Ambulancepersoneel bang voor wraak

Auteur Topic: Ambulancepersoneel bang voor wraak  (gelezen 12575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2006, 11:20:23
Maar kan het personeel geen hoe heet dat ding pakken dat stroomstoten geeft als iemand gereanimeert moet worden en dan die tegen die mensen houden op de hoogste voltage??

Gr. Niels

Defibrilator  ::)  :P Tja alsof dat de goed oplossing is weet ik niet....gas geven en wegrijden is het ook niet (denk je nou echt dat die jongeren die voor de ambu lopen opzij gaan? ::)) Meer doen als de politie waarschuwen kun je denk ik niet doen, er zijn beelden van de "daders" dus daar kan de politie achteraf waarschijnlijk ook wel wat mee. Misschien kan de politie er dusdanig wat mee doen dat die bezoekers een verbod krijgen om nog bij dat evenement te komen(kan alleen als het geen "openbaar" evenement was)


pesje2

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2006, 11:32:52
Ja de politie belen, maar daar meot je ook weer op wachten en je moet ook ervoor zorgen dat er niets word vernield aan de ambulance.

Gr. Niels


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2006, 11:34:49
Defibrilator  ::)  :P Tja alsof dat de goed oplossing is weet ik niet....gas geven en wegrijden is het ook niet (denk je nou echt dat die jongeren die voor de ambu lopen opzij gaan? ::)) Meer doen als de politie waarschuwen kun je denk ik niet doen, er zijn beelden van de "daders" dus daar kan de politie achteraf waarschijnlijk ook wel wat mee. Misschien kan de politie er dusdanig wat mee doen dat die bezoekers een verbod krijgen om nog bij dat evenement te komen(kan alleen als het geen "openbaar" evenement was)

Leuk bedacht dat defibrileren, maar dat gaat je niet lukken (en is ook geen oplossing natuurlijk). Moet ik met m'n monitor ook die ambu op, borst ontbloten, plakkers erop, opladen..... denk niet dat dat gaat lukken. Gas geven zodat iedereen eraf valt is ook geen oplossing. Als ze vallen, vallen ze zo een meter of 2 naar beneden met alle gevolgen van dien. En dan heb jij het gedaan hoor als chauffeur ;)


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2006, 11:44:45
Net als in police academy door je speaker een mitrailleur nadoen! :)

OT: het is echt uitermate triest en alleen al door het te lezen kan ik ongelofelijk boos worden. laat staan dat ik zelf bezig ben om iemand te helpen maar ik 'mag' het niet doen van omstanders...
misschien een idee om ook het ambulancepersoneel dan maar uit te gaan rusten met pepperspray? (of een extreem irritant geluid uit je speaker waardoor ze wel weg moeten gaan?) er moet vast wel iets te verzinnen zijn..

misschien gewoon maar eens beginnen met een landelijke campagne op televisie...
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


harold

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2006, 11:46:56
[sarcastisch]Oh, maar dan is het niet erg dat ze dat doen. Wellicht trappen ze het hele dak aan gort, inclusief antennes en lichtbalk, maar ach, waar maken we ons druk om. Het is maar een geintje![/sarcastisch]

Overigens kan het best bedeigend overkomen hoor, als er 6 man staan te dansen op het dak van je ambu die totaal niet luisteren.

Lees je uit mijn verhaal dat ik dit gedrag goed keur of goed probeer te praten??
Als ik het meemaak irriteer ik me ook en sta ik er ook niet bij te lachen.
Wat ik zeg is dat dit incident in Rotterdam niet te vergelijken is met de reanimatie in Amsterdam.
De intentie erachter en de oorzaak ligt in twee verschillende straten. Het is appels met peren vergelijken.


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2006, 11:53:20
Lees je uit mijn verhaal dat ik dit gedrag goed keur of goed probeer te praten??

Yep, zo komt dat op mij over ja.

Wat ik zeg is dat dit incident in Rotterdam niet te vergelijken is met de reanimatie in Amsterdam.
De intentie erachter en de oorzaak ligt in twee verschillende straten. Het is appels met peren vergelijken.
Het zijn twee totaal verschillende incidenten, maar mijns inziens beiden voorbeelden van ontoelaatbaar gedrag jegens de ambulancebemanning.


pesje2

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 juli 2006, 11:56:21
Ik weet niet of het in Almere veel voor komt,

Maar ik kan zo een stedelijke campagne doen op tv 8)

Gr. Niels


harold

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 7 juli 2006, 12:03:00
Yep, zo komt dat op mij over ja.
Het zijn twee totaal verschillende incidenten, maar mijns inziens beiden voorbeelden van ontoelaatbaar gedrag jegens de ambulancebemanning.

Dus je schuift al dit soort incidenten onder 1 noemer zonder rekening te houden met de handelingsmotieven van de mensen. Ik weet niet of je zelf hulpverlener bent, maar zoja, dan hoop ik dat je in de praktijk niet 1 standaard reactie hebt op dit soort gevallen, want dat kan onnodig leiden tot escalatie.
Als je probeert te begrijpen waarom mensen dingen doen, en op basis daarvan tactisch optreedt, dan is de kans wellicht minder dat iets onnodig escaleert.
Dat lijkt me een professionelere aanpak dan te roepen dat het gedrag niet te tolereren is en dat iedereen maar hard aangepakt moet worden.


Bart S

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 juli 2006, 12:16:22
Dus je schuift al dit soort incidenten onder 1 noemer zonder rekening te houden met de handelingsmotieven van de mensen. Ik weet niet of je zelf hulpverlener bent, maar zoja, dan hoop ik dat je in de praktijk niet 1 standaard reactie hebt op dit soort gevallen, want dat kan onnodig leiden tot escalatie.

Nee hoor, zoals ik al zei zijn het twee verschillende incidenten en ik vergelijk ze niet met elkaar. Ik vind alleen dat ze met elkaar gemeen hebben dat het te ver gaat. Ja, ik ben zelf hulpverlener en ik snap ook wel dat elke situatie anders is en een andere aanpak vereist. In dat opzicht zijn de reanimatie en het dansen niet te vergelijken en dat doe ik ook niet.

Als je probeert te begrijpen waarom mensen dingen doen, en op basis daarvan tactisch optreedt, dan is de kans wellicht minder dat iets onnodig escaleert.
Dat lijkt me een professionelere aanpak dan te roepen dat het gedrag niet te tolereren is en dat iedereen maar hard aangepakt moet worden.

Tja, dan ligt het misschien aan mij, maar ik denk dat een hardere aanpak wenselijk is. Ondanks dat men dronken/onder invloed is kan ik er nog steeds geen begrip voor opbrengen dat er op een ambulance (of wat voor auto dan ook) geklommen en gedanst wordt.

Als ik bij een reanimatie kom weet ik dat de emoties erg hoog kunnen oplopen maar ik kan er dan geen begrip voor opbrengen dat men mij fysiek aanvalt of de ambulance vernielt. En dan achteraf nog een trap na krijgen door te roepen dat de ambulance bij een niet-moslim wel snel ter plaatse zou zijn gekomen.


plato

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2006, 12:16:45
Ik wil ook nog wel eens euforisch raken van concerten/festivals, en "gekke" dingen doen, maar er blijven natuurlijk grenzen!!