Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?

Auteur Topic: Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?  (gelezen 33236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #70 Gepost op: 30 juli 2006, 02:27:03
volgens mij... dwalen we af  8)

Even on topic: Steeds meer taken van de politie worden verplaatst naar de particuliere beveiliging.. te denken aan de alarmopvolging van banken etc.. etc.., momenteel kan dat best zonder blauw blauw en akoestisch :) dus echt noodzakelijk is OGS niet. Misschien dat dat over 10 jaar anders is, maar nu lijkt het mij niet nodig.

Overigens vind ik het wel goed dat er oranje lampen op de surveillance auto's zitten. Dit omdat deze auto veel op de weg zit en redelijk vaak als buffervoertuig ingezet kan worden. Tevens ben ik zelf voor flitsers in bijv. Grill en niet zwaailicht op het dak, want dat kost je namelijk meer diesel/benzine als bedrijf is laatst onderzoek naar gedaan  :)

Greetz,
Mark


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #71 Gepost op: 30 juli 2006, 10:31:17


Overigens vind ik het wel goed dat er oranje lampen op de surveillance auto's zitten. Dit omdat deze auto veel op de weg zit en redelijk vaak als buffervoertuig ingezet kan worden.

Greetz,
Mark
Gaan we dan maar ook alle servicewagens van brandbeveiligingsbedrijven,loodgieters,koeriersdiensten etc etc voorzien van oranje lampen.Zitten ook dagelijks op de weg,komen ook veel ongevallen tegen


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #72 Gepost op: 30 juli 2006, 10:38:28
Gaan we dan maar ook alle servicewagens van brandbeveiligingsbedrijven,loodgieters,koeriersdiensten etc etc voorzien van oranje lampen.Zitten ook dagelijks op de weg,komen ook veel ongevallen tegen

Maar die worden toch echt minder snel gevraagd als de beveiliging hoor  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #73 Gepost op: 30 juli 2006, 11:33:04
Maar die worden toch echt minder snel gevraagd als de beveiliging hoor  ;)
Daar gaat het nu niet om,het gaat om de stelling zoals Mark de Bruine die nu stelt.Over de aantal malen dat een auto op de weg is,en als ik alleen al m,n eigen situatie neem.Is dat soms  7 dagen in de week.En ik kom nogal wat tegen aan ongevallen.Is dat meteen maar een reden om m,n serviceauto uit te rusten met oranje lampen?


paul_hartog

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 30 juli 2006, 11:42:42
nou als beveiliger word in je opleiding ook een stukje aandacht besteed aan hulpverlening bij ongevallen enz.
en als jij op een groot industrieterrein werkt is de kans groot dat je als 1 van de 1e aanwezig bent
en als je dan vrolijk doorrijd dan heb je de poppen aan het dansen want mensen zien je denk toch wel als iemand die bij dat soort zaken handelt.
tevens heb je vaak op een industrie veel vrachtverkeer en zou het voor je eigen veiligheid wel een goede zaak zijn om wat dergelijke verlichting op de auto te plaatsen


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #75 Gepost op: 30 juli 2006, 12:49:54
nou als beveiliger word in je opleiding ook een stukje aandacht besteed aan hulpverlening bij ongevallen enz.
en als jij op een groot industrieterrein werkt is de kans groot dat je als 1 van de 1e aanwezig bent
en als je dan vrolijk doorrijd dan heb je de poppen aan het dansen want mensen zien je denk toch wel als iemand die bij dat soort zaken handelt.
tevens heb je vaak op een industrie veel vrachtverkeer en zou het voor je eigen veiligheid wel een goede zaak zijn om wat dergelijke verlichting op de auto te plaatsen

doorrijden bij een ongeval mag sowieso NOOIT, je bent bij wet verplicht iemand in nood te helpen indien je daartoe opgeleid bent of op grond van algemene kennis word geacht te weten hoe te handelen enzo
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 30 juli 2006, 13:14:28
je vergeet er ook nog even bij te zetten indien je je zelf niet in gevaar brengt ;)
En als er een botsing gebeurt dan rijd iedereen door hoor dr is bijna geen 1 mens die stopt dat hebk zelf wel meegemaakt.
Kijk en zoals ik al aangaf van een beveiligingsmedewerker hebben de mensen toch wel wat meer verwachtingen denk ik dan van een gewone automobilist.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #77 Gepost op: 30 juli 2006, 19:55:54
doorrijden bij een ongeval mag sowieso NOOIT, je bent bij wet verplicht iemand in nood te helpen indien je daartoe opgeleid bent of op grond van algemene kennis word geacht te weten hoe te handelen enzo
En als ik nu 112 bel en de melding doorgeef? Ben ik dan ook strafbaar als ik doorrij naar een inbraakmelding?


Karim

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 30 juli 2006, 20:04:45
En als ik nu 112 bel en de melding doorgeef? Ben ik dan ook strafbaar als ik doorrij naar een inbraakmelding?

Lekkere prioriteiten heb je dan....  ::)

Wat is belangrijker, een inbreker die wat materialistische (vervangbare) spulletjes steelt, of iemand die zwaar gewond in 'n autowrak ligt waar nog geen hulp terplaaste is. Voor 't zelfde geld vliegt die auto nog in de fik, en jij rijdt lekker door zodat je naar je inbraakmelding kan.....

Gewoon stoppen dus, uiteraard de hulpdiensten waarschuwen, en zelf kijken of en hoe je het slachtoffer kan helpen.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #79 Gepost op: 30 juli 2006, 20:10:51
Hoe zou de opdrachtgever daar over denken?