Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?

Auteur Topic: Beveiligingsvoertuigen met zwaailicht?  (gelezen 33015 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:26:03
Ja, alleen in bovenstaand geval is er al gealarmeerd. Ik denk dat het hier belangrijk is om goed en direct contact met de politie te onderhouden om te weten wat er speelt en wat je kunt gaan aantreffen. Deze 4 dingen zijn erg belangrijk natuurlijk, maar toch denk ik dat iedere situatie een eigen aanpak vereist.

je gaat te snel, er is gesignaleerd dat er wat aan de hand is, door bijvoorbeeld een alarmsysteem.
Je gaat dan controleren wat er aan de hand is en signaleerd eventueel inbraaksporen o.i.d. op dat moment ga je alarmeren.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #111 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:26:49
Ho, we hadden het hier over een overvalalarm.


Nick

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:31:22
Ho, we hadden het hier over een overvalalarm

Lees het topic eens terug ik spreek over een situatie waarin een dwangcode werd gebruikt.

Ik merk dat ik met 2 fanatiekelingen aan het discusieren ben die een andere mening hebben, ik spreek voor een groot gedeelte uit 11 jaar werkervaring.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #113 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:34:38
dwangcode. Oftewel er is iemand aangezet een code in te toetsen, dat heeft het systeem als gesignaleerd. Je weet dus al dat er iets gigantisch mis kan zijn. Ieder z'n manier van werken. Ik heb dan liever voor niets politie geroepen dan dat ik ze had moeten roepen en het niet heb gedaan. Er is hier al een mens geweest die alarm heeft geslagen door die code in te toetsen, dus kun je er vanuit gaan dat die persoon dat niet zomaar doet.


Nick

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:35:41
wel eens van schakelfouten gehoord?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #115 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:38:22
Ja, maar ik denk niet dat het goed is bij een melding al uit te gaan van een bepaalde fout/loos/vals etc.. etc.. Bij een inbraakmelding is dat iets anders. Dan registreert een sensor iets. Hier hebben we het over iets wat dus van origine handmatig in alarm gezet word. ik geef dan écht de voorkeur aan "het zekere voor het onzekere nemen". Maar misschien word die mening na 11 jaar bij mij ook wel bijgesteld, daar kan ik nu nog niets over zeggen. Ik spreek nu alleen uit een korte ervaring & opleiding, dus mogelijk zit ik ernaast.


Nick

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:42:19
In de loop der jaren leer je gewoon dat theorie en praktijk mijlenver uit elkaar liggen.

Elke dag leer ik nog dingen bij, en sta ook open om nieuwe dingen te leren.
Ik maak ook vaak genoeg met "oude rotten" mee dat ze vinden dat ze alles wel weten.

In de loop der jaren is de opleiding ook aangepast heb van de week in het boek van de opleiding ABM eens door zitten lezen en je merkt dat de tijd niet stil staat.
Ook de maatschappij veranderd en is verhard vergeleken met 11 jaar geleden.

Maar als met al hebben we een schitterend beroep!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #117 Gepost op: 1 augustus 2006, 23:44:48
helemaal mee eens!!!