Beveiligers met diploma???

Auteur Topic: Beveiligers met diploma???  (gelezen 5635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MICK

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2006, 23:06:46
karim het ver schoppen in de beveiliging leuke contacst gezien het filmpje. Maar als je goed kijkt staan er maar weinig beveiligers bij. Het zijn mensen van de Crow en GEEN beveiligers. Dit heb ik ook gehoort van een ooggetuigen die daar werkte. En ik ben echt het tippen beveiliger niet dat meteen slaat en schopt maar er zijn situaties dat je niet anders kan. En nee als het mijn collega's waren die zo hadden ingegreppen zal ik dat ook zeker verwerpen.


MICK

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 17 juli 2006, 10:59:03
hier een verhaal van iemand die er echt bij was. WAT NU BEVEILIGERS nee de conclusie was weer lekker snel getrokken. Aso's met een Vtje >:(
P.S hier nog het verhaal van de vechtparij die is geweest, is een beetje lang maar ja... lees maar eens...........

Duncan Stutterheim van ID&T wil graag persoonlijk reageren...

Feest: Sensation
Organisatie: ID&T
Lokatie: Amsterdam ArenA
Datum: 8 juli 2006
Dj: Rob Gee
Stad: Amsterdam

gepubliceerd door Dummy op donderdag 13 juli 2006 om 19:46 - 3492x bekeken

...op het incident tijdens het optreden van Rob Gee & Band op Sensation Black van afgelopen zaterdag:

Soms sla je de plank mis, dit was een heel bos.

Ik had mezelf voorgenomen na een hele drukke periode en heel veel aandacht te hebben gehad, niet meer in de publiciteit te treden. Maar hier kan ik niet omheen en wil ik ook niet omheen. Ik zal proberen in het kort uit te leggen wat er is gebeurd met het Rob Gee-optreden op Sensation Black, hoe het tot stand is gekomen, hoe ID&T daarin staat en hoe ik er persoonlijk in sta.

De band komt over 5 min op.. 'Iedereen klaar?...Ja. Dunc, jij klaar? Ja.'
Ik was de grote bedenker en initiator van het optreden en deed de regie en het licht.'T....g wat duurt het lang. Wanneer komen ze nou? Hè, hè..'

Band komt eindelijk op, het heeft te lang geduurd, de spanning is weg en iedereen staat een beetje raar te kijken wat er gebeurt. Eerste nummer voorbij en niemand weet eigenlijk waar het heen gaat. Een paar mensen hebben het na één track al gehad en de eerste boe-geluiden en biertjes richting podium gaan al. Ik voel de spanning en onvrede van de zaal in mijn hele lijf.

'Een bezoeker heeft de mengtafel half gesloopt' zegt iemand van het geluid. Bij het volgende nummer is de sound van de band inderdaad vervormd. De muziek is al moeilijk, maar nu gaat het helemaal verkeerd. Het klinkt voor geen meter en de gitaren lijken wel valse violen. Het publiek begint zich nu echt te roeren en het boe-geroep gaat door merg en been.

Ik ben altijd koel gebleven in alle situaties maar dit is heftig, heel heftig. De helft van de mensen van ons gaan weg, kunnen het niet meer aanzien. Nog nooit heb ik zo'n lange 20 minuten meegemaakt, ik hoop dat Rob Gee na twee nummers stopt, het ook aanvoelt en zijn klassieker 'XTC you got what I need' gaat spelen. Maar Rob blijft doorgaan, wil zich niet laten kennen. De Arena kookt over als een snelkookpan, maar zelf wil ik het optreden ook niet stoppen, uit respect naar Rob. Uiteindelijk komt die jongen uit het publiek het podium op en haalt voluit uit naar Rob, waarna de band hem in elkaar slaat. Wat ís dit?

Het is nu woensdagavond en ik schrijf op wat ik toen voelde en hoe ik het nu voel.Het incident staat op alle sites, tot in Amerika toe en Gerard Joling heeft het er zelfs over in Shownieuws op SBS6. De reacties zijn heel uiteenlopend. Wie er niet bij was in de Arena en alleen de beelden heeft gezien, reageert heel anders dan wie er wel bij was. Heel veel mensen vragen zich af hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom Rob Gee daar optrad met die muziek?

Vorig jaar stond Deepack op Sensation Black met een live drummer en dat was helemaal te gek. Daar wilden we graag op voortborduren. Rob Gee is al een lange tijd een vriend van mij, sinds zijn eerste succes in de hardcoretijd van de jaren negentig. Ik ken hem al 14 jaar en we komen bij elkaar thuis. Dit jaar hoorde ik muziek van hem met gasten van grote Amerikaanse rockbands. Het leek ons een goed idee om daar iets mee te doen.

De muziek kwam een maand geleden binnen bij ons op kantoor. 'Wel heel erg rock' zeiden veel mensen. Het optreden zou eerst een half uur duren, maar dat hebben we ingekort naar 20 minuten. Sommigen vonden dat nog steeds te lang en zeiden dat het optreden maximaal tien minuten zou moeten duren. Anderen vroegen zich af: 'waarom doen we dit eigenlijk?'

Soms heb ik iets in mijn kop en kan ik daar helemaal op los gaan en het doorzetten. Ik zei een paar maanden geleden nog: 'ik pak het wel op'. Vorige maand werd alles bevestigd, de band kwam op donderdag aan in Nederland en vrijdag hadden we de eerste repetitie en een optreden in Studio 80 voor 100 mensen. Ik kwam thuis en zei: 'Dit gaat moeilijk worden maar ik wil het toch proberen'.

Ik wist dat veel mensen het niet echt leuk zouden vinden, maar soms doe ik ook dingen om te vernieuwen, de grens op te zoeken en te kijken wat er kan - en eigenlijk soms om te voelen wat net níet kan.

Dat het zo heftig zou uitpakken had niemand (en ik helemaal niet) verwacht. Een grote fout van mij is geweest dat ik niet goed naar de uiteindelijke line up heb gekeken. Met deze dj's komen er mensen die echt willen knallen. Rob Gee lag echt uit de lijn. En toch heb ik zo'n belangrijke beslissing er doorheen gedrukt. Veel mensen om me heen zeiden nog van: 'zou je het wel doen?' Maar ik was te eigenwijs.

Het boe-geroep ging door merg en been, ik zal het nooit van mijn leven vergeten, maar jullie hadden gelijk. Voor Rob Gee was dit natuurlijk vreselijk en ook heel heftig om zo iets mee te maken. Om door een stadion vol te worden uitgefloten, terwijl je zelf al je ziel en zaligheid in je muziek legt, dat is pijnlijk. Sommige mensen op de forums maken hem helemaal af, maar weten niet wie hij is en wat hij allemaal heeft betekend voor de muziek. Dat verdient hij niet. Voor één ding heb ik zwaar respect en dat is dat Rob bleef staan ondanks de vernedering die hij moest ondergaan. Helemaal nu het filmpje wereldwijd op het net staat, waarop hij te zien is als vechtersbaas. Een van zijn vrienden is twee jaar geleden doodgestoken op het podium en dat gevoel voelde hij weer opkomen toen dit gebeurde in de Arena.

Tegen die jongen die het podium opklom en eerst aan de geluidstafel had gezeten, wil ik nog wel wat zeggen. Voor veel mensen ben je de held van de avond, wat ik snap, maar ik veroordeel het wel. Je beseft totaal niet wat je aan het doen was, en het had helemaal anders kunnen lopen. Stel dat die geluidstafel voor àl het geluid was geweest en alles was uitgevallen. Een heel stadion kan dan naar huis. Ik snap dat het voor jou herrie was, maar om dan een podium van bijna 4 meter op te klimmen en voor een volle zaal de artiest in elkaar te willen slaan? Dat gaat echt te ver en overschrijdt alle grenzen.

Nu zijn er zelfs mensen die echt kwaad zijn en zeggen dat hun hele avond is verpest. Wat is dat voor onzin? Alles verpest door 20 minuten? Volgens mij hebben wij van te voren duidelijk gemeld dat we dit gingen doen, en hebben we ook uitgelegd dat we iets nieuws wilden proberen. Het ging niet goed, maar we moeten wel af en toe dingen blijven proberen - alleen niet op deze manier.

Volgens mij zag ik in de uren daarna ook alle handen de lucht ingaan, en heb ik ze bijna niet meer naar beneden zien gaan tot zeven uur de volgende ochtend.
Sommige bezoekers klagen op de internetforums over het optreden van Rob Gee en dat het hele feest daarna niet meer op gang kwam. Ik ervaarde dat op de avond zelf heel anders. Ondanks dat ik een half uur in de zwaarste dip heb gezeten die ik ooit met ID&T heb meegemaakt, kwam ik er daarna wel uit en ging het feest los.

Ik wil alle mensen mijn excuus aanbieden voor het incident, ik zal mijn 'experimenten' niet meer op dit soort feesten doen. Verder wil ik alle dj's bedanken die het dak eraf hebben gedraaid. En vooral wil ik alle mensen bedanken die het konden opbrengen om uit het hele diepe dal te komen en er daarna toch een feest van te maken.

Groet,
Duncan


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #22 Gepost op: 19 juli 2006, 17:34:57
ik weet wel zeker dat het geen beveiligers waren! er stond 1 groot beveiligingsbedrijf in de arena op beide editie's. zij stonden niet bij het posium daar het 4 meter hoog was. backstage hebben zei de persoon meegenomen en uit de zaal verwijderd.
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Seco

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2006, 15:16:18
Ik weet wel zeker dat het geen beveiliging was die de des betreffende persoon in elkaar heeft geslagen. Ik heb er die avond namelijk zelf gestaan, de beveiligers hadden namelijk allemaal polo's aan met opschrift op de achterkant en deze mannen hebben allemaal compleet zwarte t-shirts.

Tevens stond er niemand bij het podium, omdat er eigenlijk geen doorkomen was om op het podium te komen, de gene die op het podium geklommen is heeft hele rare capriolen moeten uit halen om daar te kunnen komen.