Rapporten over Incident Management op het Binnenwater

Auteur Topic: Rapporten over Incident Management op het Binnenwater  (gelezen 14054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2006, 12:51:23
RR, jij hebt het over "ook buiten de territoriale wateren". Ik denk dat de veiligheidsregio daarover zal vallen. Een KNRM boot kan vrij lang onderweg zijn (van uitruk tot aankomst). De gemiddelde duur van een medevac zal jij beter weten dan ik ;)
Als je dan ambulancebemanning op de boot mee laat varen, zijn ze gedurende deze buitengewoon lange tijd niet inzetbaar. De ambubemanning is buiten de regio, is lang bezig, daardoor is de dekking binnen de regio misschien niet voldoende. Ik kan me voorstellen dat het management daar niet gelukkig mee is (het gaat natuurlijk in de basis om mensenlevens, maar de cijfertjes spelen ook een rol...).



Nu staan ze op de kant te wachten en zijn ook niet inzetbaar. Laatst gedurende een 9 uren durende zoekaktie!
(wilden ook niet mee het water op)

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2006, 16:10:06
Nu staan ze op de kant te wachten en zijn ook niet inzetbaar. Laatst gedurende een 9 uren durende zoekaktie!
(wilden ook niet mee het water op)


Tsja, het is dat je een ambu stand-by wilt laten staan, anders zou je zeggen we komen wel als jullie wat gevonden hebben. Maar dat is niet reeel natuurlijk.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rene112

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2007, 20:06:43
Het project gaat nu echt van start......  ;)

....

De Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, in de persoon van Jos (Stierhout), zal dit project gaan leiden.

Inmiddels wordt ook een projectmanager gezocht voor het project Waterrand.
http://www.blmd.nl/actueel/projectmanager-waterrand-gezocht/index.cfm?articles_id=466B414F-B801-4981-BD56-020641A55C01

Mischien iets voor jou Rescue?     ;D ;D ;D       :-X :-X :-X

groeten,
René de Caluwé


Water

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2007, 15:09:22


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2007, 18:36:27
check:

www.waterrand.nl

Wie of wat zit daar nou weer achter, van de wibsite wordt je ook niet wijzer




SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2007, 09:31:04
Wie of wat zit daar nou weer achter, van de wibsite wordt je ook niet wijzer

Dat komt omdat het project nog op gang moet komen. Het projectsecretariaat (en dus ook communicatie) ligt bij de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2007, 16:08:43
Inmiddels heeft Waterrand gereageerd op mijn E-Mail, waarin ik mijn verontrusting uitsprak over de "onder ons" cultuur van C2000 gebruikers.

Het antwoord stelt mij nog niet helemaal gerust, maar men verzekerde mij dat ALLE (vrijwillige) organisaties bij het project meegewogen gaan worden en de kustwacht "nauw bij het project betrokken is".

Dus die zullen wel een rem zetten op ongebreidelde afzetlint honger.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2007, 12:37:04
Inmiddels heeft Waterrand gereageerd op mijn E-Mail, waarin ik mijn verontrusting uitsprak over de "onder ons" cultuur van C2000 gebruikers.

Het antwoord stelt mij nog niet helemaal gerust, maar men verzekerde mij dat ALLE (vrijwillige) organisaties bij het project meegewogen gaan worden en de kustwacht "nauw bij het project betrokken is".

Dus die zullen wel een rem zetten op ongebreidelde afzetlint honger.

Henk
Je formuleerd het weer lekker..

De cultuur van C2000 gebruikers ? Ongebreidelde afzetlint honger ?  Dit soort termen, maakt de boodschap niet duidelijker en de weerstand wel hoger en getuigd niet van respect naar collega redders...

Ik ben blij dat er een project waterrand is gestart, en die juist het incidentmanagment op water bekijkt, en hopelijk niet te veel met een brandweerbril naar waterincidenten kijkt, maar veel bredere aanpak bekijkt..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 23 maart 2007, 13:03:07
Je formuleerd het weer lekker..

De cultuur van C2000 gebruikers ? Ongebreidelde afzetlint honger ?  Dit soort termen, maakt de boodschap niet duidelijker en de weerstand wel hoger en getuigd niet van respect naar collega redders...

Ik ben blij dat er een project waterrand is gestart, en die juist het incidentmanagment op water bekijkt, en hopelijk niet te veel met een brandweerbril naar waterincidenten kijkt, maar veel bredere aanpak bekijkt..




Jij zegt dat ik het over collega redders heb, maar volgens mij zeg ik dat nergens. Jij vult dat zo in, misschien met de bedoeling tweespalt te zaaien?

Ik zie de brandweer in geen geval als "collega redders" en zij mij ook niet. We zijn met hele andere dingen bezig en kunnen niet eens met elkaar praten tijdens een aktie. De brandweer houdt dat liever ook zo. Vandaar dus de term "afzetlinthonger" in de vorm van "wij hebben niemand nodig en klaren het alleen wel".  Zit je niet op c2000 doe je niet mee. Dat geldt voor iedereen die verder nog op het water is, zoals toevallig passerende schepen, die eventueel ook hulp kunnen bieden. Als je op je P2000 pieper ziet dat iemand op het Eemmeer iets aan zijn hart heeft en vraagt om  de bijzonderheden aan de AC52 omdat je in de buurt bent met een AED, krijg je alleen te horen dat er al een reddingsboot gewaarschuwd is en met 15 minuten ter plaatse komt. Vraag je aan de kustwacht wat er is weten die ook nog van niks tot de boot zich inmeldt op 16, 10 minuten later ofzo.
Dat is de praktijk en dat noem ik afzetlint honger. Waarbij het Ego en de eigen prestatie (op papier dan) belangrijker is dan het SO.

Zo is de boodschap wat duidelijker. Wel zie ik de RB van Naarden, Huizen en Blaricum en de KNRM als "collega Redders", maar die maken tenminste gebruik van 16.
Henk