GRIP 1 Zeer grote brand bedrijfsverzamelgebouw - Barneveld 10-07-2006

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand bedrijfsverzamelgebouw - Barneveld 10-07-2006  (gelezen 9072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Oh ja... want een brandweerman kan het nooit gedaan hebben... het was vast de politieagent, die had iemand vanaf het fietspad met de auto moeten verwachten met een snelheid waardoor je auto over de kop slaat als ie je raakt ::) maar idd de ongevallendienst zal wel met een conclusie komen.... alleen hoef je volgens mij geen raketgeleerde te zijn om 1 en 1 op te tellen tot 2... ::) maar we gaan het wel horen hoop ik :)
De betreffende brandweerman is een proces verbaal rijker,en de officier van justitie kijkt hoe en of de brandweerman wordt vervolgt.Dus hij is er zeker nog niet klaar mee....en terecht  :-X


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Oh ja... want een brandweerman kan het nooit gedaan hebben... het was vast de politieagent, die had iemand vanaf het fietspad met de auto moeten verwachten met een snelheid waardoor je auto over de kop slaat als ie je raakt ::) maar idd de ongevallendienst zal wel met een conclusie komen.... alleen hoef je volgens mij geen raketgeleerde te zijn om 1 en 1 op te tellen tot 2... ::) maar we gaan het wel horen hoop ik :)


Dat zeg ik niet,maar ik heb ook ooit ook een vrachtauto zien kantelen met ongeveer 5 km per uur op een afrit Harselaar,en ik ga er van uit dat het politievoertuig met enige spoed reed,dit kan de snelheid zijn waardoor het voertuig kantelt dit kan ook gebeuren als een auto schuin in de flank geraakt word bijvoorbeeld en ik bedoel er alleen maar mee,als je de feitelijke omstandigheden niet gezien hebt je alleen maar door onderzoek de feiten boven tafel krijgt,maar uit jou woorden maak ik een beetje op dat je met voorrangssignalen een vrijbrief hebt om vol  gas tegeven,terwijl dit juist een reden is om extra alert te zijn je moet er van uitgaan dat mede weggebruikers toch schrikken van de signalen die jij voert,het is niet voor niks dat de diverse brancherichtlijnen spreken over een een maximale overschrijding van 20 km/u van de maximum snelheid ter plaatse bij gebruik van voorrangssignalen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal


Dat zeg ik niet,maar ik heb ook ooit ook een vrachtauto zien kantelen met ongeveer 5 km per uur op een afrit Harselaar,en ik ga er van uit dat het politievoertuig met enige spoed reed,dit kan de snelheid zijn waardoor het voertuig kantelt dit kan ook gebeuren als een auto schuin in de flank geraakt word bijvoorbeeld en ik bedoel er alleen maar mee,als je de feitelijke omstandigheden niet gezien hebt je alleen maar door onderzoek de feiten boven tafel krijgt,maar uit jou woorden maak ik een beetje op dat je met voorrangssignalen een vrijbrief hebt om vol  gas tegeven,terwijl dit juist een reden is om extra alert te zijn je moet er van uitgaan dat mede weggebruikers toch schrikken van de signalen die jij voert,het is niet voor niks dat de diverse brancherichtlijnen spreken over een een maximale overschrijding van 20 km/u van de maximum snelheid ter plaatse bij gebruik van voorrangssignalen
Ik heb in het verhaal niets gezegd over voorrangssignalen, omdat ik ook niet gelezen heb dat die gevoerd werden.... waar je dat vandaan haalt? Ik zeg alleen dat je als brandweerman op weg naar de kazerne niet moet rijden alsof je voorrangsvoertuig bent ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-