Parkeren

Auteur Topic: Parkeren  (gelezen 3025 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Gepost op: 14 juli 2006, 23:31:27
simpele vraag waar veel gezeik om is.
als er geen bord bij een parkeerplaats staat is deze toch openbaar mits deze gelegen is aan de openbare weg en niet op privéterrein?

reden van de vraag:
ik parkeer altijd mijn auto op de parkeerplaats achter mijn huis, deze parkeerplaats is een soort hofje welke uit 2 delen bestaat. de parkeerplaats waar ik mijn auto dus normaal zet en een hofje met huizen voor senioren en in het midden een plantsoentje met wat parkeervakken (dit is een woonerf)
aangezien ik de laatste tijd tegen 23:00 pas thuis kom is er eigenlijk nooit plek bij mij achter aangezien 9 plekken voor 16 huizen niet veel is :x ook in de straat er naast is geen plek nabij. de dichtstbijzinde mogelijkheid voor mij is dan toch echt een leeg vak op dat seniorenhofje. nu is er 1 man die ELKE keer dat ik daar parkeer komt zeuren dat die parkeerplekken voor senioren en hun bezoek is, de vorige keer dreigde meneer de politie te gaan inschakelen. iets wat ik nu maar ga doen denk ik.
Het lijkt mij niet onredelijk om het gedrag van meneer aan de wijkagent voor te leggen aangezien hij ook anderen aanspreekt (laatst toevallig mijn broertje ook met de mededeling dat zijn muziek te "aanstootgevend" was voor de ouderen..)
nu wil het volgende ook; meneer wil NIET in gesprek gaan met de wijkagent want hij ziet niet in waarom hij fout is, ook weigert meneer zijn naam of telefoonnummer te geven dus dit kan ik ook niet aan de wijkagent geven, zou een huisnummer voldoende zijn (naambordje is er niet)

iemand tips/ideeën hoe het op te lossen? meneer heeft overigens nooit zelf last van ons want hij heeft nog een invalidenplek van zijn (inmiddels overleden) vrouw.


Politie Aspirant niveau 4


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2006, 01:28:13
als die meneer eigenaar van die parkeer plek is moet hij hem maar alsluiten probleem opgelost.
groeten


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2006, 14:08:51
Als dit hofje niet is afgezet door middel van een hek, ketting of paaltjes en er ook geen borden staan met prive-terrein, dan is er sprake van openbare weg. Het is eigenlijk een bekend feit dat oudere mensen vaak met dit soort voorwendsels komen.
Dus gewoon je auto parkeren en laat het dan maar zover komen dat deze meneer de politie erbij laat komen.
Je kunt ook even naar de gemeente gaan, kadaster, en het daar even navragen van wie die plek is en of het openbaar is.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2006, 14:37:35
Als dit hofje niet is afgezet door middel van een hek, ketting of paaltjes en er ook geen borden staan met prive-terrein, dan is er sprake van openbare weg. Het is eigenlijk een bekend feit dat oudere mensen vaak met dit soort voorwendsels komen.
Dus gewoon je auto parkeren en laat het dan maar zover komen dat deze meneer de politie erbij laat komen.
Je kunt ook even naar de gemeente gaan, kadaster, en het daar even navragen van wie die plek is en of het openbaar is.

het is gewoon een straat met dezelfde naam als de parkeerplaats waar ik normaal sta overigens
daarnaast staat er vooraan alleen een bord woonerf. lijkt mij openbaar
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2006, 17:18:43
het is gewoon een straat met dezelfde naam als de parkeerplaats waar ik normaal sta overigens
daarnaast staat er vooraan alleen een bord woonerf. lijkt mij openbaar
Nou gewoon netjes in de vakken parkeren en de groeten aan meneer :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2006, 18:37:18
Is inderdaad een openbare weg. De eigendomssituatie doet feitelijk niet ter zake. Het is zelfs zo dat het eigendomsrecht van meneer beperkt is door de openbaarheid van de weg. De eigenaar (als die meneer de eigenaar is uberhaupt!) MAG zelfs niet zomaar een hek plaatsen, omdat hij dan de openbare weg afsluit. Daarvoor moet hij een vergunning aanvragen.

Ik heb het zelf wel eens gehad met een dienstauto die ik in zo'n hofje reed (gewoon openbaar toegankelijk maar er kwam nooit iemand). Vanaf dat hofje maakte ik foto's van wat dingen op een prive-terrein van iemand. Toen was die meneer van mening dat ik onrechtmatig handelde etc. etc.; hij diende zelfs een klacht tegen mij in! Is overigens kort afgeserveerd die meneer; vanaf de openbare weg kon ik dingen zien en dan is het mijn goed recht om foto's te maken (en te parkeren, en te lopen, te springen, te dansen etc.)....
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2006, 22:28:53
(...) te dansen etc...

Is dat nog geen openbare ordeverstoring dan... :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2006, 22:49:01
Is dat nog geen openbare ordeverstoring dan... :P

met zijn danstechnieken eerder schennispleging ofzo? of ongewenste intimiteiten jegens ouderen...
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2006, 16:17:19
met zijn danstechnieken eerder schennispleging ofzo? of ongewenste intimiteiten jegens ouderen...

Dat zou ik niet weten ;D
(en dat wil ik graag zo houden :P)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2006, 20:32:18
Ik noem het kunst........... :D
greetz,  Enrique