repressieve inzet = werken

Auteur Topic: repressieve inzet = werken  (gelezen 8501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #40 Gepost op: 20 augustus 2004, 17:39:53
Jansen, ik heb je stukje met genoegen gelezen. Misschien gaan sommige dingen wat te ver, maar verder: puik.
Ook ik ben niet tegen de vrijwilligers hoor, maar idd, vaak is het zo een belasting dat je je kan afvragen of het nog wel van deze tijd is...

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2004, 18:59:44
Jansen, ik heb je stukje met genoegen gelezen. Misschien gaan sommige dingen wat te ver, maar verder: puik.
Ook ik ben niet tegen de vrijwilligers hoor, maar idd, vaak is het zo een belasting dat je je kan afvragen of het nog wel van deze tijd is...

Christian
er gaan steeds meer korpsen over naar een 24 uursbezetting van de kazernes,zodat de overige vrijwilligers meer ontlast worden.er zit een prijskaartje aan maar het zal op den duur onontkombaar zijn :-\


Gast48368

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 20 augustus 2004, 19:11:45
Gezien de snelheid van nieuwe beleidsvormen/ wetgevingen hier in NL, zijn wij dan inmiddels met pensioen ;D, duurd vast nog een jaartje of 30 ;D


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 23 augustus 2004, 08:54:11
Ik denk het niet hoor....kon wel eens sneller gaan dan je denkt 8)
Jaap


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #44 Gepost op: 23 augustus 2004, 17:01:53
Mischien is vrachtwagen chauffeur wel niet verenigbaar met het vrijwillige brandweerman/vrouw zijn....

Iedereen snapt denk ik wel dat je bepaalde werkzaamheden niet moet doen als je 1 uur geslapen hebt.

Oke, welke werkzaamheden zijn dat dan? 8)
En hoe zit dat met een brandweerman die na een inzet naar huis rijdt, en een ongeluk maakt?
Is dat nou niet wat de bedoeling is van de arbeidstijdenwet. De zaken regelen zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.


Dus het afbranden van een gebouw wordt duurder! Ik ben van mening dat de verzekeringsmaatschappijen hiervoor moeten opdraaien. Hun verzekerde is immers de oorzaak dan iemand niet geslapen heeft en de volgende dag niet mag werken.

UHM, wie zijn die verzekerden? Onder andere jij en ik, en we weten allemaal hoe verzekeringsmaatschappijen werken. Als zij meer moeten betalen, moeten de verzekerden meer premie betalen  >:( >:(

Daarnaast zal er dan ook nog wel iets in een wet staan, waarbij staat dat de gemeente een goede brandweerorganisatie zal moeten hebben. Daar heeft een verzekeringsmaatschappij niets over te zeggen.
(wat was het ook al weer artikel 1 van de brandweerwet 1985??)


Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven