Beveiliging: stropdas verplicht.

Auteur Topic: Beveiliging: stropdas verplicht.  (gelezen 7561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 19 juli 2006, 09:31:01
Wij moeten met dit weer verplicht een stropdas dragen. Zijn er bepaalde regels die dat verbieden?




-:Rein:-

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2006, 09:37:16
Mogelijk de ARBO eens vragen ? Het lijkt me sterk dat dáár ook regels voor bestaan, maar je weet nooit. Wij, politie Rotterdam-Rijnmond heb ik het dan over, mogen de stropdas af bij 25 graden of meer.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2006, 09:42:09
beveiliginsstropdassen zijn (als het goed is altijd) van die clip dingen.
ik heb er persoonlijk geen last van en voel qua warmte ook nauwelijks verschil maar okee dat zal dan blijkbaar aan mij liggen.

moet eerlijk zeggen dat ik het vind afdoen aan het uniform zonder stropdas (hoewel die nieuwe van trigion zonder wel best kunnen)

weet wel dat iig bij trigion zelfde regeling als bij -:Rein:- geldt alleen ligt de grens daar op 23 graden.
Politie Aspirant niveau 4


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2006, 10:00:45
Niet overal hebben stropdassen een clip. Wij hebben bijv een rits in de stropdas. Wel zit er een speciale beveiliging op als iemand je wil smoren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2006, 15:12:29
Politie heeft toch ook de 1 april 1 oktober regeling, korte mouwen geen das verplicht ofzo?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2006, 17:00:25
wij hebben (objectbeveiliging) gewoon volcontinu een stropdas om. dit tot grote teleurstelling van de medewerkers. ik ben ook van mening dat bij een blouse met korte mouw geen stropdas hoort. ongeacht de temperatuur dragen wij een stropdas >:( :'(is best moeilijk met 36 graden :D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2006, 17:03:04
wij niet, overhemd met korte mouwen en geen stropdas...


-:Rein:-

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2006, 17:17:54
Politie heeft toch ook de 1 april 1 oktober regeling, korte mouwen geen das verplicht ofzo?

Verschilt volgens mij per korps. Rotterdam-Rijnmond kent deze regeling niet meer in ieder geval. Is ook een idiote regeling als je het mij vraagt.


Nick

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2006, 19:27:07
Bij het beveiligingsbedrijf waar ik werk (met de drie ballen) mogen we de stropdas ook niet afdoen, het scheelt dat ik in een heerlijke gekoelde loge zit.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2006, 11:52:43
Ja, dat scheelt al... bij ons op het stagebedrijf wil je echt niet met een stropdas de surveillance doen 's nachts.. dat is pure mishandeling :D + je verliest veel meer vocht = meer drinken = meer naar de wc.. je verliest meer energie doordat je lichaam probeert om zichzelf "koel" te houden.. dus het is mogelijk dat bij sommige mensen hun alertheid ook wat afneemt omdat je simpelweg veel meer energie verbruikt... en dat vind ik nou ook niet per definitie bevorderlijk voor in deze branche!  8)