Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944219 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2070 Gepost op: 14 maart 2012, 23:32:08
En toch wil ik wel toegeven dat het soms zo is dat er meer agenten staan dan noodzakelijk. We willen namelijk allemaal vooraan staan en dat resulteert in het feit dat er soms wat meer agenten staan dan noodzakelijk.

Verschilt ook van dag tot dag... heb je een hele drukke dienst dan zal het niet zo snel gebeuren. Is je noodhulpdienst erg rustig en vindt er een aanrijding auto/fietser plaats dan willen daar soms wel 4 voertuigen heen. Niet noodzakelijk maar wel begrijpelijk.

Dit is ook heel erg afhankelijk van de centralisten op de meldkamer, OVDP/Chef van Dienst/Seniorsurveillant of andere leidinggevende.
Deze moet hier gewoon strak op toezien, in 'mijn' regio is de meldkamer hier erg strak in. Genoeg is genoeg en waar nodig zsm afschalen en ergens anders inzetten. Nu is de 'opzet' van 'mijn' korps, ZHZ, ook wat anders dan van de meeste korpsen. Onze noodhulp is een afzonderlijke dienst, die werkt niet vanuit de wijkteams maar vanaf 3 centrale punten door de regio. Het is derhalve dus van belang een goede gebiedsdekking te hebben en goede spreiding van voertuigen te hebben. Wijkteamvoertuigen/eenheden doen in principe GEEN noodhulp als is dat bij prio 1 wel de bedoeling. Prio 1 is voor iedereen tenslotte....


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2071 Gepost op: 15 maart 2012, 00:00:03
Dit is ook heel erg afhankelijk van de centralisten op de meldkamer, OVDP/Chef van Dienst/Seniorsurveillant of andere leidinggevende.
Deze moet hier gewoon strak op toezien, in 'mijn' regio is de meldkamer hier erg strak in. Genoeg is genoeg en waar nodig zsm afschalen en ergens anders inzetten. Nu is de 'opzet' van 'mijn' korps, ZHZ, ook wat anders dan van de meeste korpsen. Onze noodhulp is een afzonderlijke dienst, die werkt niet vanuit de wijkteams maar vanaf 3 centrale punten door de regio. Het is derhalve dus van belang een goede gebiedsdekking te hebben en goede spreiding van voertuigen te hebben. Wijkteamvoertuigen/eenheden doen in principe GEEN noodhulp als is dat bij prio 1 wel de bedoeling. Prio 1 is voor iedereen tenslotte....
Klopt. De ene centralist stuurt daar bij ons strenger op dan de ander. Waar centralist A vaak 'gaat u ook maar even kijken' zegt, roept de ander weer 'ik heb 2 eenheden aanrijdend, blijft u maar waar u bent'.

De opzet van ZHZ heeft dit dan ook wel nodig ja. Mijn korps KEN heeft vrij veel wijkbureau's die geografisch redelijk goed gespreid liggen. Van daaruit wordt dan ook de noodhulp gereden.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2072 Gepost op: 15 maart 2012, 10:48:01
Tja, je kan het je misschien niet voorstellen, maar agenten die opzoek zijn die gaan naar een locatie toe als die bekend is. Daarnaast hangt hij onder een brug en kan meerdere kanten op. Om deze persoon in te sluiten en hem niet het gevoel te geven dat hij weg kan heb je meerdere eenheden nodig. Nu weet ik niet hoe de man op dat moment was. Mogelijk dat hij agressief was, dan heb je liever een postje te veel dan te weinig. Verder ga ik er niet op in. Ga er maar gewoon vanuit dat de agent terplaatse een goede reden hadden om daar te zijn.
En toch wil ik wel toegeven dat het soms zo is dat er meer agenten staan dan noodzakelijk. We willen namelijk allemaal vooraan staan en dat resulteert in het feit dat er soms wat meer agenten staan dan noodzakelijk.
JackM heeft zeker wel een punt, wat YNPD beschrijft herken ik zelf ook. Mijn punt was alleen dat het op dát moment nog niet het punt was om af te schalen; de boef was immers nog niet gepakt. Het was enkel een impasse en zodra die werd opgeheven moet je weer wel je collega's TP hebben.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2073 Gepost op: 15 maart 2012, 10:53:09
Ok, die "verschillende" leidraden van verschillende regio's maakt wel het één en ander duidelijk voor me  :) Ik kan harstikke goed begrijpen dat je bij een persoon die voor een wat zwaarder delict was/is aangehouden je daar graag een aantal postjes extra bij wilt hebben, vooral wanneer hij gekke dingen gaat doen zoals onder een brug hangen! (Wat niet echt een meesterzet van deze boef is, aangezien je nog maar 2 opties overhoudt :D)

Dank voor de verhelderende antwoorden allemaal!  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2074 Gepost op: 15 maart 2012, 11:24:47
En dan was het ook nog eens om de hoek van het politiebureau dus ik gok dat elke (wijk)agent op dat moment aanwezig naar buiten is gevlogen! ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2075 Gepost op: 15 maart 2012, 11:27:27
Je kan ook bedenken: wat als er wat fout was gegaan? Dan hadden de kranten gekopt "agenten te lui om bij bureau weg te komen".
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2076 Gepost op: 15 maart 2012, 11:28:46
Je kan ook bedenken: wat als er wat fout was gegaan? Dan hadden de kranten gekopt "agenten te lui om bij bureau weg te komen".
Geen uiterste op gaan zoeken nu  ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #2077 Gepost op: 15 maart 2012, 15:20:33
Ik geef ze groot gelijk! Dit soort stunts zijn gewoon iets om met je eigen ogen te zien en ik was zeker ook blijven wachten. Misschien even een pooltje maken: houdt 'ie het droog of niet?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2078 Gepost op: 15 maart 2012, 15:37:53
~ Ga er maar gewoon vanuit dat de agent terplaatse een goede reden hadden om daar te zijn.

Nou, dat "er van uit gaan" daar doe ik niet aan. Ik ga er niet van uit dat alle agenten die ergens staan zich per definitie dus nuttig maken, noch van het tegendeel.

Ik heb echt wel gevallen meegemaakt waar eerder te weinig dat te veel agenten bij waren. Ik heb ook mee gemaakt dat agenten bij een autobom ontploffing gevolgd door een boom in brand met z'n zessen (+brandweer) gezellig aan de voorkant aan het kleppen waren en ik aan de achterkant van het woonhuis de tuinpoort in moest trappen om het hele gezin een vluchtweg te bieden. De rook kwam van de vitrage in de woonkamer.

Ik durf er wel van uit te gaan dat agenten mensen zijn: niets menschelijks is hen dan ook vreemd.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #2079 Gepost op: 15 maart 2012, 21:39:17
Dit is ook heel erg afhankelijk van de centralisten op de meldkamer, OVDP/Chef van Dienst/Seniorsurveillant of andere leidinggevende.
Deze moet hier gewoon strak op toezien, in 'mijn' regio is de meldkamer hier erg strak in. Genoeg is genoeg en waar nodig zsm afschalen en ergens anders inzetten. Nu is de 'opzet' van 'mijn' korps, ZHZ, ook wat anders dan van de meeste korpsen. Onze noodhulp is een afzonderlijke dienst, die werkt niet vanuit de wijkteams maar vanaf 3 centrale punten door de regio. Het is derhalve dus van belang een goede gebiedsdekking te hebben en goede spreiding van voertuigen te hebben. Wijkteamvoertuigen/eenheden doen in principe GEEN noodhulp als is dat bij prio 1 wel de bedoeling. Prio 1 is voor iedereen tenslotte....

Dat klopt dat het een afzonderlijke dienst is die noodhulp van ZHZ(vooral Gorinchem) dit positief bedoeld werk zéér prettig met die mensen verstaan onze taal als het gaat over IM-richtlijnen.

groeten,

René(WIS regio gorinchem)
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT