Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944678 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2140 Gepost op: 27 maart 2012, 17:33:03
Het ziet er wel opzettelijk uit.
Citaat
Een woordvoerder van de politie laat weten dat de demonstrant 'niet met opzet' in het water is gespoten. 'Het
waterkanong werd ingezet om de boten op afstand te houden.'
Voor deze actie kan ik geen begrip tonen. Dan ben je wel de man hoor, iemand het water inspuiten die met de rug naar je toestaat.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2141 Gepost op: 27 maart 2012, 18:03:39
Het ziet er wel opzettelijk uit.

Ik zie het anders. Er is duidelijk te zien dat men spuit op het water vlak voor de boten, kennelijk om deze weg te laten drijven van de brug. (wat overigens ook lukt) Daarbij spuit hij kennelijk te hard/hoog waarbij hij iemand van de boot af spuit. Vervolgens schakelt hij het water meteen uit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2142 Gepost op: 27 maart 2012, 18:06:53
Het ziet er wel opzettelijk uit.Voor deze actie kan ik geen begrip tonen. Dan ben je wel de man hoor, iemand het water inspuiten die met de rug naar je toestaat.

Mwuah...risico van het vak kraker zijn  :)
Aan dee amsterdamsee grachtennn, heb ik heeel mijn hart voor altijd verpand *fluit verder* 0098


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2143 Gepost op: 27 maart 2012, 18:14:02
Het ziet er wel opzettelijk uit.Voor deze actie kan ik geen begrip tonen. Dan ben je wel de man hoor, iemand het water inspuiten die met de rug naar je toestaat.
Het begon al toen ze in het bootje stapten, dan ben je pas de man, op een bootje gaan staken ipv werken voor je poen.

Nemen zelf het risico voor lief, en maar klagen als ze "geraakt"Worden.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2144 Gepost op: 27 maart 2012, 18:14:49
@ Red, dat het zo lijkt wil inderdaad niet zeggen, dat het opzettelijk was, ik zeg ook alleen dat het zo lijkt. ;)
@ Christian, is inderdaad het risico van het vak, maar dat geldt voor meer beroepen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2145 Gepost op: 27 maart 2012, 18:21:24
@ Jack, dus omdat ze daar zitten, wil zeggen dat ze niet (zwart) werken? Dat zei men ook toen Occupy begon, maar toen waren er ook demonstranten, die naast het werk actie voerden. De Nederlander denkt blijkbaar dat men niet werkt als men actie voert, kraakt or whatever.
Ontopic, gelukkig hebben de omstanders/stillen veel plezier op zo'n mooie lente dag.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2146 Gepost op: 27 maart 2012, 18:57:07
Wat ik op het filmpje zie, vind ik schandalig. Het ongeluk kan ik er dan ook niet in herkennen, het geweldige evenmin... Erg dat leden deze vorm van geweld de hemel in prijzen. Maar ach, ze zijn schijnbaar werkloos dus dan kan het.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2147 Gepost op: 27 maart 2012, 19:03:21
@ Christian, is inderdaad het risico van het vak, maar dat geldt voor meer beroepen bezigheden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2148 Gepost op: 27 maart 2012, 20:36:37
Wat ik op het filmpje zie, vind ik schandalig. Het ongeluk kan ik er dan ook niet in herkennen, het geweldige evenmin... Erg dat leden deze vorm van geweld de hemel in prijzen. Maar ach, ze zijn schijnbaar werkloos dus dan kan het.

Sorry hiermee verlaag je je net zoals de mensen die jij bekritiseert.
Piep je ook als de ME in gevecht komt?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2149 Gepost op: 27 maart 2012, 21:40:13
Sorry hiermee verlaag je je net zoals de mensen die jij bekritiseert.
Prima, jouw mening.

Piep je ook als de ME in gevecht komt?
Help me out here, ik snap de link even niet. Als de ME met wie in gevecht komt? Met mij, met de krakers? Als het tot een linie&charges komt dan is het vrij simpel: ga je weg dan ga je weg, blijf je staan dan krijg je de lat. Maar mensen uit een boot de gracht in spuiten met zo'n straal vind ik buitenproportioneel.