Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951741 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2220 Gepost op: 7 april 2012, 11:01:59
Voor wat betreft je eerste argument, inderdaad ook dan kan het noodweer worden, maar dat zit ook op het randje. Ik ben het wel met je eens dat het voor ons vanuit onze luie stoel makkelijk is om kritiek te uiten terwijl iemand ter plaatse binnen een seconde moet beslissen. Ik vind het dan ook geen executie, dat ben ik met je eens.  ;) Ik vind het wel een gevalletje op het randje van noodweer. Het zou hier aan de rechter zijn om te bepalen of het terecht is of niet. Op je persoonlijke vraag geef ik via PM antwoord.

Bedankt voor je PM.

Na jou uitleg en het nogmaals bekijken van het filmpje met in jou argumenten in me achter hoofd  ;). Ben ik het wel enigzins eens dat het een rand geval is. Gedifferentieerd noodweer was ook een optie geweest. Maar laten we het aan de rechter over wat hij/zij ervan vind.

Ik kan helaas ook niet zien wat hij in zijn hand heeft.

Voor mij en meerdere (uit de reactie's af te leiden) gaat het om een op een mes gelijkend voorwerp.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2221 Gepost op: 7 april 2012, 11:13:00
Lijkt inderdaad een op een mes.
Onderstaand link geeft grotere video weer en is niet in spiegelbeeld.
http://www.documentingreality.com/forum/f166/store-robber-shot-killed-cop-101538/


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2222 Gepost op: 7 april 2012, 16:51:37
Politie agenten uit de Bijlmer over hun manier van werken in de Bijlmermeer 1995
Politie agenten uit de Bijlmer over hun manier van werken in de Bijlmermeer 1995

Geüpload door PolitieNostalgie op 7 apr 2012
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2223 Gepost op: 8 april 2012, 12:55:54
Heerlijk, die tweede agent  :D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2224 Gepost op: 8 april 2012, 15:29:01
In dit filmpje zien we een zogenaamde Brata eenheid. Een vraag wat betreft die "brata eenheid". Wat doen zij precies?  ??? Wat voor eenheid is het?

Politie brata eendheid naar Assistentie collega uithoorn 2001
Politie brata eendheid naar Assistentie collega uithoorn 2001
Geüpload door PolitieNostalgie op 8 apr 2012
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2225 Gepost op: 8 april 2012, 15:35:11
In dit filmpje zien we een zogenaamde Brata eenheid. Een vraag wat betreft die "brata eenheid". Wat doen zij precies?  ??? Wat voor eenheid is het?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bratra, volgens mij is deze eenheid alleen bij A-A echt als apparte eenheid benoemd. Bij andere regiokorpsen heb ik in ieder geval nog nooit gehoord dat er een aparte eenheid was, daar word het als "gewone" ME eenheid gezien.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2226 Gepost op: 8 april 2012, 16:18:13
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bratra, volgens mij is deze eenheid alleen bij A-A echt als apparte eenheid benoemd. Bij andere regiokorpsen heb ik in ieder geval nog nooit gehoord dat er een aparte eenheid was, daar word het als "gewone" ME eenheid gezien.
Bratra was het dus   ;) Bedankt Customs  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2227 Gepost op: 8 april 2012, 17:03:28
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bratra, volgens mij is deze eenheid alleen bij A-A echt als apparte eenheid benoemd. Bij andere regiokorpsen heb ik in ieder geval nog nooit gehoord dat er een aparte eenheid was, daar word het als "gewone" ME eenheid gezien.

Binnen regio Groningen bestaat er ook een bratra eenheid binnen de ME.
Zij worden alleen wel in het halve land ingezet omdat niet iedere regio zo'n team heeft.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2228 Gepost op: 8 april 2012, 18:18:20
Kan als schokkend worden ervaren.
Policeman Killed Instantly By An Ammonia Gas Tank -Extreme Things
 vyperlook


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2229 Gepost op: 8 april 2012, 18:53:21
Was dat laatste niet een instructiefilmpje? Meen het nl. eerder te hebben gezien en dat er toen gezegd werd dat het niet echt was.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)