Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1945613 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2470 Gepost op: 4 juni 2012, 20:57:57
In A-A is een autootje erbij vaak meerdere vtgn, assistentie collega rijdt het halve korps vanuit elke windstreek.

Bij assistentie collega hoeft de meldkamer ook niet te weten wie er gaat rijden, de enige eis is dat het vtg dat als eerste tp is direct een sitrap doorgeeft. Aan de hand van die sitrap gaat de meldkamer beslissingen nemen.

Ah, bedankt voor de uitleg!  O0 Dus met een auto'tje bij mag er met toestemming worden gereden in A-A? Bij ons is auto'tje bij in principe zonder toestemming, maar wordt door veel omliggende bureau's op gereden. Met een assistentie collega heeft iedereen toestemming en komen ze vaak vanuit heel de regio aanrijden, maar wij moeten ons wel laten koppelen. Vaak komen er zoveel voertuigen op af dat je pas gekoppeld bent als je al TP bent, of dat je toestemming na 1 min al vervalt omdat de situatie al onder controle is.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2471 Gepost op: 5 juni 2012, 01:18:26
Ik merk wel dat er de laatste tijd door de meldkamer strakker gestuurd wordt bij "postje er bij". Er wordt steeds vaker maar 1 eenheid aangestuurd, als meerdere zich aanmelden worden deze niet gekoppeld, of er wordt gezegd "rij maar rustig door, zonder toestemming." Als dan de 1e eenheid ter plaatse aangeeft dat het onder controle is, wordt de rest terug geroepen. Een goede ontwikkeling denk ik, zie nog te vaak een soort reünie ontstaan bij dit soort meldingen. Heel gezellig, maar moeilijk uit te leggen aan de burger die vooral veel politie "gezellig" ziet doen. Zoek elkaar dan op het bureau op. Soms moet je ook aan het plaatje dat je neerzet denken...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2472 Gepost op: 5 juni 2012, 01:44:05
Dat ben ik wel met je eens, maar is het niet ook iets typisch Amsterdams? Laten we zeggen een soort van traditie geworden. Daarnaast moet ik zeggen dat het wel een fijn en veilig gevoel geeft als je weet dat er binnen 2 min. na de melding "postje erbij" meerdere eenheden TP zijn. En dan ook van alles, voetposten, fietsposten, bikers, motorrijders en voertuigen. Als je de beredenen en de hondjes in de buurt heb, komen die ook nog even langs. Misschien een tijdelijke overkill, maar het is dan ook wel meteen rustig.

Misschien dat daar TP door een CvD (10.07 of 10.08) of een brigges beter op gecoordineerd moet worden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2473 Gepost op: 5 juni 2012, 04:38:48
Wij zijn een krimp district  >:(
Eén 'geruststellende' gedachte : als Opstelten zijn CAO erdoor gedrukt krijgt is heel Nederland binnenkort een krimpdistrict  :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2474 Gepost op: 5 juni 2012, 12:12:40
Ik merk wel dat er de laatste tijd door de meldkamer strakker gestuurd wordt bij "postje er bij". Er wordt steeds vaker maar 1 eenheid aangestuurd, als meerdere zich aanmelden worden deze niet gekoppeld, of er wordt gezegd "rij maar rustig door, zonder toestemming." Als dan de 1e eenheid ter plaatse aangeeft dat het onder controle is, wordt de rest terug geroepen. Een goede ontwikkeling denk ik, zie nog te vaak een soort reünie ontstaan bij dit soort meldingen. Heel gezellig, maar moeilijk uit te leggen aan de burger die vooral veel politie "gezellig" ziet doen. Zoek elkaar dan op het bureau op. Soms moet je ook aan het plaatje dat je neerzet denken...
Klopt.
Heet Regie op aanrijden o.i.d.
Meer sherpa gestuurd en wanneer er geen 3e, 4e of 5e auto nodig is wordt deze niet meer automatisch gekoppeld. Voordeel is dat de Noodhulp in een district beter blijft draaien dan dat de .34 weer een onwelle moet gaan rijden op de Overtoom ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2475 Gepost op: 5 juni 2012, 12:16:04
Tja, het is vaak ook afhankelijk van de wijze waarop het over de portofoon geroepen wordt......
Rustige kalme stem is 1 auto'tje... Een hysterische schreeuw levert het halve korps op.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2476 Gepost op: 5 juni 2012, 16:19:16
Preventief fouilleren
Preventief fouilleren

Controle verdacht voertuig Kerkhoflaan Rotterdam
Controle verdacht voertuig Kerkhoflaan Rotterdam

Speurhond drugs
Speurhond drugs

Geluidshinder cafe
Geluidshinder cafe

Gepubliceerd op 4 jun 2012 door PolitieCrooswijk
Twitter: @PRRBoer


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2477 Gepost op: 5 juni 2012, 22:31:55
Hoe zit deze camera bevestigd op het dak?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #2478 Gepost op: 5 juni 2012, 23:06:12
Er is zelfs een district waar "een autootje erbij" gelijk staat aan assistentie collega... Maar daar loopt ook de meeste politie per vierkante km rond van heel NL.

Nou idd, was eens op "visite" in dat betreffende district. Even extra postje erbij. Halve binnenstad opeens naast me. Maar altijd beter dan wachten op assistentie!


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2479 Gepost op: 5 juni 2012, 23:16:58
Hoe zit deze camera bevestigd op het dak?

Dat kan op diverse manieren...

Zie: http://gopro.com/cameras/hd-hero2-motorsports-edition/