Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944690 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #2940 Gepost op: 6 september 2012, 23:56:03
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je maar hard genoeg weg rijd de politie je laat gaan.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2941 Gepost op: 7 september 2012, 00:10:13
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je maar hard genoeg weg rijd de politie je laat gaan.
Een aanrader in dat geval: Kijk eens naar de eerste aflevering van Unit Luchtvaartpolitie  O0


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #2942 Gepost op: 7 september 2012, 16:58:31
Wilde achtervolging BMW | Wegmisbruikers
Gepubliceerd op 6 sep 2012 door wegmisbruikerssbs

Misschien wel een leuk om over te discussiėren. Wat doe je als achtervolgende eenheid incdit geval, wetende dat je het eerste koppel bent? Ga je direct achter de verdachte aan of ga je naar het voertuig dat betrokken is bij die ongeval om indien nodig eerste hulp te verlenen?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2943 Gepost op: 7 september 2012, 17:06:00
Misschien wel een leuk om over te discussiėren. Wat doe je als achtervolgende eenheid incdit geval, wetende dat je het eerste koppel bent? Ga je direct achter de verdachte aan of ga je naar het voertuig dat betrokken is bij die ongeval om indien nodig eerste hulp te verlenen?
Eerste koppel als in eerste / nog enige in de achtervolging? Of de eerste auto direct achter de BMW?
Persoonlijk zou ik zeggen, de laatste auto, met 2 man, laten stoppen, die heeft het grootste gat met de BMW... Maar ik heb het filmpje nog niet gezien.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #2944 Gepost op: 7 september 2012, 19:05:46
Eerste koppel als in eerste / nog enige in de achtervolging? Of de eerste auto direct achter de BMW?
Persoonlijk zou ik zeggen, de laatste auto, met 2 man, laten stoppen, die heeft het grootste gat met de BMW... Maar ik heb het filmpje nog niet gezien.

Nee de eerste / nog enige in de achtervolging.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2945 Gepost op: 7 september 2012, 21:46:42
Dilemma.. Hoewel mijn hart behoorlijk blauw is en ik een voorstander ben van 'boeven vangen', zeg ik toch de slachtoffers checken. Onschuldige levens gaan immers boven alles.
Senior GGP / Oost-Brabant


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2946 Gepost op: 7 september 2012, 21:48:29
Dilemma.. Hoewel mijn hart behoorlijk blauw is en ik een voorstander ben van 'boeven vangen', zeg ik toch de slachtoffers checken. Onschuldige levens gaan immers boven alles.

Tja en dan? Veel meer dan een paar blauwe handschoenen heb ik niet bij me. En bij traumatisch letsel kan je daarmee nou eenmaal vrij weinig uitrichten. Mocht ik vermoeden dat het een reanimatie is, ja dan stop ik zeker. Anders positie doorgeven, de eerstvolgende auto is vast niet ver weg, en de meldkamer meteen om de GGD verzoeken. Het is en blijft een lastige keuze...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2947 Gepost op: 8 september 2012, 02:09:52
Tja en dan? Veel meer dan een paar blauwe handschoenen heb ik niet bij me. En bij traumatisch letsel kan je daarmee nou eenmaal vrij weinig uitrichten. Mocht ik vermoeden dat het een reanimatie is, ja dan stop ik zeker. Anders positie doorgeven, de eerstvolgende auto is vast niet ver weg, en de meldkamer meteen om de GGD verzoeken. Het is en blijft een lastige keuze...

Tdaar heb je een punt Red.. Zeker lastig, lijkt me onwijs moeilijk als je er voor komt te staan. Zijn er protocollen voor dit soort gevallen of is het naar eigen inzicht handelen?

(en achteraf be/veroordeeld worden...  :-X)
Senior GGP / Oost-Brabant


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #2948 Gepost op: 8 september 2012, 09:20:02
Tdaar heb je een punt Red.. Zeker lastig, lijkt me onwijs moeilijk als je er voor komt te staan. Zijn er protocollen voor dit soort gevallen of is het naar eigen inzicht handelen?
(en achteraf be/veroordeeld worden...  :-X)
Dan denk ik aan regel 1 van de hulpverleners: Let op gevaar. Als de situatie dusdanig is dat er bedreiging komt vanuit de verdachte en ik niet zeker ben dat het voor MIJ, mijn collegae en omstanders veilig is, dan denk ik dat het slachtoffer opdat moment domme pech heeft en zal ik eerst de boel beveiligen.
Zoals je al zegt Nick achteraf be/veroordeeld worden..
Dit is volgens mij tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld geworden. We zullen er aan moeten wennen...
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #2949 Gepost op: 9 september 2012, 17:24:58
Onrust in Dordrecht na burenruzie


Bij de burenruzie in Dordrecht zijn vijf mensen opgepakt.

In de Dordtse wijk Oud-Krispijn is een burenruzie vanmiddag uit de hand gelopen. Vijf mensen zijn opgepakt.

Bij een man werd een steen door de ruit gegooid. Volgens de politie was de dader een lid van een gezin waarmee de man al langer ruzie heeft. De man belde daarop de politie die langs ging bij het gezin. Dat leidde tot een vechtpartij tussen politiemensen en verschillende gezinsleden. Uiteindelijk werden dus vijf mensen opgepakt. Vier agenten raakten lichtgewond.

Bron: nos.nl

Boze buurtbewoners hebben het gevecht tussen agenten en de verdachten gefilmd. Het gebeurde in de voortuin van hun huis en ging gepaard met veel geschreeuw. Andere agenten probeerden buurtbewoners die zich ermee wilden bemoeien op een afstand te houden. Het filmpje is op internet gezet.

Volgens de politie was het onrustig in de wijk, maar is iedereen inmiddels weer gekalmeerd.