Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1943598 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3460 Gepost op: 24 december 2012, 12:46:58
Wat betreft de straf voor winkeldiefstal ben ik met je eens dat die zeker omhoog kunnen en zouden moeten en dat
Justitie er veel harder op moet doorpakken.
Wat betreft het bedrag ben ik het niet met je eens DD gelet op wat er in het feitenboekje staan en diverse wijkagenten
tweeten.

En verder zit er nog een verschil in of jij voor het eerst gepakt wordt of dat je een recidivist bent.

Het feitenboekje zegt:
Nummer G 100: Boek 2 Wetboek van Strafrecht (WvSr)
goederen vanuit een winkel/vanaf een benzinestation wegnemen/
toe-eigenen, waarde van het ontvreemde goed

aanbieden alleen door hovj; minipv op naam verbalisant en gegevens hovj op achterzijde vermelden
p G 100 a - t/m € 50                                Transactie € 200,00
p G 100 b - meer dan € 50 en t/m € 120  Transactie € 340,00

Daarnaast moet de winkeldief aan de ondernemer nog eens een schadevergoeding van € 151,00 betalen aan de gedupeerde winkelier.
Voor meer info over dit deel zie http://www.hetccv.nl/binaries/content/assets/ccv/secondant/2010/secondant_2010-6_winnkeldieven.pdf
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3461 Gepost op: 24 december 2012, 13:11:44
Ik zie ook dat deze politiemensen hun uiterste best doen en daar zou Justitie op moeten aansluiten. In Den Haag krijgen winkeldieven een boete van € 155 en kunnen dan weer gaan. Dat is bij fietsendieven niet veel anders. De wetgever heeft hier (maximaal) vier jaar gevangenisstraf voor bedacht.
Even los van het feit dat je bedragen niet kloppen, je hebt het nu duidelijk over de "first offender" Ik kan je vertellen dat de straffen echt wel toenemen bij recidive.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #3462 Gepost op: 24 december 2012, 14:31:26
Ik begrijp de frustratie, maar dat moet natuurlijk geen reden zijn om ze dan maar niet meer op te pakken. Geen energie in een aanhouding stoppen omdat ze toch zo weer vrij lopen is natuurlijk het begin van het eind.
Zoals Red aangeeft worden de straffen bij recidive steeds hoger. Al is het maar voor dossiervorming, op een gegeven moment heeft men genoeg op z'n geweten om lekker te zitten brommen. En dan met voorkeur in de zomermaanden ^-^


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3463 Gepost op: 24 december 2012, 14:41:52
Jammer van alle moeite is, dat die fietsendieven binnen de kortst mogelijke keren weer worden vrijgelaten...

Aannames kunnen dodelijk zijn, althans zo is het mij geleerd. En als ik jouw eigen betitelingen mag geloven zou ik van jou meer mogen verwachten.
Dit is snel scoren met een populaire uitspraak, waarvan geenzins vaststaat dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren of is gebeurd.

Laten we ons nu eens beperken tot het geven van commentaar op datgene wat er te zien is en ons te onthouden van commentaar omtrent datgene wat er wellicht verder nog gebeurd ZOU kunnen zijn.

En ik zeg: lekker gewerkt.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #3464 Gepost op: 24 december 2012, 14:55:06
Aannames kunnen dodelijk zijn, althans zo is het mij geleerd. En als ik jouw eigen betitelingen mag geloven zou ik van jou meer mogen verwachten.
Dit is snel scoren met een populaire uitspraak, waarvan geenzins vaststaat dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren of is gebeurd.

Laten we ons nu eens beperken tot het geven van commentaar op datgene wat er te zien is en ons te onthouden van commentaar omtrent datgene wat er wellicht verder nog gebeurd ZOU kunnen zijn.

En ik zeg: lekker gewerkt.

Sluit ik me bij aan!!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3465 Gepost op: 24 december 2012, 15:18:06
:D Fijne broeder, ik had het weer niet beter kunnen verwoorden. O0 O0 O0


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #3466 Gepost op: 24 december 2012, 18:08:27
Dit is snel scoren met een populaire uitspraak, waarvan geenzins vaststaat dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren of is gebeurd.

Het gaat er natuurlijk niet om of er een transactie wordt aangeboden van 151, 155 of 200 euro, maar dat de sanctie op een ernstig misdrijf, zoals diefstal, van vergelijkbare grootte is als een bekeuring voor een verkeersovertreding. Dat is voor de samenleving en voor hardwerkende dienders een slechte zaak.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3467 Gepost op: 24 december 2012, 18:15:14
Het gaat er natuurlijk niet om of er een transactie wordt aangeboden van 151, 155 of 200 euro, maar dat de sanctie op een ernstig misdrijf, zoals diefstal, van vergelijkbare grootte is als een bekeuring voor een verkeersovertreding. Dat is voor de samenleving en voor hardwerkende dienders een slechte zaak.
Nou ik weet t niet hoor, maar een verkeersovertreding waar een sanctie bedrag van 200 euro voor staat (bijv geen voorrang geven) heeft mijn inziens een groter gevaar voor de maatschappij dan een winkeldief. Als iemand geen voorrang geeft kan dit toch snel leiden tot een ernstig ongeval terwijl er voor mij zelden iemand gewond raakt aan een winkeldiefstal. Echter hebben wij het met zijn allen gewoon geaccepteerd dat een ieder maar mag rondscheuren in een potentieel moordwapen, terwijl misbruik van een dusdanig wapen slechts wordt bestraft met een klein geld bedrag. Misschien is dit wel even een nadenkertke ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3468 Gepost op: 24 december 2012, 18:31:25
Eeen overtreding dat leidt tot een ongeval mag mijnsinziens zwaar beboet worden. (met zo'n bedrag).
Maar over het algemeen zijn overtredingen toch idioot duur. De meeste overtredingen (ook de duurdere) leiden niet tot een aanrijding.
Door rood rijden tijdens de spits levert meer risico's op dan door rood rijden om 02:15 uur. Echter het bedrag is hetzelfde. 220 euro's. Oftewel 500 guldens.
Serieus veel geld! Enige nuance is dus op zijn plaats.
Als je dit alles afweegt tegen een misdrijf zoals winkeldiefstal, dan is er toch sprake van scheefgroei.
Het kost de maatschappij (jij en ik) bakken met geld, al die winkeldiefstallen! Want de schade wordt verrekend met de consument en wordt voor winkeldiefstallen ALLEEN al geschat op meer dan 200 euro per jaar.
Verder vind ik dat er in Nederland ook een 3 strikes out principe mag komen. Want zelfs de veelplegeraanpak is niet toereikend.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3469 Gepost op: 24 december 2012, 18:48:28
Eeen overtreding dat leidt tot een ongeval mag mijnsinziens zwaar beboet worden. (met zo'n bedrag).
Maar over het algemeen zijn overtredingen toch idioot duur. De meeste overtredingen (ook de duurdere) leiden niet tot een aanrijding.
Door rood rijden tijdens de spits levert meer risico's op dan door rood rijden om 02:15 uur. Echter het bedrag is hetzelfde. 220 euro's. Oftewel 500 guldens.
Serieus veel geld! Enige nuance is dus op zijn plaats.
Als je dit alles afweegt tegen een misdrijf zoals winkeldiefstal, dan is er toch sprake van scheefgroei.
Het kost de maatschappij (jij en ik) bakken met geld, al die winkeldiefstallen! Want de schade wordt verrekend met de consument en wordt voor winkeldiefstallen ALLEEN al geschat op meer dan 200 euro per jaar.
Verder vind ik dat er in Nederland ook een 3 strikes out principe mag komen. Want zelfs de veelplegeraanpak is niet toereikend.
Oké dus jij vind dus dat iemand, door zich niet aan de verkeersregels houdt bijna je kind, oma, moeder, wederhelft of zelfs schoonmoeder, doodrijdt of zwaar lichamelijk letsel toedoet een kleiner misdrijf dan het stelen van een mars? We accepteren gewoon dat mensen in het verkeer grove fouten maken. Laten we die verantwoordelijkheid eens teruggeven bij de mensen, werkt beter dan nieuwe airbags, gordels of wat dan ook!
Hobby Bobby eenheid Den Haag