Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1952055 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3580 Gepost op: 17 januari 2013, 18:47:31
Mooie actie van die hondengeleider in het begin. Stevige duw geven voor een duidelijk signaal. Daarna krijg ik echter de indruk dat hij niet durft door te pakken... De verdachte staat praktisch naast de collega die met de rug naar hem toe zit. Weg met die vent of aanhouden, maar in ieder geval niet zo dicht bij de collega laten komen.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat hij zijn hond vast heeft. Ze zijn beide bezig met de "wildplasser" en deze krijgt bezoek. Deze word weggestuurd en voldoet hier niet aan, uiteindelijk de duw en collega duikt er boven op. Hierop is de "plasser" vervelend en pakt hij de hond als afschrik middel. En dan zit je in een spagaat, want laat hij de hond los om de man aan te houden zegt de hond hap. Houd hij de hond vast kan hij de man niet aanhouden en moet hij wachten op versterking.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3581 Gepost op: 17 januari 2013, 20:13:41
Kwam via via op het volgende filmpje. (Vanaf 2:18)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9FSQDlpb9Wc#t=135s
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3582 Gepost op: 17 januari 2013, 22:16:32
Mooie actie van die hondengeleider in het begin. Stevige duw geven voor een duidelijk signaal. Daarna krijg ik echter de indruk dat hij niet durft door te pakken... De verdachte staat praktisch naast de collega die met de rug naar hem toe zit. Weg met die vent of aanhouden, maar in ieder geval niet zo dicht bij de collega laten komen.

Nah, hoe had hij door moeten pakken? De enige optie was geweest om de hond te laten bijten maar dan maak je het voor jezelf alleen lastiger, afboeien is moeilijk met 1 hand en als je collega dan ligt te rollen  kun je helemaal niet meer assisteren. Ik zeg goed gedaan, je collega zoveel mogelijk met de hond afschermen tot de hulptroepen er zijn en deze alleen laten bijten als het echt niet anders kan.

Die gast was overigens niet onder de indruk van de hond, ben dan ook wel benieuwd hoe het was als er geen hond bij was geweest. Wellicht was het dan helemaal fout gegaan....  ???
Zo zie je dat een 'simpele' bekeuringssituatie enorm kan escaleren, netjes gewerkt door de collega's!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #3583 Gepost op: 17 januari 2013, 22:34:12
Mooie actie van die hondengeleider in het begin. Stevige duw geven voor een duidelijk signaal. Daarna krijg ik echter de indruk dat hij niet durft door te pakken... De verdachte staat praktisch naast de collega die met de rug naar hem toe zit. Weg met die vent of aanhouden, maar in ieder geval niet zo dicht bij de collega laten komen.
Weg met die vent was wss de bedoeling. De duw(en) helpen echter niet en de hond schrikt hem niet af. Je kunt blijven duwen maar daar schiet je niets mee op. Aanhouden is niet wenselijk, lig je beide met een VD te rollenbollen. Daarnaast inderdaad nog het verhaal van de hond.
Je ziet dat de 2e man ook wordt aangehouden als de versterking ter plaatse is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3584 Gepost op: 17 januari 2013, 23:21:56
Groenemotormuis, Silque en Meneer hebben inderdaad alle punten wel genoemd.
Zoals er nu gewerkt is, is voor beide dienders het meest veilige in mijn ogen met optimaal rendement en dat is wat telt.
Verder scheelt deze manier ook heel veel papierwerk in vergelijking dat je de hond (sneller) had ingezet met een bijtincident als gevolg.
Maar ja luisteren is ook wel heel moeilijk tegenwoordig voor een hoop mensen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3585 Gepost op: 18 januari 2013, 01:49:29
Ik mis zowiezo de lange lat van de hondengeleider...
Daarnaast denk ik dat de betrokkene blij mag zijn, ik ken zat diensthonden waarbij je dit niet hoeft te doen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #3586 Gepost op: 18 januari 2013, 12:52:54
Mooie beelden. Hoop dat de officier van justitie zich lekker uitleeft op deze prachtige beelen. Het disrespect en de agressiviteit jegens de hulpverleners staat er m.i. mooi op.

Pepper had waarschijnlijk ook niks bij deze schreeuwmeneer uitgehaald. Ik vermoed dat de adrenaline dan helemaal een beest van hem had gemaakt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3587 Gepost op: 18 januari 2013, 14:26:05
Kindjes staan aardig gevaarlijk tussen de mensen. (0:06)
Politie Brutaliteit: Dit krijg je als je vraagt voor wat voor boete je heb betaald
WillYouSmashOrPass


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3588 Gepost op: 18 januari 2013, 14:46:10
Hulde aan de collega's dat zij zo rustig en professioneel weten te blijven.

Echter mis ik dit soort situatie's bij collega's toch wel het doorpakken. Is natuurlijk ook niet altijd de oplossing, maar ik zie hier toch weer een beetje een politie in terug komen die zo rustig en professioneel wil blijven dat de onruststoker alle ruimte krijgt. Averechtse werking dus.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3589 Gepost op: 18 januari 2013, 14:49:38
Ik schaam me om met dit soort mensen in een stad te wonen.

Over het optreden van de politie niets anders dan hulde. Rustig gebleven doch duidelijk en krachtig.
@CPrime, het gaat hier wel om een hele familie van 7 man, plus een aantal kinderen. Als je hier door pakt maak je de problemen denk ik alleen maar erger.
Met deze aanpak bereik je ook het gewenste resultaat; het zooitje ongeregeld is je bureau uit, buiten koelen ze wel af.