Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1927521 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 25 november 2009, 17:10:50
Na aanleiding van onderstaand filmpje zou ik graag willen weten van de agenten hier op het forum hoe zij zouden reageren.

Blik Op De Weg - Ruzie...

User: HoppalaNL

#edit: Ik vind dat de agent erg netjes en rustig blijft.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 25 november 2009, 18:29:41
Na aanleiding van onderstaand filmpje zou ik graag willen weten van de agenten hier op het forum hoe zij zouden reageren.

Blik Op De Weg - Ruzie...

User: HoppalaNL

#edit: Ik vind dat de agent erg netjes en rustig blijft.
Heb hier gisteren ook met kromme tenen naar zitten kijken.
Wat mij betreft had deze persoon gewoon achter in een busje mee naar het buro gegaan wegens het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs, om nog maar niet te spreken over alle dingen die hij roept.  :-X
We hebben regelmatig discussies over respect voor een diender, dit is weer een voorbeeld waarbij meerdere grenzen overschreden worden en er wat mij betreft veel en veel harder opgetreden mag worden.
(in the USA had deze persoon al lang en breed getaserd in de berm gelegen... ;) )
Samen sterk in de hulpverlening!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #52 Gepost op: 25 november 2009, 23:56:56
Na aanleiding van onderstaand filmpje zou ik graag willen weten van de agenten hier op het forum hoe zij zouden reageren.

Blik Op De Weg - Ruzie...

User: HoppalaNL

#edit: Ik vind dat de agent erg netjes en rustig blijft.

Ik heb het met verbazing gezien. Ik had die gozer dus aangehouden... Wat een &%^&. Alle respect voor die collega's die er zo mee om kunnen gaan, echter bij mij wordt er dan een grens overschreden.


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #53 Gepost op: 26 november 2009, 08:46:33
Steeds vaker zie ik reacties van agenten, al dan niet op dit forum, dat het korps vaak op een verkeerde manier getoond wordt middels de filmpje op internet (youtube/geenstijl, etc.) Ik snap de frustratie wel, maar heb je dit niet zelf in de hand?

In de huidige samenleving zul je moeten accepteren dat jongeren (al vanaf 6 jaar soms) een mobiele telefoon hebben, inclusief behoorlijk goede opnameapparatuur (audio en video). Als agent zul je dus in publieke situaties er altijd rekening mee moeten houden dat je acties kunnen worden vastgelegd.

Dat alleen de filmpjes waarin een agent negatief in beeld komt youtube halen, is natuurlijk wel begrijpelijk. Een 16 jarig pubertje zal het niet interessant vinden een filmpje te uploaden waar een geduldige agent hem uitlegt dat een bekeuring voor het zonder helm rijden wel op z'n plek is. Als die agent in kwestie de knul uit frustratie eerst van z'n scooter aftrapt, al dan niet terecht  ;), dan wordt het natuurlijk snel anders!

Tja, je kan nu natuurlijk antwoorden of ik me zo geduldig kan opstellen wanneer zo'n ettertje mij het bloed onder m'n nagels vandaan haalt? Heel eerlijk kan ik daar antwoorden dat ik hem waarschijnlijk "een hens op z'n hasses" zal geven ;D, maar ja, ik heb dan ook geen publieke functie in dit verhaal. Sterker nog, wanneer ik dan gefilmd zou worden zul je alleen reacties zien in de trend van "goed zo" en "die knul vroeg er om"  :D

Oneerlijk, ja! Maar de functie van een agent is hedentendage nog publieker geworden dan bijvoorbeeld 10 jaar terug. Dus zullen deze categorie fimpjes niet te vermijden zijn.
Nu zal een volwassen ingesteld persoon deze opnamen echt wel in perspectief kunnen zien. Ik denk dan ook niet dat de impact van dit soort zaken echt zo negatief is voor onze Blauwen dan dat gesuggereerd wordt. Zelf heb ik nog wel enig vertrouwen in het Gezag op straat:)
vrijwilliger instructeur


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #54 Gepost op: 26 november 2009, 17:36:19
Steeds vaker zie ik reacties van agenten, al dan niet op dit forum, dat het korps vaak op een verkeerde manier getoond wordt middels de filmpje op internet (youtube/geenstijl, etc.) Ik snap de frustratie wel, maar heb je dit niet zelf in de hand?

In de huidige samenleving zul je moeten accepteren dat jongeren (al vanaf 6 jaar soms) een mobiele telefoon hebben, inclusief behoorlijk goede opnameapparatuur (audio en video). Als agent zul je dus in publieke situaties er altijd rekening mee moeten houden dat je acties kunnen worden vastgelegd.

Dat alleen de filmpjes waarin een agent negatief in beeld komt youtube halen, is natuurlijk wel begrijpelijk. Een 16 jarig pubertje zal het niet interessant vinden een filmpje te uploaden waar een geduldige agent hem uitlegt dat een bekeuring voor het zonder helm rijden wel op z'n plek is. Als die agent in kwestie de knul uit frustratie eerst van z'n scooter aftrapt, al dan niet terecht  ;), dan wordt het natuurlijk snel anders!

Tja, je kan nu natuurlijk antwoorden of ik me zo geduldig kan opstellen wanneer zo'n ettertje mij het bloed onder m'n nagels vandaan haalt? Heel eerlijk kan ik daar antwoorden dat ik hem waarschijnlijk "een hens op z'n hasses" zal geven ;D, maar ja, ik heb dan ook geen publieke functie in dit verhaal. Sterker nog, wanneer ik dan gefilmd zou worden zul je alleen reacties zien in de trend van "goed zo" en "die knul vroeg er om"  :D

Oneerlijk, ja! Maar de functie van een agent is hedentendage nog publieker geworden dan bijvoorbeeld 10 jaar terug. Dus zullen deze categorie fimpjes niet te vermijden zijn.
Nu zal een volwassen ingesteld persoon deze opnamen echt wel in perspectief kunnen zien. Ik denk dan ook niet dat de impact van dit soort zaken echt zo negatief is voor onze Blauwen dan dat gesuggereerd wordt. Zelf heb ik nog wel enig vertrouwen in het Gezag op straat:)

Heb je gelijk in, vind het ook een kansloze onderneming om als persoon op straat de politie op film te gaan zetten als zij bijvoorbeeld een bekeuring uitdelen.
Maar ja dat is blijkbaar normaal tegenwoordig.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #55 Gepost op: 27 november 2009, 22:00:50
Dat filmpje van blik op de weg slaat werkelijk waar alles. Als je dít pikt als agent....durf dan nog eens iemand op te schrijven voor 5km/u te hard en glashard te beweren dat wat hij/zij doet heel stout is en erg gevaarlijk.

Nu snap ik ook wel dat de aanwezigheid van de camera het een en ander in een ander perspectief zet, maar toch. Deze vent gaat bij sec 1 al ver over de schreef en had naar mijn mening aangehouden moeten worden.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #56 Gepost op: 27 november 2009, 22:32:21
Dit slaat inderdaad alles. Ook mooie bevestiging dat je toch met een hele hoop weg kan komen. Niet echt een goede zaak, natuurlijk heb je als agent zelf de beslissing wat je doet, tegelijkertijd breng je je collega in een lastig parket als hij iemand wel aanhoudt. Waarom mag deze meneer zich dan wel zo uitlaten en staat iemand anders voor de rechter om gestraft te worden.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #57 Gepost op: 28 november 2009, 00:31:47
Geen idee.
Bij mij is het heel simpel.
Deze meneer was zeker aangehouden.
Camera of niet, misschien wel om juist een signaal om aan te geven dat ik dit niet pik.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #58 Gepost op: 28 november 2009, 00:36:24
Heb hier gisteren ook met kromme tenen naar zitten kijken.
Wat mij betreft had deze persoon gewoon achter in een busje mee naar het buro gegaan wegens het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs, om nog maar niet te spreken over alle dingen die hij roept.  :-X
We hebben regelmatig discussies over respect voor een diender, dit is weer een voorbeeld waarbij meerdere grenzen overschreden worden en er wat mij betreft veel en veel harder opgetreden mag worden.
(in the USA had deze persoon al lang en breed getaserd in de berm gelegen... ;) )


Het vreemde is nou juist dat je agenten vaak hoort zeggen dat ze beledigingen door de vingers willen zien, behalve als het midden op straat is met een hoop toeschouwers. Dan zou hun gezag immers worden aangetast in de ogen van die omstanders.

Ik heb het opgezocht: de uitzending van BOdW van 24/11 is bekeken door 1.353.000 mensen....................
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #59 Gepost op: 28 november 2009, 15:40:19
Het kan ook anders bij blik op de weg: Blik Op De Weg - 2005 - Man weigert gegevens af te geven.

Laat ik even voorop stellen dat ik blik op de weg een goed programma vindt wat een stuk genuanceerder en informatiever is dan wegmisbruikers, dat programma moeten ze van de buis afhalen, met dat irritante en betweterig en onbeschofte commentaar van die krullenbol.