Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1956165 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5420 Gepost op: 11 november 2014, 16:49:04
politie met spoed naar auto over de kop A9 Amsterdam

politie met spoed naar auto over de kop A9 Amsterdam

Gepubliceerd op 11 nov. 2014 PolitieNostalgie

(51) previeuw van de serue "Bij de politie" seizoen 7 uit 2001. complete serie op DVD? info:politie-nostalgie@hotmail.com
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #5421 Gepost op: 11 november 2014, 16:50:34
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1307767 date=1415720225
Als je op die manier redeneert kan de rechter iedereen wel vrijspreken. Tenzij die er zelf bijgeweest is en er naast stond. Dan kan het wel.

Dit gebeurd de hele dag. We beoordelen de hele dag aan de hand van wat we zien of horen. Dat is ook zo'n beetje de drijfmotor achter programma's als Wegmisbruikers en Blik op de Weg. Ook daar wordt er beoordeeld aan de hand van 1 video. 'Je kunt niet zien wat de bestuurder ziet'. Als ik dat tegen een agent zeg die mij aanhoud voor een artikel 5 wordt ik ook uitgelachen.

Je kent de situatie en omgeving niet. Nou, is dat dan zo interessant? Volgens mij valt dat wel mee. Te hard is te hard. Ook in een bijzondere situatie. Tenzij het een filmset voor een aflevering van Flikken Maastricht is. Dan maakt de situatie wel uit.
Laten we het er op houden dat het jouw mening is dat dit te hard gaat. En dat dat niet per definitie ook meteen zo 'is.' Want dan zou het een feit zijn. O0

Daarnaast vind ik dat het juist erg belangrijk is als er bij het vormen van een oordeel enige kennis is van de situatie dan wel van de omgeving ter plaatse, als is het alleen maar omdat geen enkele situatie hetzelfde is.
If you can dream it, you can do it.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5422 Gepost op: 11 november 2014, 17:13:41
Tegenspel Mobiele Eenheid
Tegenspel Mobiele Eenheid

Gepubliceerd op 11 nov. 2014 politieacademie

Voor de oefeningen van de Mobiele Eenheid (ME) maakt de Politieacademie graag gebruik van tegenspelers.
Zij zorgen ervoor dat de ME zo realistisch mogelijk kan trainen.
Deze film informeert tegenspelers over hun rol tijdens de oefeningen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #5423 Gepost op: 11 november 2014, 19:01:24
Ik heb toevallig 2 weken terug, op donderdag 30 oktober, tegenspel mogen bieden aan de ME bij de Amsterdam ArenA. Erg leuk en tevens leerzaam om te doen :)

En van het wachten, waarover gesproken wordt in het filmpje, heb ik die dag niet veel gemerkt. Ik mocht naast de 'hoofdcasussen', sub-casussen spelen. Waarbij ik bijvoorbeeld stadionverbod voor de ArenA had, en mij daar evengoed bevond. Hiertegen trad de ME op, met een aanhouding, met licht verzet, tot gevolg. Een andere sub-casus 'mishandelde' ik een mede-tegenspeler, ook gelijk 6 ME'ers in m'n nek.

Ik ben via mijn school/opleiding in aanmerking gekomen voor het tegenspel. Maar als iemand de kans om tegenspel te bieden aan de ME, zou ik het hem/haar zeker aanraden!
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #5425 Gepost op: 12 november 2014, 11:23:52
In het kader van ik reageer op wat ik zie (en niet op wat er objectief gebeurd is):

Alsof; ''maar dat is mijn broer!'', een opmerking zou kunnen zijn om de aanhouding van die persoon wel of niet te rechtvaardigen. Ze redden het mooi op zo met zijn tweeën.

Volgens mij 'faked' deze broer terwijl hij op de grond ligt een epileptisch insult. Vervolgens begint hij hard ''auw'' te roepen als de menigte zich er verbaal ook mee begint te bemoeien. Ik was er niet bij, maar lijkt mij zo op het eerste gezicht een voorbeeldje aanstelleritis.

Iemand meer info?

Weet verder weinig van de bereden tak. Maar is het verstandig om de paarden daar zo buiten te laten staan zonder (ogenschijnlijke) beveiliging/supervisie? Ben benieuwd.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #5426 Gepost op: 12 november 2014, 12:39:05
Citaat van: AVLS142 link=msg=1307906 date=1415787832
Alsof; ''maar dat is mijn broer!'', een opmerking zou kunnen zijn om de aanhouding van die persoon wel of niet te rechtvaardigen.
Wie zegt dat dat de reden is dat zus dat zegt? Misschien wil ze alleen maar informatie.

Citaat van: AVLS142 link=msg=1307906 date=1415787832
Volgens mij 'faked' deze broer terwijl hij op de grond ligt een epileptisch insult. Vervolgens begint hij hard ''auw'' te roepen als de menigte zich er verbaal ook mee begint te bemoeien. Ik was er niet bij, maar lijkt mij zo op het eerste gezicht een voorbeeldje aanstelleritis.
Volgens mij kan er van alles aan de hand zijn wat niet uit de video is af te leiden.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5427 Gepost op: 12 november 2014, 13:56:39
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1307627 date=1415653994
Tja, en dit dan.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6625241/16e76489/lekker_scheuren_over_fietspad_roermond.html

Enerzijds begrijp ik de comments wel: assistentie collega of iets anders vraagt gewoon om risico's, maar om dat over een stoep te doen tussen geparkeerde auto's door? Hmm.

Ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

Nieuwsbericht naar aanleiding van dit filmpje:

UPDATE: Filmpje over politieauto op fietspad baart opzien


ROERMOND - Een filmpje afgelopen vrijdag gemaakt van een over het fietspad aan de Willem II Singel scheurende politieauto baarde in Roermond het nodige opzien. Wat doet zo’n politieauto met toeters en bellen op het fietspad. Bovendien reed het patrouillevoertuig behoorlijk hard. Dat leidde tot een mengeling van verbaasde en verontwaardigde reacties op facebook.

Een woordvoerder van de politie laat desgevraagd weten dat de politiewagen met spoed onderweg was naar de overval afgelopen vrijdag op de juwelier aan de Hamstraat. De agenten in deze auto moesten de slachtoffers opvangen en een eerste signalement verspreiden. Aan de hand daarvan kon een tweede patrouille vanuit Maasniel de verdachte even later aanhouden op de Swalmerstraat.

Volgens de woordvoerder van de politie was het racen over het fietspad in dit geval gerechtvaardigd. De maker van het filmpje heeft na een gesprek met de politie vanmiddag jammer genoeg de video van facebook afgehaald. Volgens de woordvoerder heeft de politie daar niet om gevraagd, maar deed de maker dat uit zichzelf. Toch is het filmpje via de landelijke website dumpert.nl nog steeds te bekijken.

Kijk hier voor een duidelijker beeld van de infographic met uitleg dat de politie naar aanleiding van dit voorval maakte.

BRON: http://www.dichtbij.nl/roermond/regio/artikel/3778786/update-filmpje-over-politieauto-op-fietspad-baart-opzien.aspx
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #5428 Gepost op: 12 november 2014, 17:38:05
Mooi altijd, hoe mensen direct reageren op de Politie, hoe kut ze wel niet optreden, wat ze allemaal fout doen en niet kunnen maken.. Enkel en alleen omdat het gefilmd wordt..

Want zeg nou zelf, is er ook maar iemand die net zo hard zeikt over fouten die in de bouw gemaakt worden bijvoorbeeld? Tuurlijk gaat daar niet alles volgens de regels, waardoor zelfs doden vallen.. Of in het ziekenhuis? Is er een forum met topic waar het vol staat met fouten die in het ziekenhuis gemaakt worden en wat we daar allemaal van vinden?

Fouten maken we allemaal, dus ook bij de politie.

Iets met hakken en spaanders..


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5429 Gepost op: 12 november 2014, 18:08:01
Verschil is wel dat wanneer je bij de politie werkt je een corrigerende taak hebt en andere op hun fouten wijst en vervolgens optreed... Het is dus niet meer dan logisch dat die sector eerder word bekritiseerd door omstanders.

Een woordvoerder van de politie kan deze rijstijl perfect rechtvaardigen, maar dat betekend niet dat andere hun mening zouden moeten intrekken. Wanneer er een kindje achter een van de geparkeerde auto's tevoorschijn zou komen en deze vervolgens aangereden word door de politie.. Hoe gerechtvaardigd is deze actie dan ? Gelukkig is dit niet gebeurt maar het had evengoed anders kunnen aflopen...