Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1945329 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5680 Gepost op: 26 januari 2015, 12:45:10
Citaat van: Sylvester link=msg=1326092 date=1422272579
http://www.youtube.com/watch?v=RRLT5bmjxx4
Piet Kats

Zo aan het opletten dattie niet aangereden wordt door de auto dat hij de boom niet ziet, mooie actie om te zien! Haha!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5682 Gepost op: 28 januari 2015, 21:57:54
Hier nog twee video's van dezelfde demonstratie (eentje staat wat lager in het item):

http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/23-demonstraties/22093-demonstratie-break-the-system-op-het-malieveld
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5683 Gepost op: 28 januari 2015, 22:04:46
Mooi om te zien dat die honden dit als een spelletje zien. En de filmpjes zitten er niet meer in (helaas).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #5684 Gepost op: 29 januari 2015, 00:44:48
Ik vind er in dit geval weinig moois aan. Als er iemand altijd een hoge pet op heeft gehad van de politie ben ik het wel. Maar wat ik daar heb gezien ging helemaal nergens meer over. Ik was overigens geen demonstrant. De opruiers binnen de groep stapten later vrolijk in een ME busje en reden er mee weg. Terwijl zij de groep stonden op te hitsen als "undercover demonstrant". Te triest voor woorden.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5685 Gepost op: 29 januari 2015, 00:48:21
Citaat van: SirMark link=msg=1326699 date=1422488688
Ik vind er in dit geval weinig moois aan. Als er iemand altijd een hoge pet op heeft gehad van de politie ben ik het wel. Maar wat ik daar heb gezien ging helemaal nergens meer over. Ik was overigens geen demonstrant. De opruiers binnen de groep stapten later vrolijk in een ME busje en reden er mee weg. Terwijl zij de groep stonden op te hitsen als "undercover demonstrant". Te triest voor woorden.

Je bent journalist, zo stelt je profiel. Kun je bovenstaande uitspraak staven met bijbehorende beelden?
Zoals je het nu verwoordt klinkt het namelijk ook behoorlijk opruiend ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5686 Gepost op: 29 januari 2015, 09:25:30
Citaat van: SirMark link=msg=1326699 date=1422488688
Te triest voor woorden.
Geen idee wat jij heb gezien wat ik niet gezien heb, maar ik vind dat de politie vooral heel rustig, kalm en beheerst is in zijn optreden, en vooral het gedrag van de demonstranten is te triest voor woorden.
Alleen al in de video van Regio15 is wel twintig keer te horen (terwijl 1 keer en maximaal drie keer al voldoende zou moeten zijn) dat de mensen gevorderd worden terug te gaan naar het Malieveld (daar mochten ze demonstreren, en dus niet in de binnenstad).
Vervolgens blijven ze maar in discussie gaan met de agenten (zinloos, die doen gewoon hun werk) en op de grond zitten en meer van dat soort kansloze acties.
Blijf me iedere keer opnieuw verbazen over dit soort volk, en dan gaan huilen als je uiteindelijk een paar klappen krijgt.
Samen sterk in de hulpverlening!


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #5687 Gepost op: 29 januari 2015, 11:26:10
Citaat van: SirMark link=msg=1326699 date=1422488688
Ik vind er in dit geval weinig moois aan. Als er iemand altijd een hoge pet op heeft gehad van de politie ben ik het wel. Maar wat ik daar heb gezien ging helemaal nergens meer over. Ik was overigens geen demonstrant. De opruiers binnen de groep stapten later vrolijk in een ME busje en reden er mee weg. Terwijl zij de groep stonden op te hitsen als "undercover demonstrant". Te triest voor woorden.

Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar ik vond het optreden van de politie in de filmpjes die ik heb gezien, (proportioneel en subsidiair) absoluut acceptabel.
Wat die zogenaamde 'demonstranten' doen is te triest voor woorden!
Gewoon aan de regels houden!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5688 Gepost op: 29 januari 2015, 11:44:55
SirMark is ter plaatse geweest, leid ik af uit zijn reactie. Het heeft dan weinig zin om te refereren naar filmpjes omdat hij uiteraard een andere ervaring heeft. In Haaglanden is het vrij gebruikelijk dat leden van de AE zich in burger begeven onder de demonstranten, dus tot zover geloof ik hem direct. Hoe deze zich hebben gedragen en hoe dat door buitenstaanders wordt geïnterpreteerd is puur persoonlijk en niet af te leiden uit de filmpjes :)


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #5689 Gepost op: 29 januari 2015, 12:27:39
Citaat van: schuimer link=msg=1326732 date=1422527170
Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar ik vond het optreden van de politie in de filmpjes die ik heb gezien, (proportioneel en subsidiair) absoluut acceptabel.
Wat die zogenaamde 'demonstranten' doen is te triest voor woorden!
Gewoon aan de regels houden!

Ik zeg toch duidelijk dat ik het optreden, zoals ik het heb gezien, acceptabel vind.
Waar moet of kan ik me anders op baseren dan?
De filmpjes geven mijns inziens, een redelijke inkijk in het optreden van de politie.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.