Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1943085 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #6161 Gepost op: 31 mei 2015, 20:11:04
https://www.youtube.com/watch?v=pLaZkqGSf6A

Wat is jullie mening over het filmpje? Ene agent geeft aan cameraman aan dat ze geen boete krijgen, de agenten bij de 'pleger' willen hem op de bon slingeren, maar wat is dan toegestaan?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6162 Gepost op: 31 mei 2015, 20:19:56
Wat voor bedrag staat er aan de uitgeschreven bron voor verstoren openbare orde?
Ik begrijp best dat je als agent geen zin heb om onderdeel uit te maken van een filmpje van een grappenmaker enzo. Maar is deze bon niet een beetje overdreven? Ook het argument dat het veiligheidsrisicogebied betreft is een beetje vreemd? Ze lijken mij geen veiligheidsrisico te vormen met het maken van een grap?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gadget

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #6163 Gepost op: 31 mei 2015, 20:26:13
Citaat van: Fletwed link=msg=1353302 date=1433095864
http://www.youtube.com/watch?v=pLaZkqGSf6A

Wat is jullie mening over het filmpje? Ene agent geeft aan cameraman aan dat ze geen boete krijgen, de agenten bij de 'pleger' willen hem op de bon slingeren, maar wat is dan toegestaan?

Meest kinderachtige filmpje wat er is. Agenten worden bezig gehouden door dit stelletje kanslozen. Surveillance taak van de agenten word hierdoor verstoort en gaat ten koste van andere belangrijkere dingen. De Prankers op de bon slingeren voor het verstoren openbare orde vind ik hierin een geniale actie. Mooie actie agenten, mijn complimenten!


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #6164 Gepost op: 31 mei 2015, 20:33:11
Je gaat in een hoekje vlak bij de uitgang van CS in Amsterdam staan, op een manier dat het is alsof je staat te plassen. Je gebruikt zelfs een flesje om het echt te laten lijken.

Zo te zien zijn er minstens 4 mensen bezig (geloof zelfs 5). Dus verstoring openbare orde lijkt me wel op zijn plaats. Anders blijven deze gasten dit soort 'grapjes' uit halen, terwijl ze het hardst staan te huilen als er daadwerkelijk iets gebeurd en de politie kan even niet snel genoeg ter plaatse zijn, door dit soort ongein.

 O0 O0 O0 O0


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #6165 Gepost op: 31 mei 2015, 23:40:47
Wat een onzin. Je hoeft niet om de grap te lachen. Je zou desnoods de opmerking kunnen maken dat de grap slecht gejat is van hun prankcollega's in de VS en ze verder veel plezier wensen.

Er zijn 4 mensen een half uur bezig, maar dat ligt niet aan de jongens. Het had in 30 seconden klaar kunnen zijn. Die 30 seconden dat je dan even met wat anders bezig bent dan de veiligheid komt de maatschappij ook wel weer overheen. Het is het CS in Amsterdam, geen Kabul in Afghanistan.

Het veiligheidsrisicogebied noemen als reden voor legitimatie (ik neem aan dat identificatie wordt bedoeld) is pure onzin. Een veiligheidsrisicogebied verlaagd geenszins de drempel om een identiteitsbewijs te vragen.

Vervolgens is er nog een handhaver die op zich terecht de cameraman vraagt afstand te houden. Althans, waarom zij dat doet is kennelijk ook niet helder, want de cameraman mag er kennelijk wel bij staan als er een identiteitsbewijs wordt getoond. Een soort toegangsbeleid tot dat gebiedje of iets dergelijks...

Ik schat in dat als de jongens de boetes voorleggen aan de rechter dat er vrijspraak volgt. Als dit al openbare ordeverstoring is dan heeft over 10 jaar iedereen een strafblad.

Als agent sta je midden in de samenleving. In die samenleving worden er nog wel eens grapjes uitgehaald. Gelukkig wel. Nogmaals, je hoeft er niet om te lachen, maar om er nou een probleem van te maken...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #6166 Gepost op: 2 juni 2015, 00:12:11
Gewoonweg onzin. De politie had er ook op kunnen lachen en was dan binnen de minuut klaar geweest. Hadden ze mooi te taken kunnen uitvoeren waarvoor ze daar rondlopen: Veiligheid en toezicht.

Laat de agenten een voorbeeld nemen aan onderstaand filmpje...

https://www.youtube.com/watch?v=N7TzPEYci_w
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6167 Gepost op: 2 juni 2015, 12:56:50
Citaat van: honderd link=msg=1353521 date=1433196731
Gewoonweg onzin. De politie had er ook op kunnen lachen en was dan binnen de minuut klaar geweest. Hadden ze mooi te taken kunnen uitvoeren waarvoor ze daar rondlopen: Veiligheid en toezicht.

Laat de agenten een voorbeeld nemen aan onderstaand filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=N7TzPEYci_w
Volgens mij kan je onder artikel 3 van de politiewet veel wegschrijven voor taakstelling van de politie, lachen om kutgrapjes valt daar niet onder.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #6168 Gepost op: 2 juni 2015, 16:37:14
 >:( Triest om dit te moeten lezen van een mede (mogelijke) opsporingsambtenaar...hopelijk gaan deze boefjes deze geintjes ook eens op Schiphol uithalen...ben benieuwd hoe jullie daar dan mee omgaan...
Citaat van: Sven82 link=msg=1353330 date=1433108447
Wat een onzin. Je hoeft niet om de grap te lachen. Je zou desnoods de opmerking kunnen maken dat de grap slecht gejat is van hun prankcollega's in de VS en ze verder veel plezier wensen.

Er zijn 4 mensen een half uur bezig, maar dat ligt niet aan de jongens. Het had in 30 seconden klaar kunnen zijn. Die 30 seconden dat je dan even met wat anders bezig bent dan de veiligheid komt de maatschappij ook wel weer overheen. Het is het CS in Amsterdam, geen Kabul in Afghanistan.

Het veiligheidsrisicogebied noemen als reden voor legitimatie (ik neem aan dat identificatie wordt bedoeld) is pure onzin. Een veiligheidsrisicogebied verlaagd geenszins de drempel om een identiteitsbewijs te vragen.

Vervolgens is er nog een handhaver die op zich terecht de cameraman vraagt afstand te houden. Althans, waarom zij dat doet is kennelijk ook niet helder, want de cameraman mag er kennelijk wel bij staan als er een identiteitsbewijs wordt getoond. Een soort toegangsbeleid tot dat gebiedje of iets dergelijks...

Ik schat in dat als de jongens de boetes voorleggen aan de rechter dat er vrijspraak volgt. Als dit al openbare ordeverstoring is dan heeft over 10 jaar iedereen een strafblad.

Als agent sta je midden in de samenleving. In die samenleving worden er nog wel eens grapjes uitgehaald. Gelukkig wel. Nogmaals, je hoeft er niet om te lachen, maar om er nou een probleem van te maken...


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #6169 Gepost op: 2 juni 2015, 18:04:08
>:( Triest om dit te moeten lezen van een mede (mogelijke) opsporingsambtenaar...hopelijk gaan deze boefjes deze geintjes ook eens op Schiphol uithalen...ben benieuwd hoe jullie daar dan mee omgaan...
Als iemand met een flesje water doet alsof hij wildplast en dit filmt als grap dan hoop ik dat we daar inderdaad niet meer tijd aan besteden dan 30 seconden. En al helemaal niet dat we het permanente veiligheidsrisicogebied gaan gebruiken om jongens met een flesje water een half uur staande te gaan houden.