Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1937797 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6190 Gepost op: 6 juni 2015, 13:01:03
Gezien de agenten zeg ik 'Den Haag centrum'. Waar precies weet ik niet.

Mooi is wel een deel van de omschrijving:
"(...) met moeite in bedwang gehouden tot de politie arriveerde die hem in roestvrij stalen handboeien afvoerde"

Citaat van: Nick link=msg=1354220 date=1433524062
Ik zie op het filmpje een persoon met portofoon en bodywarmer met politielogo. Komt met de geüniformeerde collega's ter plaatse en lijkt een verklaring op te nemen van een beveiliger, maar draagt -op het eerste gezicht- geen bewapening. Is dit een collega? Speciaal team oid of een project?
Persoon is een stagair; dat is de tekst die achterop de rug geschreven staat in het klein.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #6191 Gepost op: 6 juni 2015, 13:04:29
Citaat van: Haageneesch link=msg=1354406 date=1433588463
Gezien de agenten zeg ik 'Den Haag centrum'. Waar precies weet ik niet.

Mooi is wel een deel van de omschrijving:
"(...) met moeite in bedwang gehouden tot de politie arriveerde die hem in roestvrij stalen handboeien afvoerde"
Persoon is een stagair; dat is de tekst die achterop de rug geschreven staat in het klein.

Roltrappen bij de Pathé/Intersport Gr. Marktstraat?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6192 Gepost op: 6 juni 2015, 13:22:14
Citaat van: Marrk link=msg=1354407 date=1433588669
Roltrappen bij de Pathé/Intersport Gr. Marktstraat?
Eens!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6193 Gepost op: 6 juni 2015, 20:49:32
Het zou gescheeld hebben hoop ik als de beveiliger in colbert z.s.m. na politie bellen ook had meegeholpen door waarschijnlijk zijn hoofd te fixeren en de beveiliger met het meeste gewicht op zijn benen was gaan zitten. Lijkt me bijna gegarandeerd dat hij zijn benen dan niet meer had kunnen gebruiken.

Lijkt me toch eens tijd worden dat ook beveiligingsbedrijven in ieder geval hun winkelbeveiligers gaat leren op te treden in aanhoudingen al dan niet leren optreden in aanhoudingen in groepsverband. Zo ver ik weet leren beveiligers in het geheel niet hoe ze iemand fysiek kunnen aanhouden. En al helemaal niet hoe ze dit soort lastige lieden op de plaats kunnen houden tot er politie is. Men wil nog steeds dat de beveiliger het alleen met zijn/haar mond doet en dat is lang niet altijd meer van deze tijd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #6194 Gepost op: 6 juni 2015, 22:03:33
Ach ja, zoals is er altijd wel wat. Iets met de beste stuurlui.... ;)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #6195 Gepost op: 7 juni 2015, 23:03:14
Citaat van: enrico1972 link=msg=1354479 date=1433616572
Het zou gescheeld hebben hoop ik als de beveiliger in colbert z.s.m. na politie bellen ook had meegeholpen door waarschijnlijk zijn hoofd te fixeren en de beveiliger met het meeste gewicht op zijn benen was gaan zitten. Lijkt me bijna gegarandeerd dat hij zijn benen dan niet meer had kunnen gebruiken.

Lijkt me toch eens tijd worden dat ook beveiligingsbedrijven in ieder geval hun winkelbeveiligers gaat leren op te treden in aanhoudingen al dan niet leren optreden in aanhoudingen in groepsverband. Zo ver ik weet leren beveiligers in het geheel niet hoe ze iemand fysiek kunnen aanhouden. En al helemaal niet hoe ze dit soort lastige lieden op de plaats kunnen houden tot er politie is. Men wil nog steeds dat de beveiliger het alleen met zijn/haar mond doet en dat is lang niet altijd meer van deze tijd.

Als een beveiliger alleen was, had de beveiliger het zeker niet gewonnen in een situatie als er gebeld moet worden met 112, en de verdachte staande gehouden moet worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6196 Gepost op: 8 juni 2015, 20:55:37
Filmpje start vermoedelijk net na het schieten.

! No longer available
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6197 Gepost op: 8 juni 2015, 21:16:14
Bij het filmpje van Red hoort onderstaand bericht.

Man wordt in been geschoten en aangehouden

Laatste update:
08-06-2015 | 19:28

Utrecht - Op maandag 8 juni heeft de politie een man aangehouden die door het centrum van Utrecht liep. Hierbij werd hij, op het Keerkringplein, in zijn been geschoten.

Rond 17.35 uur kwam een melding van een man die zichtbaar gewond nabij het Ledig Erf liep. De man had een op een steekwapen gelijkend voorwerp in zijn hand. Agenten gingen ter plaatse en riepen hem, maar hij reageerde niet. De agenten wilden de man aanhouden, maar hij werkte hier niet aan mee. Daarop besloten de agenten om hun vuurwapen te trekken. De man werd vervolgens in zijn been geschoten, waarna de agenten hem konden aanhouden. Hij werd overgebracht naar een ziekenhuis, waar hij momenteel aan zijn verwondingen wordt behandeld. Wat er aan het incident vooraf is gegaan is niet bekend. De politie onderzoekt de zaak.

BRON: https://www.politie.nl/nieuws/2015/juni/8/03-man-wordt-in-been-geschoten-en-aangehouden.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6198 Gepost op: 8 juni 2015, 21:38:18
Bloedt aardig idd
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6199 Gepost op: 8 juni 2015, 21:44:25
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1334853/politie-schiet-verwarde-man-neer-in-utrechtse-sterrenwijk.html

Dat bloed op zijn buik is dus mogelijk een "oudere" wond en niet van de schotwond.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.