Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951232 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6200 Gepost op: 8 juni 2015, 22:14:48
Er is ook niemand die zegt dat het van de schotwond komt Red  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6201 Gepost op: 8 juni 2015, 22:18:25
Nog niet. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #6202 Gepost op: 9 juni 2015, 23:25:29
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660158/77d568c6/tjappies_ontkomen_aan_politie.html

Hoe denken jullie erover, hadden de agenten eerder bijv. de achtervolging moeten staken, dat ze dan wellicht(?) het gedrag van de 2 hadden veranderd en niet als gekken op een brommer overal door zouden rijden. Wat kunnen de consequenties zijn voor deze heer?


guest15549

  • Gast
Reactie #6203 Gepost op: 10 juni 2015, 00:09:14
Citaat van: Fletwed link=msg=1355040 date=1433885129
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660158/77d568c6/tjappies_ontkomen_aan_politie.html

Hoe denken jullie erover, hadden de agenten eerder bijv. de achtervolging moeten staken, dat ze dan wellicht(?) het gedrag van de 2 hadden veranderd en niet als gekken op een brommer overal door zouden rijden. Wat kunnen de consequenties zijn voor deze heer?

Opdat de heren binnen niet al te lange tijd het asfalt van dichtbij mogen bekijken..  ^-^


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #6204 Gepost op: 10 juni 2015, 15:03:07
Citaat van: Fletwed link=msg=1355040 date=1433885129
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660158/77d568c6/tjappies_ontkomen_aan_politie.html

Hoe denken jullie erover, hadden de agenten eerder bijv. de achtervolging moeten staken, dat ze dan wellicht(?) het gedrag van de 2 hadden veranderd en niet als gekken op een brommer overal door zouden rijden. Wat kunnen de consequenties zijn voor deze heer?

Volgens mij moet je zo'n achtervolging niet eens inzetten?
Je bent volgens mij redelijk kansloos met een Volkswagen Touran tegen een goed opgevoerde schakelbrommer.
Ja of ze moeten  zelf keihard op hun plaat gaan en dan heb je het als politie ook weer fout gedaan.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6205 Gepost op: 10 juni 2015, 19:34:42
Ik zou hem idd ook snel afbreken, het gaat om een overtreding en het risico op ongelukken is veel te groot. Dat ze zelf op hun b*k klappen oké... maar voor hetzelfde geldt scheppen ze een onschuldige burger.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #6206 Gepost op: 11 juni 2015, 09:37:13
Ik heb die touran er niet achter aan zien racen. Volgens mij valt het wel mee met die achtervolging. Het kan ook niet zo zijn dat die knaapjes op de scooter een vrijbrief hebben omdat zij weten dat de politie er toch niet achter aan gaat!
--Niets is wat het lijkt--


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6207 Gepost op: 11 juni 2015, 10:44:54
Citaat van: knarf1990 link=msg=1355247 date=1434008233
Ik heb die touran er niet achter aan zien racen. Volgens mij valt het wel mee met die achtervolging. Het kan ook niet zo zijn dat die knaapjes op de scooter een vrijbrief hebben omdat zij weten dat de politie er toch niet achter aan gaat!

Tja dat is jouw mening, ik heb een kenteken en zo niet herken ik wellicht de scooter + bestuurder wel een andere keer. Als ze mijn stopteken negeren ga ik geen gekke toeren uithalen om een bekeuring uit te kunnen schrijven, kijk nou eens hoe deze bestuurder rijdt... dat vergeef je je nooit als hij een kind aanrijdt of zelfs zichzelf doodrijdt. Bovendien heb je dan ook écht wat uit te leggen.
Dat betekent overigens niet dat ik er niet achteraan ga of blijf zoeken, ik ga hem alleen niet opjagen.

Vergeet niet dat zulke gasten er een spelletje van maken, ze willen juist dat je achter ze aan gaat.. geef ze dat lolletje niet. Komt vanzelf wel aan de beurt.
Anders is het als ze er vandoor gaan na een overval, liquidatie of weetikwat.. iets met proportionaliteit en subsidiariteit.

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de dienders in het filmpje want daar is niet te zien dat ze de scooter achtervolgen. Ik spreek in het algemeen over een scooter die hard wegrijdt voor de politie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #6208 Gepost op: 11 juni 2015, 16:42:50
Enkele offtopic reacties verwijderd. Back on topic. Indien er behoefte is om nader te discussiëren over het genoemde filmpje dan kan de boel afgesplitst worden.


guest15549

  • Gast
Reactie #6209 Gepost op: 11 juni 2015, 19:44:30
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660698/89567bb5/laffe_mishandeling_vrouw_in_krommenie.html

Ik weet niet helemaal wat ik het meest sneue vind:

- Een vrouw mishandelen
- Uberhaupt iemand midden op straat mishandelen
- Dat niemand iets doet