Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1930767 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #6280 Gepost op: 29 juni 2015, 15:22:38
Ik kan soms niet begrijpen waarom mensen altijd uitgaan van "politiegeweld" terwijl deze arrestant duidelijk niet meewerkt. Als je in een gegeven situatie niet meewerkt, dan wordt je tegen de grond gewerkt. En die man die zei: "you almost broke his neck." Dat knietje op het hoofd lijkt mij toch gewoon om hem in bedwang te houden? Of heb ik het mis?


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #6281 Gepost op: 29 juni 2015, 15:31:45
Citaat van: SirMark link=msg=1358709 date=1435584527
Natuurlijk wordt je als je niet meewerkt tegen de grond gewerkt. Volkomen terecht. En dat dat er soms hevig aan toe gaat, natuurlijk. En er zal geen enkele agent ter plaatse zijn geweest die het doel had om deze man zodanig ernstig te verwonden. Het zal ongetwijfeld als doel gehad hebben om hem in bedwang te houden. Maar als dat (moet dus nog blijken) in dit geval inderdaad tot het overlijden van deze man heeft geleid dan vind ik dat in geen enkel geval gerechtvaardigd. We weten het gewoon nog niet. Al is de foto veelzeggend. Hele hoofd opgezwollen en bont en blauw. Ik ga er vanuit dat meneer niet in die conditie over het festivalterrein liep voordat hij werd aangehouden. Inmiddels is er overigens ook een filmpje opgedoken van een deel van de arrestatie zelf:

http://nos.nl/artikel/2044147-video-arrestatie-arubaan-den-haag-opgedoken.html

Haha sorry, ik was misschien niet duidelijk welk filmpje ik bedoelde! Ik had het over het filmpje dat een post boven mijn originele post stond.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #6282 Gepost op: 29 juni 2015, 15:58:34
De discussie over het overlijden van de arrestant in Den Haag, na diens aanhouding in het Zuiderpark op 27 juni 2015, is afgesplitst: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=92338.msg1358609#msg1358609


guest15549

  • Gast
Reactie #6283 Gepost op: 29 juni 2015, 16:51:38
Citaat van: Napoleon link=msg=1358708 date=1435584158
Ik kan soms niet begrijpen waarom mensen altijd uitgaan van "politiegeweld" terwijl deze arrestant duidelijk niet meewerkt. Als je in een gegeven situatie niet meewerkt, dan wordt je tegen de grond gewerkt. En die man die zei: "you almost broke his neck." Dat knietje op het hoofd lijkt mij toch gewoon om hem in bedwang te houden? Of heb ik het mis?

Dat filmpje is gemaakt door die Amerikaanse man die op het eerste filmpje zichtbaar was die "strijdt tegen racisme", wat op zich een erg nobel doel is. Echter is elke blanke agent die een verdachte met een andere huidskleur aanhoudt een racist in zijn ogen, en het "you almost broke his neck" lijkt het allemaal wat spectaculairder. Want die agenten misbruiken hun macht en slaan willekeurig mensen in elkaar enzo.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6284 Gepost op: 29 juni 2015, 23:02:38
Keurig beheerste aanhouding die op zich laat wachten door het wachten op de collega's. Weer door.... 98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #6285 Gepost op: 1 juli 2015, 11:05:36
Citaat van: RS496 link=msg=1358732 date=1435589498
Dat filmpje is gemaakt door die Amerikaanse man die op het eerste filmpje zichtbaar was die "strijdt tegen racisme", wat op zich een erg nobel doel is. Echter is elke blanke agent die een verdachte met een andere huidskleur aanhoudt een racist in zijn ogen, en het "you almost broke his neck" lijkt het allemaal wat spectaculairder. Want die agenten misbruiken hun macht en slaan willekeurig mensen in elkaar enzo.

Dat heb ik tegen de huidige trend, namelijk dat iedere vorm van (noodzakelijk) geweld tegen personen met een ander kleurtje heden ten dage wordt weggezet als 'door racisme ingegeven'.

Gebeuren in Zuiderpark Den Haag is ook al de racismekaart getrokken.

Als je dan als volwaardig burger wil worden aangemerkt, plaats jezelf dan niet steeds in een slachtofferrol door alles negatief uit te leggen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6286 Gepost op: 1 juli 2015, 11:38:06
Tja, Arie, het is de meest makkelijke manier om van aanstichter naar slachtoffer te gaan. De rest wordt daardoor vergeten en de politie is weer de boeman. Is altijd zo geweest en zal, helaas, altijd zo blijven. Deze meneer is echt niet om zijn kleurtje of zijn stinksokken aangehouden. Al was ie dat wel. Had ie zich niet verzet dan had, als ie daadwerkelijk niets gedaan had, zo weer buiten gestaan. Zelf er voor kiezen om niet mee te werken en je te verzetten geeft deze reactie van de sterke arm. Die daarbij geweld mag gebruiken zolang dit proportioneel en subsidiair is.

De rest van het verhaal kennen we.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #6287 Gepost op: 1 juli 2015, 11:58:31
Aanhouding Utrecht Kanaleneiland. Geen verdere informatie.

https://www.facebook.com/DeGeksteVechtpartijen/videos/695713050561523/
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #6288 Gepost op: 1 juli 2015, 12:11:35
Pfff de kansenpareltjes er weer omheen met hun spraakgebrek.....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6289 Gepost op: 1 juli 2015, 13:54:19
Alleen al de meest zinloze opmerking "Je weet toch dat het Rammendan is"  ;D ;D ;D ;D ;D
Stelletje hersenloze en kansloze figuren zijn het. En verder  :-X ik maar
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen