Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1952617 keer)

NewYorick (en 18 gasten bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #6810 Gepost op: 21 mei 2016, 14:20:25
https://www.youtube.com/watch?v=ReurOpu8v8A

Vanaf 0:19. Agent krijgt van de brandweer even een korte instructie ademlucht zo te zien.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6811 Gepost op: 21 mei 2016, 14:50:27
1:00 Dramatische zoom-in op die biologische peterselie ;D


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #6812 Gepost op: 24 mei 2016, 01:25:56
http://www.dumpert.nl/mediabase/6781433/2bc13091/helemaal_naar_de_klote_.html

Wat vinden jullie van deze manier van handelen? Van mij mag deze jongenman wel nagekeken worden door de ambulancedienst, in plaats van herhaaldelijk tegen z'n wang aangetikt te worden. Openbare dronkenschap ligt voor de hand, maar deze persoon is echt niet wakker te krijgen. Alcoholvergiftiging? Coma? Hersenletsel/-infarct/-bloeding? Ook deze dingen kunnen niet uitgesloten worden als je als agent (of ehbo'er) ter plaatse komt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #6813 Gepost op: 24 mei 2016, 07:32:42
Citaat van: honderd link=msg=1425585 date=1464045956
http://www.dumpert.nl/mediabase/6781433/2bc13091/helemaal_naar_de_klote_.html

Wat vinden jullie van deze manier van handelen? Van mij mag deze jongenman wel nagekeken worden door de ambulancedienst, in plaats van herhaaldelijk tegen z'n wang aangetikt te worden. Openbare dronkenschap ligt voor de hand, maar deze persoon is echt niet wakker te krijgen. Alcoholvergiftiging? Coma? Hersenletsel/-infarct/-bloeding? Ook deze dingen kunnen niet uitgesloten worden als je als agent (of ehbo'er) ter plaatse komt.
Wellicht is dat uiteindelijk ook wel gebeurd. Maar er zijn er genoeg die na wat pijnprikkels pas wakker worden en verder niets mankeren. Je wilt dus niet direct een ambulance bellen. Eerst kijken hoe de persoon reageert. Als hij helemaal niet wakker wordt komt er natuurlijk sowieso een ambu.


guest15549

  • Gast
Reactie #6814 Gepost op: 24 mei 2016, 12:42:37
Citaat van: honderd link=msg=1425585 date=1464045956
http://www.dumpert.nl/mediabase/6781433/2bc13091/helemaal_naar_de_klote_.html

Wat vinden jullie van deze manier van handelen? Van mij mag deze jongenman wel nagekeken worden door de ambulancedienst, in plaats van herhaaldelijk tegen z'n wang aangetikt te worden. Openbare dronkenschap ligt voor de hand, maar deze persoon is echt niet wakker te krijgen. Alcoholvergiftiging? Coma? Hersenletsel/-infarct/-bloeding? Ook deze dingen kunnen niet uitgesloten worden als je als agent (of ehbo'er) ter plaatse komt.

"een foto voor het nageslacht" maken vond ik persoonlijk ook wat vreemd overkomen.  ::)


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6815 Gepost op: 24 mei 2016, 13:42:42
Citaat van: honderd link=msg=1425585 date=1464045956
in plaats van herhaaldelijk tegen z'n wang aangetikt te worden. Openbare dronkenschap ligt voor de hand, maar deze persoon is echt niet wakker te krijgen. Alcoholvergiftiging? Coma? Hersenletsel/-infarct/-bloeding? Ook deze dingen kunnen niet uitgesloten worden als je als agent (of ehbo'er) ter plaatse komt.
Ik zie hun handelen als een poging het bewustzijn te controleren. Jongeman reageert duidelijk niet op aanspreken, maar ademt gewoon, heeft al gebraakt, en bij pijnprikkels is wel een reactie te zien (al is het niet veel). Ik begrijp dat je dan als agent twijfelt of je de overbelaste ambulance hiervoor direct moet oproepen.

Citaat van: RS496 link=msg=1425645 date=1464086557
"een foto voor het nageslacht" maken vond ik persoonlijk ook wat vreemd overkomen.  ::)
Ik vond het wel getuigen van humor ;D. Maar de timing was slecht! Het is eerder iets wat je doet op het moment dat hij in de ambu gehesen wordt, en niet het eerste wat je doet bij het verlenen van eerste hulp!


guest15549

  • Gast
Reactie #6816 Gepost op: 24 mei 2016, 15:13:42
Citaat van: LSPD link=msg=1425655 date=1464090162
Ik vond het wel getuigen van humor ;D. Maar de timing was slecht! Het is eerder iets wat je doet op het moment dat hij in de ambu gehesen wordt, en niet het eerste wat je doet bij het verlenen van eerste hulp!

Ik vind het getuigen van een totaal gebrek aan respect aan die jongen die daar ligt, maar ieder z'n eigen mening.  ::)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #6817 Gepost op: 24 mei 2016, 18:22:50
Citaat van: LSPD link=msg=1425655 date=1464090162
Ik zie hun handelen als een poging het bewustzijn te controleren. Jongeman reageert duidelijk niet op aanspreken, maar ademt gewoon, heeft al gebraakt, en bij pijnprikkels is wel een reactie te zien (al is het niet veel). Ik begrijp dat je dan als agent twijfelt of je de overbelaste ambulance hiervoor direct moet oproepen.
Ik vond het wel getuigen van humor ;D. Maar de timing was slecht! Het is eerder iets wat je doet op het moment dat hij in de ambu gehesen wordt, en niet het eerste wat je doet bij het verlenen van eerste hulp!

Waar zie je dat hij gebraakt heeft?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #6818 Gepost op: 24 mei 2016, 18:33:44
Dit wordt ook benoemd door de agenten dat hij gebraakt heeft. Volgens mij wijzen ze erbij naar zijn schoenen/onderkant broek.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #6819 Gepost op: 24 mei 2016, 18:35:14
Citaat van: RS496 link=msg=1425683 date=1464095622
Ik vind het getuigen van een totaal gebrek aan respect aan die jongen die daar ligt, maar ieder z'n eigen mening.  ::)
Had ie niet zoveel moeten zuipen. (PUNT)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)