Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1939207 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #7060 Gepost op: 23 november 2016, 18:56:30
De media, en vooral de 'mensen', weet het weer mooi te draaien.

De man is staande gehouden voor een verkeersovertreding. Nog niets aan de hand dus. Echter. Hij blijkt zich niet te kunnen legitimeren. In dat geval kun je overgaan op aanhouden. Dat is gebeurd. Niet omdat hij een verkeersovertreding begin, maar omdat hij zich niet kan legitimeren (en blijkbaar speelde mee dat hij een verwarde indruk maakte). Dat hij geboeid wordt snap ik overigens niet, tenzij die vluchtgevaarlijk is gebleken maar dat kan ik mij eerlijk gezegd niet voorstellen bij zo'n leeftijd. Dat lijkt de Amsterdamse Politie ook te betreuren. Dat ze zijn spullen op het politiebureau 'afpakken' is ook een normale gang van zaken. Iedereen moet zijn spullen inleveren als hij is aangehouden. Deze gaan allemaal in een zak. Niets bijzonders. Iets met gelijke behandeling.

Het valt me echter op dat er gelijk zoveel stront wordt geplaatst. Ongenuanceerd. Zonder na te denken. Geeft de idioterie wel aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7061 Gepost op: 23 november 2016, 19:04:25
Citaat van: Flavius link=msg=1462713 date=1479923790
Dat hij geboeid wordt snap ik overigens niet, tenzij die vluchtgevaarlijk is gebleken maar dat kan ik mij eerlijk gezegd niet voorstellen bij zo'n leeftijd. Dat lijkt de Amsterdamse Politie ook te betreuren.

De Amsterdamse Politie houdt al jarenlang deze werkwijze, tegen ieder wettelijk voorschrift in, in stand.
"Wij in Amsterdam boeien iedere verdachte".....

Men betreurt het nu, omdat het in de media komt en de emmer stront over politie wordt leeggekieperd.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7062 Gepost op: 24 november 2016, 16:01:38
Citaat van: Live link=msg=1462702 date=1479919954
Politie biedt excuses aan na 'hardhandige' arrestatie bejaarde man

https://www.youtube.com/watch?v=hqsatwN2ayQ
Salaheddine
Gepubliceerd op 24 nov. 2016
Citaat
Salaheddine is langs gegaan bij de verwarde bejaarde man die door de politie is opgepakt en in de cel gegooid. Familie en advocaat doen hun verhaal.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7063 Gepost op: 1 december 2016, 23:38:26
Hagenaar gemept door agenten

! No longer available
De Telegraaf
Gepubliceerd op 1 dec. 2016
Citaat
De 72-jarige Piet Visser uit Den Haag heeft aangifte gedaan tegen vijf Haagse politieagenten, die hem enige tijd geleden in het gezicht zouden hebben gebeukt en hard tegen de grond hebben gewerkt.



Reactie politie op aangifte 72-jarige man

Laatste update: 01-12-2016 | 13:39

Den Haag - Donderdag 1 december verschenen er in de media beelden van de aanhouding van een 72-jarige man, die in september in Den Haag plaatsvond. De beelden tonen slechts een deel van wat er zich heeft voorgedaan. Voorafgaand aan wat op de beelden te zien is, weigerde de man mee te werken aan zijn staande houding en werd agressief tegen de agent.

De man die op de beelden te zien is parkeerde zijn auto illegaal op het  troittoir voor een coffeeshop. Hij werd hierop aangesproken door een agent , welke hem herhaaldelijk vroeg om een rijbewijs te tonen en zich te legitimeren. De man weigerde keer op keer, ook werd hij agressief richting de agent. Hierop voelde de agent zich genoodzaakt om de man onder controle te brengen met pepperspray. Mede omdat de man brildragend was, werkte dit middel onvoldoende, en kon hij zich onttrekken aan zijn aanhouding door de coffeeshop binnen te lopen.  Een onafhankelijke getuige bevestigt deze gang van zaken.

De agent  volgde de man naar binnen teneinde hem alsnog aan te houden. De man haalde hierop uit richting de agent.  Vervolgens werd de verdachte door meerdere agenten onder controle gebracht, hierbij is geweld gebruikt. Daarvan is door de agenten op de voorgeschreven wijze melding gemaakt.

De man heeft op 20 oktober aangifte gedaan tegen de agenten wegens mishandeling en valsheid in geschrifte. Op dit moment hebben wij geen enkele reden om aan te nemen dat de verklaring van de agenten niet overeenkomt met de situatie zoals die heeft plaatsgevonden. De zaak is in behandeling genomen door de afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten van de politie en wordt nu onderzocht door het Openbaar Ministerie.



Politie sloopt bejaarde Piet

! No longer available
Omroep PowNed
Gepubliceerd op 1 dec. 2016
Citaat
De politie is je beste vriend. Tenzij je Piet Visser heet en 72 jaar oud bent. In dat geval word je door 5 man sterk in je gezicht geslagen en krijg je als kers op de kaart ook nog een wolkje pepperspray in de ogen. Oorzaak? Piet stond op de stoep geparkeerd...
Samen sterk in de hulpverlening!


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #7064 Gepost op: 3 december 2016, 09:48:30
Als de man in kwestie nu eens niet de 72-jarige Piet was, maar bijvoorbeeld een veel jongere Badr Hari.
Zouden de dienders dan ook zo heldhaftig te werk zijn gegaan om hem zoals gesteld "onder controle te brengen", of hadden ze dan de methode van "verbaal overleg" gehanteerd?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7065 Gepost op: 3 december 2016, 10:10:49
Denk dat ze dan exact hetzelfde zouden hebben gereageerd. En wellicht nog meer geweld hadden moeten gebruiken om de persoon onder controle te krijgen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #7066 Gepost op: 3 december 2016, 10:39:30
Ik heb de indruk dat de mogelijkheid bestaat dat deze beste man niet het hele verhaal verteld en wellicht enkele 'handige' feitjes verzaakt te benoemen in zijn verhaal aan de pers  ::)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7067 Gepost op: 3 december 2016, 10:42:04
https://www.youtube.com/watch?v=C_FPcYBVe3I

Vanaf 5.20 goed luisteren. Alsof we niet met demonstranten maar met een stel lama's te maken hebben.....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7068 Gepost op: 3 december 2016, 11:22:27
Citaat van: Jerommeke link=msg=1462716 date=1479924265
De Amsterdamse Politie houdt al jarenlang deze werkwijze, tegen ieder wettelijk voorschrift in, in stand.
"Wij in Amsterdam boeien iedere verdachte".....


Dat gebeurt in werkelijkheid echt niet altijd. Als er bijvoorbeeld een noodhulp auto zoals het tegenwoordig heet met twee man in Amsterdam ter plaatse komt valt het allemaal in de regel best wel mee met dat boeien van een verdachte, maar ja er zijn op deze wereld en ook in Amsterdam nu eenmaal verdachten en verdachten en ook nu eenmaal politieagenten en politieagenten.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #7069 Gepost op: 3 december 2016, 15:24:03
Citaat van: Proost link=msg=1464424 date=1480757970
Ik heb de indruk dat...
Als u ooit wordt aangenomen bij de politie, zult u snel leren dat een 'indruk' niet voldoende is, maar dat je ervoor moet zorgen dat je je zaken zeker weet en je anders beter kunt onthouden van commentaar.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding