Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944895 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2060 Gepost op: 14 maart 2012, 18:16:03
Hier een foto van een wijkagent van Harderwijk, waar de verdachte onder de brug zat:

Bron: @polstadsweiden
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2061 Gepost op: 14 maart 2012, 18:31:05
Op 0.56 sec, toch nog bijna een nat pak.  :P


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2062 Gepost op: 14 maart 2012, 21:26:39
Wel veeel agenten lijkt mij, voor 1 persoon?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2063 Gepost op: 14 maart 2012, 21:36:39
Wel veeel agenten lijkt mij, voor 1 persoon?

Als je de achtergrond weet van de verdachte zal het zo gek nog niet zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk meerdere eenheden die een zoekslag maken in de omgeving en al snel ter plaatse komen als de locatie bekend is waar de verdachte zich bevind.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2064 Gepost op: 14 maart 2012, 21:49:34
Als je de achtergrond weet van de verdachte zal het zo gek nog niet zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk meerdere eenheden die een zoekslag maken in de omgeving en al snel ter plaatse komen als de locatie bekend is waar de verdachte zich bevind.
Achtergrond of niet, ik kan me niet voorstellen dat al die agenten die met hun handen in hun zij nog erg nodig waren toen de VD onder die brug hing. Maar thats me, ik weet niet of daar protocollen voor bestaan.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2065 Gepost op: 14 maart 2012, 21:59:53
Uiteraard zijn daar protocollen voor. Zoals het brughangprotocol welke bepaalt dat iedereen weer vertrekt zolang een verdachte onder een brug hangt...

Wellicht om het inzichtelijk te maken: als de brandweer weet wat voor brandbare spullen er in een pand aanwezig zijn wordt er ook anders opgeschaald. Of geldt daar ook 'achtergrond of niet..'?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2066 Gepost op: 14 maart 2012, 22:14:02
Ik begrijp waar je heen wilt gaan, alleen heb ik bij agenten altijd nog het idee dat ze zich vast op een andere manier( verder met hun dienst gaan dus ), nuttig kunnen maken. Ik schaal ook z.s.m. af als ik merk dat er ploegen niet ingezet (kunnen) worden.
Bijv. de laatste shot als de VD in het busje gegooid wordt en afgevoerd wordt dan tel ik toch wel vrij veel agenten. Niet als commentaar overigens, misschiendat ze allemaal een eigen taak hebben gehad zoals het afzetten van het gebied waar hij zich bevond , wat dus niet op beeld staat.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2067 Gepost op: 14 maart 2012, 22:37:24

Bijv. de laatste shot als de VD in het busje gegooid wordt en afgevoerd wordt dan tel ik toch wel vrij veel agenten. Niet als commentaar overigens, misschiendat ze allemaal een eigen taak hebben gehad zoals het afzetten van het gebied waar hij zich bevond , wat dus niet op beeld staat.  O0

Op datzelfde moment is een nader bericht ri meldkamer gegaan en is een ieder weer ingezet op dezelfde wijze als voor het incident..


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2068 Gepost op: 14 maart 2012, 23:06:00
En toch wil ik wel toegeven dat het soms zo is dat er meer agenten staan dan noodzakelijk. We willen namelijk allemaal vooraan staan en dat resulteert in het feit dat er soms wat meer agenten staan dan noodzakelijk.

Verschilt ook van dag tot dag... heb je een hele drukke dienst dan zal het niet zo snel gebeuren. Is je noodhulpdienst erg rustig en vindt er een aanrijding auto/fietser plaats dan willen daar soms wel 4 voertuigen heen. Niet noodzakelijk maar wel begrijpelijk.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2069 Gepost op: 14 maart 2012, 23:20:10
Achtergrond of niet, ik kan me niet voorstellen dat al die agenten die met hun handen in hun zij nog erg nodig waren toen de VD onder die brug hing. Maar thats me, ik weet niet of daar protocollen voor bestaan.

Tja, je kan het je misschien niet voorstellen, maar agenten die opzoek zijn die gaan naar een locatie toe als die bekend is. Daarnaast hangt hij onder een brug en kan meerdere kanten op. Om deze persoon in te sluiten en hem niet het gevoel te geven dat hij weg kan heb je meerdere eenheden nodig. Nu weet ik niet hoe de man op dat moment was. Mogelijk dat hij agressief was, dan heb je liever een postje te veel dan te weinig. Verder ga ik er niet op in. Ga er maar gewoon vanuit dat de agent terplaatse een goede reden hadden om daar te zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.