Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947461 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2390 Gepost op: 26 mei 2012, 14:14:19
Die man komt misschien dreigend op hen af, maar wijst alleen maar. De politie pakt in mijn ogen de verkeerde man op, want of die man nou dreigend of niet op hen afloopt, hij wijst alleen maar.
Ik had graag ook de meningen van die man gehoord.
Dan had de man op 5 meter afstand moeten gaan staan en daar zijn mening moeten verkondigen. Ik gok dat deze man is opgepakt terzake overtreding van de APV (2.2) Verstoren van de openbare orde. Sylvester, ik denk dat jij je mening te veel laat hangen op de standpunten die men hier verkondigd. Ik probeer er neutraal naar te kijken.

Citaat
Artikel 2.2 Samenscholing, ongeregeldheden, ordeverstoring en samenkomsten
1. Het is verboden op of aan de weg of in een voor publiek toegankelijk gebouw of vaartuig deel te nemen aan een samenscholing of in groepsverband dan wel afzonderlijk onnodig op te dringen, anderen lastig te vallen, te vechten of op andere wijze de orde te verstoren.
<knip>
3. Degene die op of aan de weg bij een gebeurtenis die tot toeloop van publiek aanleiding geeft of bij enig voorval waardoor ongeregeldheden ontstaan of dreigen te ontstaan aanwezig is dan wel zich in de richting van die gebeurtenis of dat voorval begeeft, vervolgt op een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie direct zijn weg in de aangegeven richting.
4. De verboden gelden niet voor betogingen, vergaderingen en godsdienstige en levensbeschouwelijke samenkomsten als bedoeld in de Wet openbare manifestaties.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2391 Gepost op: 26 mei 2012, 14:27:02
Maar ook op 5 meter had de politie die man kunnen arresteren volgens art 2.2, want ook op 5 meter afstand kun je anderen lastig vallen.
Wanneer kan men zulke lieden/groepen* verbieden in Nederland?

*Sharia4holland/Belgium


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2392 Gepost op: 26 mei 2012, 14:50:48
Maar ook op 5 meter had de politie die man kunnen arresteren volgens art 2.2, want ook op 5 meter afstand kun je anderen lastig vallen.
Maar daar koos de man niet voor, die koos ervoor om erop af te stappen.

Wanneer kan men zulke lieden/groepen* verbieden in Nederland?

*Sharia4holland/Belgium
Ach, als je de hoeveelheid interesse ziet die er voor is lijkt me een verbod overbodig.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2393 Gepost op: 26 mei 2012, 15:20:07
Maar daar koos de man niet voor, die koos ervoor om erop af te stappen.
Ja en heren agenten zagen het gebeuren...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2394 Gepost op: 26 mei 2012, 17:24:42
Aanhouding centraal station Amsterdam

Aanhouding Amsterdam Centraal door BOA's en later met Spopo.

Kijk ik net op www.telegraaf.nl komt ik dit artikel tegen boven aan de site:

Citaat

za 26 mei 2012, 14:46 | 199 reacties |lees voor      


Stadswachten en politieagenten compleet doorgedraaid

AMSTERDAM -  Stadswachten en politieagenten van de gemeente Amsterdam hebben een toerist op een fiets met grof geweld tegen de grond gewerkt omdat de onwetende fietser niet wist dat hij ter plekke niet mocht fietsen.

De stadswachten molesteren met z'n zessen tegelijk de toerist omdat hij fietst aan de zuidkant van het stadion. Voor fietsers is het ter plekke erg onduidelijk dat nergens aan de zuidkant van het CS gebruik mag worden gemaakt van de tweewieler. Van alle kanten leiden fietspaden naar het Centraal Station, maar bij het CS houden die paden ineens op. Een soort doodlopende fietspaden dus.

De stadswachten roepen de hulp van politieagenten in als de toerist niet meewerkt. De politieagenten laten zich niet informeren over de toedracht van het incident, maar beginnen meteen de toerist met buitenproportioneel geweld te belagen en omstanders te intimideren die het geheel filmen. Het opstootje trok veel bekijks en de omstanders maakten schreeuwend hun ongenoegen duidelijk over de schandalige en mensonterende misdragingen van de stadswachten en de politieagenten.

Het mag duidelijk zijn dat deze Italiaanse toerist en veel van de omstanders nooit van hun leven zullen terugkeren naar Amsterdam. En dat geldt uiteraard ook voor de miljoenen mensen die op YouTube het filmpje bekijken over de "outrageous police brutality in The Netherlands".

Een woordvoerder van de afdeling Voorlichting van de politie Amsterdam-Amstelland heeft laten weten dat de politie dit incident eerst moet bekijken en de geweldsrapportage erbij gaat zoeken. "We gaan de feiten op een rij zetten." De woordvoerder wist overigens wel te vertellen dat het filmpje al in maart is gemaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12221007/__Zinloos_geweld__politie__.html

Hoe oud was dit filmpje ook al weer... ?  :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2395 Gepost op: 26 mei 2012, 17:31:55
Citaat
De woordvoerder wist overigens wel te vertellen dat het filmpje al in maart is gemaakt.

Die heeft hier mee gelezen?  ::)

bijzonder dat een filmpje 2 maanden na dato opeens zoveel stof doet opwerpen, normaal worden dit soort dingen meteen na plaatsing al opgepakt door diverse media.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #2396 Gepost op: 26 mei 2012, 17:56:24
Naar mijn mening laten die stadswachten dit veel te ver escaleren. Als de politie erbij komt kunnen ze niet veel meer doen dan verder gaan met de houdgreep. Ik denk dat die stadswachten een cursus aggressiebeheersing goed kunnen gebruiken.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2397 Gepost op: 26 mei 2012, 23:38:19
Citaat
die stadswachten een cursus aggressiebeheersing goed kunnen gebruiken.
Zonde van het geld, gele hesje omruilen voor een oranje, en met een papierprikker lekker de parken schoonmaken, of is dat nog te hoog gegrepen >:D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2398 Gepost op: 27 mei 2012, 02:03:12
Wanneer kan men zulke lieden/groepen* verbieden in Nederland?

*Sharia4holland/Belgium

Citaat
NOS Teletekst zo 27 mei          
  
Onderzoek naar Sharia4Holland      

De politie en het Openbaar Ministerie zijn een onderzoek gestart naar Sharia4Holland. Aanleiding voor het  onderzoek zijn uitspraken van leden van de islamitische groepering tijdens een bijeenkomst op de Dam in Amsterdam.
Een woordvoerder zei gisteren dat de sharia, de islamitische wet, moet worden ingevoerd in Nederland. Er komen dan betere tijden,zei hij. "Wij zullen deze tumor van de door de mens gemaakte wetten met wortel en tak uitroeien."  Ook had de man het over Geert Wilders. Hij noemde de PVV-voorman een hond van
 de Romeinen. "Trek lering, ook uit het geval van Theo van Gogh."
Samen sterk in de hulpverlening!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2399 Gepost op: 27 mei 2012, 14:49:35
Zonde van het geld, gele hesje omruilen voor een oranje, en met een papierprikker lekker de parken schoonmaken, of is dat nog te hoog gegrepen >:D
Goed idee, dan mag de politie weer gaan verbaliseren voor verkeerd parkeren en dat soort bekeuringen, denk echt dat ze daar op zitten te vangen. We willen tenslotte niet dat de politie boeven gaat vangen!

We weten niet wat er gebeurd is, ik heb zo'n vaag vermoeden dat meneer de toerist weigert zich te identificeren, dan kunnen de stadswachten niks anders dan aanhouden (voor het zelfde geldt blijkt het een echte crimineel te zijn en zou men zeggen, hadden ze die nou maar gepakt). De overtreding is welliswaar pietlullig (waarschijnlijk), maar als iemand zich niet kan legitimeren vind ik dit een logisch gevolg. Daarnaast zou t me ook niet verbazen als meneer drugs heeft gebruikt aangezien hij toch over heel wat krachten beschikt...
Hobby Bobby eenheid Den Haag