Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1948890 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2420 Gepost op: 27 mei 2012, 22:40:52
Ander filmpje van het incident waar de politieman duidelijk in beeld komt.

autobrand daalmeer 25-05-2012
User: marinaoflight
Autobrand - auto van een buurman vliegt, waarschijnlijk door kortsluiting, in de brand en brandt totaal uit. Vrachtwagen-chauffeur van de vrachtwagen die tegenover de brandende auto stond werd door andere buren gealarmeerd, zodat hij de vrachtwagen naar een veiligere plek kon rijden. De eigenaresse van de auto was alert genoeg geweest om de auto al iets van de parkeerplaats naar de stoep toe te laten rijden/rollen (?) zodat er geen gevaar voor brand was voor de woningen. Politie en brandweer snel terplaatse.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2421 Gepost op: 27 mei 2012, 22:42:15
Ik zou bijna zeggen dat het een VKR of een andere burger is met gele jas die goed voor de eerste veiligheid zorgt en dat het verkeer afkomstig is van de agente en brandweerman waar hij naast staat.

Die knallen waren dat misschien de banden of klinken die toch anders als ze springen?

Het kan tegenwoordig van alles zijn, van banden tot springladinkjes voor de airbags. Zeker met die modernere auto,s zit er van alles op en aan.
Je krijgt dan vaak van de AC mee dat er meerdere ontploffingen zijn gehoort, en als je dan terplaatse komt dan staat de auto inderdaad op lege banden.
Zie je bij het terplaatse komen dat de auto brand al zo hard brandt, hou dan terdege afstand. Als de banden ploffen kunnen daar best delen van wegspringen, die niet fijn zijn om terug te koppen. Beste is dan ook zeker voor ons als brandweer de auto vanaf de voorzijde of achterzijde te benaderen. Maar goed, soms kun je niet anders. Wel een goed idee voor een nieuw topic, komt goed. 8)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2422 Gepost op: 27 mei 2012, 22:53:42
Aan het eind van het filmpje hebben ze het over een spuitbus die voorin de auto zou hebben gelegen.

Het lijkt er toch wel op dat dit door de politieman zelf is gefilmd, inderdaad best bijzonder dat dit op youtube staat.
Samen sterk in de hulpverlening!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #2424 Gepost op: 27 mei 2012, 23:11:46

Het kan tegenwoordig van alles zijn, van banden tot springladinkjes voor de airbags. Zeker met die modernere auto,s zit er van alles op en aan.
Je krijgt dan vaak van de AC mee dat er meerdere ontploffingen zijn gehoort, en als je dan terplaatse komt dan staat de auto inderdaad op lege banden.
Zie je bij het terplaatse komen dat de auto brand al zo hard brandt, hou dan terdege afstand. Als de banden ploffen kunnen daar best delen van wegspringen, die niet fijn zijn om terug te koppen. Beste is dan ook zeker voor ons als brandweer de auto vanaf de voorzijde of achterzijde te benaderen. Maar goed, soms kun je niet anders. Wel een goed idee voor een nieuw topic, komt goed. 8)

En vergeet springende airbags niet hier al 2 keer meegemaakt dat er een stuk glas ter grootte van een stoeptegel wegschiet,
op het moment dat het dashboard al flink staat te fikken. nooit recht van voren naderen in een hoek van 45 gr. is de beste optie.
Ook aluminium velgen moet je mee oppassen met je Hd straal. kan uit elkaar springen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2425 Gepost op: 27 mei 2012, 23:13:33
http://www.youtube.com/watch?v=qO00kx-kJmU

User: TriXal0ne
Moeilijk te beoordelen wat er nu precies gebeurt, je valt middenin het filmpje en weet niet wat er aan voorafgaat, maar ik heb inderdaad de indruk dat hij wordt aangevallen en zichzelf verdedigd.

Wat mij vooral irriteert is dat er een boel omstanders zijn met commentaar, maar dat buiten de jongen die de handboeien komt aangeven, verder niemand de agent te hulp komt.
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2426 Gepost op: 27 mei 2012, 23:35:17
http://www.youtube.com/watch?v=qO00kx-kJmU

User: TriXal0ne

Ik kan hier zo godsgruwelijk slecht tegen hé. Wel lekker filmen en roeptoeteren van sla hem in de boeien en de geinponum
uithangen en een beetje stom staan te lachen maar zelf er in stappen en zorgen dat het allemaal wat makkelijker gaat
om het uit te voeren ho maar.
Wees dan een vent en steek je klauwen uit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Rick M

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
    • Brandweer Nieuwegein
Reactie #2427 Gepost op: 28 mei 2012, 00:00:26
Ik kan hier zo godsgruwelijk slecht tegen hé. Wel lekker filmen en roeptoeteren van sla hem in de boeien en de geinponum
uithangen en een beetje stom staan te lachen maar zelf er in stappen en zorgen dat het allemaal wat makkelijker gaat
om het uit te voeren ho maar.
Wees dan een vent en steek je klauwen uit.

Dat kan nog is zwaar tegenvallen als omstander.. Ik heb niet zo lang geleden ook bij een aanhouding mijn hulp aangeboden. Een jongeman werd agressief en mepte vol op twee agenten in.. Ik ben daar bij gesprongen, en uiteindelijk werd er pepperspray gebruikt.. Ik werd daarbij ook volledig geraakt.. Een omstand heeft nota bene later een agent terug gehaald, om dat ik der ook nog was.. Mij werd verteld dat ik beter niet had kunnen helpen, voor het geval het fout was gegaan..
Brandweer Nieuwegein; www.brandweer-nieuwegein.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2428 Gepost op: 28 mei 2012, 00:01:23
Maar degene die fysiek werd, was niet de Nederlandse man, die reageerde toch echt op iemand anders.
Deze lieden zijn in mijn ogen wel verkeerd bezig, zij staan daar op de Dam te provoceren en te beledigen en dat lokt reacties uit. Zij hadden verwijderd moeten worden, want als zij daar niet stonden te provoceren en te beledigen, dan had die man geen kik gegeven. In mijn ogen is dit de omgekeerde wereld.

Voorman Sharia4Holland opgepakt

Toegevoegd: zondag 27 mei 2012, 20:24

De politie heeft een voorman van Sharia4Holland aangehouden. Het is een 29-jarige man uit Woerden. Hij wordt ervan verdacht dat hij vrijdag bij een demonstratie op de Dam in Amsterdam Geert Wilders heeft bedreigd.

De Amsterdamse politie en het Openbaar Ministerie startten gisteren een onderzoek naar de uitlatingen van Sharia4Holland. Op beelden van de Amsterdamse zender AT5 is te zien dat de woordvoerder Wilders met de dood bedreigde.

De man verwees naar het lot van Theo van Gogh en zei dat de moslims met Wilders zullen dealen als de sharia is ingevoerd. Ook noemde hij hem "een hond van de Romeinen".
Samen sterk in de hulpverlening!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2429 Gepost op: 28 mei 2012, 11:50:21
Dat kan nog is zwaar tegenvallen als omstander.. Ik heb niet zo lang geleden ook bij een aanhouding mijn hulp aangeboden. Een jongeman werd agressief en mepte vol op twee agenten in.. Ik ben daar bij gesprongen, en uiteindelijk werd er pepperspray gebruikt.. Ik werd daarbij ook volledig geraakt.. Een omstand heeft nota bene later een agent terug gehaald, om dat ik der ook nog was.. Mij werd verteld dat ik beter niet had kunnen helpen, voor het geval het fout was gegaan..
In mijn geval werd het juist erg gewaardeerd. Was ook een motoragent en hij wilde 1 jongen aanhouden. Een vriendje zat echter nog in de auto en kwam woest aangerend , dus die heb ik even voor mijn rekening genomen 98uiye
Jammer dat de agent geen kans zag om zijn porem vol te pepperen, verdient zo'n etter wel.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.