Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1945046 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2560 Gepost op: 18 juni 2012, 20:28:54
Zo die knallen aardig hard door het water...... Wat is de max snelheid daar?

Wat de maximale snelheid op die exacte locatie is weet ik niet (ik ben er persoonlijk niet bekend).

Over het algemeen geldt op/aan de maas het volgende:
- max snelheid 20km/u
- in zijarmen, plassen etc. max 9 km/h (staat aangegeven)
- op aangewezen watersport-stukken geld geen max snelheid

(Over het algemeen, dit kan dus afwijken!)
Senior GGP / Oost-Brabant


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #2561 Gepost op: 19 juni 2012, 19:49:14
www.youtube.com/watch?v=BF9qrFNOF_I

Grote Mobiele Eenheid demonstratie tijdens het 112 Spektakel in Helmond 2012


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #2562 Gepost op: 19 juni 2012, 20:38:53
Wat de maximale snelheid op die exacte locatie is weet ik niet (ik ben er persoonlijk niet bekend).

Over het algemeen geldt op/aan de maas het volgende:
- max snelheid 20km/u
- in zijarmen, plassen etc. max 9 km/h (staat aangegeven)
- op aangewezen watersport-stukken geld geen max snelheid

(Over het algemeen, dit kan dus afwijken!)

Dan gaan ze toch echt iets te hard zonder a1 melding......


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2563 Gepost op: 19 juni 2012, 23:50:17
Dan gaan ze toch echt iets te hard zonder a1 melding......

Tenzij de waterbeheerder de handhavende diensten vrijstelling heeft gegeven  ;)
Wettelijk is er géén vrijstelling, maar er zijn nog veel meer dingen wettelijk niet geregeld, want als die uitzondering er niet in staat zou de politie cq. de handhavers ook geen staande houdingen kunnen doen, omdat zij niet bij de betreffende boot kunnen komen als zij de snelheid niet mogen overschreiden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2564 Gepost op: 20 juni 2012, 00:10:00
Tenzij de waterbeheerder de handhavende diensten vrijstelling heeft gegeven  ;)
Wettelijk is er géén vrijstelling, maar er zijn nog veel meer dingen wettelijk niet geregeld, want als die uitzondering er niet in staat zou de politie cq. de handhavers ook geen staande houdingen kunnen doen, omdat zij niet bij de betreffende boot kunnen komen als zij de snelheid niet mogen overschreiden  ;)

Roep dat niet te snel in Nederland, in het BPR is iniedergeval het e.e.a. geregeld...

BPR Artikel 1.24. Afwijken voorschriften door handhavingsdiensten, brandweer en schepen bestemd tot inzet bij calamiteiten
Schepen van handhavingsdiensten en brandweer, en reddingsvaartuigen betrokken bij reddingsoperaties mogen, behoudens het bepaalde in de artikelen 1.04 en 1.05, afwijken van de voorschriften van dit besluit voor zover dat voor een goede vervulling van hun taak noodzakelijk is.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #2565 Gepost op: 20 juni 2012, 14:52:49
Man wordt agressief om camera - Wegmisbruikers

Ik vind het toch enigszins apart dat de 2 agenten in het begin niet echt iets ondernemen, cameraman wordt bedreigd door bestuurder van de auto.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2566 Gepost op: 20 juni 2012, 14:59:41
Ik vind het toch enigszins apart dat de 2 agenten in het begin niet echt iets ondernemen, cameraman wordt bedreigd door bestuurder van de auto.

Kennelijk zijn deze twee agenten BOA's van een verkeershandhavingsteam. Zij zijn niet zo uitgebreid getraind en toegerust als 'normale' agenten, dus ik kan me hun twijfelachtige houding ergens wel voorstellen. Desondanks mag je van mensen in een politieuniform wel daadkracht verwachten en denk ik dat dit filmpje (weer) niet bijdraagt aan een sterk imago voor de politie. De motoragent lost het overigens erg netjes op!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2567 Gepost op: 20 juni 2012, 16:52:20
Vind de motoragent daarentegen zeer professioneel. Maakt meteen duidelijke, tot hier en niet verder. Maar toch alles beheerst, geeft aan dat meneer boos mag zijn maar dat hij niet moet gaan bedreigen. Werkt goed de-escalerend O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2568 Gepost op: 20 juni 2012, 17:11:21
Echt ontzettend goed opgetreden door de motoragent, zeer professioneel en heel erg duidelijk.  098uo 098uo 098uo


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2569 Gepost op: 20 juni 2012, 18:24:20
Ik blijf dat echt mooi vinden (en leerzaam) om te zien hoe je zo naar de voorgrond kan treden (zelfs fysiek kan worden) en toch de-escalerend te werken!
Hobby Bobby eenheid Den Haag