Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947522 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2600 Gepost op: 26 juni 2012, 23:28:21
Wat ik zo jammer vind is dat het benoemen van de feiten en omstandigheden gelijk als stigmatiseren genoemd wordt.
Het enige wat hij doet is het beestje bij de naam noemen en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Ik begrijp Frank Buis volkomen, maar vindt wel dat je als serieuze journalist de feiten en gevoelens moet kunnen scheiden. Tuurlijk, het is gespuis en er moet wat aan gedaan worden. Maar smijten met getallen en gevoelens is niet altijd even handig.


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #2601 Gepost op: 27 juni 2012, 05:51:48
Ik begrijp Frank Buis volkomen, maar vindt wel dat je als serieuze journalist de feiten en gevoelens moet kunnen scheiden. Tuurlijk, het is gespuis en er moet wat aan gedaan worden. Maar smijten met getallen en gevoelens is niet altijd even handig.

Juist!! dat was ook mijn insteek!


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2602 Gepost op: 28 juni 2012, 00:40:37
Daar gaan de heren en dames weer samen met Frank Buis aan de slag  O0:

"Gepubliceerd op 27 jun 2012 door BRASIFUNKH
3 GRAAIBOEVEN OP HETERDAAD AANGEHOUDEN
IN DE AUTO WERD NOG MEER BUIT AANGETROFFEN
TJA ALS JE ZE NIET PAKT GAAN ZE ECHT AAN HET EINDE VAN DE GRAAIDAG
MET VOLLE AUTO WEG...PECH VOOR HUN DAT HET ZAKKENROLLERSTEAM ZE IN HET SLOTJE HADDEN....."

Foto's: http://www.at5.nl/gespot/83311/3-graaiboeven-op-roverspad-met-geprepareerde-tas
GRAAIBOEVEN MET GEPREPAREERDE TAS OP HETERDAAD GEPAKT

Wat ik me nu afvraag...dragen deze agenten ook gewoon vuurwapen en vest ?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2603 Gepost op: 28 juni 2012, 12:00:27
Of ze vesten dragen weet ik niet, dat doen ook veel dienders in het 'blauw' niet. Ik zou zeggen dat ze geen vesten dragen gezien hun postuur, een vest is best goed zichtbaar.
Ik ga er wel vanuit dat ze een vuurwapen dragen. Dit zullen geen surveillanten zijn, en denk dat iedere diender die in 'de buitenwereld' een actie heeft, zijn vuurwapen bij zich draagt.
Maar mogelijk dat juist voor de anonimiteit is gekozen om geen vesten/vw's te dragen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2604 Gepost op: 28 juni 2012, 12:04:48
Of ze vesten dragen weet ik niet, dat doen ook veel dienders in het 'blauw' niet. Ik zou zeggen dat ze geen vesten dragen gezien hun postuur, een vest is best goed zichtbaar.
Ik ga er wel vanuit dat ze een vuurwapen dragen. Dit zullen geen surveillanten zijn, en denk dat iedere diender die in 'de buitenwereld' een actie heeft, zijn vuurwapen bij zich draagt.
Maar mogelijk dat juist voor de anonimiteit is gekozen om geen vesten/vw's te dragen.

Bedankt Silque !  O0


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2605 Gepost op: 28 juni 2012, 12:22:44
Zie 1:32.. Zo te zien gewoon een vw met clip op de broeksriem? Kan me voorstellen dat degene met een vest/jas een schouderholster dragen. Maar goed, is ook niet relevant om te weten of ze vw dragend zijn denk ik.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2606 Gepost op: 28 juni 2012, 12:38:16
Zie 1:32.. Zo te zien gewoon een vw met clip op de broeksriem? Kan me voorstellen dat degene met een vest/jas een schouderholster dragen. Maar goed, is ook niet relevant om te weten of ze vw dragend zijn denk ik.

Ik vraag het met 2 dingen in mijn achterhoofd:
1. Het zou maar net gebeuren dat het team vlakbij een incident met (vuur/steek)wapens is, en daarop kan anticiperen.
2. Je werkt bij de politie, ik niet, maar ik heb wel meerdere winkeldieven meegemaakt die gewapend waren met messen en een ploertendoder. En volgens mij ergens op het forum gelezen, dat er een blauwe lid is geweest die een winkeldief met vuurwapen heeft meegemaakt.

Dus het lijkt me best interessant/relevant om te weten toch ?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2607 Gepost op: 28 juni 2012, 12:44:49
In onze regio bestaan er meerdere van dit soort teams.
Altijd onopvallend maar volledig uitgerust. Je ziet daar helemaal niets van/aan  O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2608 Gepost op: 28 juni 2012, 12:47:59
In onze regio bestaan er meerdere van dit soort teams.
Altijd onopvallend maar volledig uitgerust. Je ziet daar helemaal niets van/aan  O0

Thanks tcf  O0


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2609 Gepost op: 28 juni 2012, 14:24:07
Dus het lijkt me best interessant/relevant om te weten toch ?
Ik doel meer, relevant voor omstanders die er niets mee van doen hebben. Maar begrijp dat je het graag wil weten, geldt ook voor mij O0