Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951604 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #2770 Gepost op: 30 juli 2012, 21:45:39
Uiteraard een en ander binnen de ambtsinstructie. Voor zover ik mijn geweldsmiddelen mag en kan gebruiken en die ook nódig heb, zal ik die gebruiken. En ook voor een overvaller op een fiets, neem ik niet alle risico's. Als je ze niet kan pakken, kan je ze niet pakken, maar ik doe er alles aan om ze achterover te trekken.


guest13155

  • Gast
Reactie #2771 Gepost op: 31 juli 2012, 01:48:35
Uiteraard een en ander binnen de ambtsinstructie. Voor zover ik mijn geweldsmiddelen mag en kan gebruiken en die ook nódig heb, zal ik die gebruiken. En ook voor een overvaller op een fiets, neem ik niet alle risico's. Als je ze niet kan pakken, kan je ze niet pakken, maar ik doe er alles aan om ze achterover te trekken.

Precies: net wat ik zeg! Het gaat dan overigens ook niet meer om de kapotte fietsverlichting, maar omdat de persoon in kwestie niet luisterd als hem gevraagd wordt te stoppen.

Volgens mij zijn wij het helemaal met elkaar eens  :)




BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #2773 Gepost op: 3 augustus 2012, 14:11:03
Ook in Zoetermeer hebben we de 'alles op video'-aanhoudingen  8)

Politie zoetermeer arresteert 2 jongeren zonder enkele reden.

User: HydraaZ
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #2774 Gepost op: 3 augustus 2012, 16:40:11
Ook in Zoetermeer hebben we de 'alles op video'-aanhoudingen  8)

Politie zoetermeer arresteert 2 jongeren zonder enkele reden.

Jeugdige agressieveling vernielt politieauto
Zoetermeer, 03-08-2012 • Een 15-jarige Zoetermeerder verzette zich donderdag 2 augustus tegen zijn aanhouding. Hij trapte daarbij zowel een achterlicht als een ruit van een politieauto kapot. Agenten moesten om 20.00 uur optreden op de Carry van Bruggenhove toen buurtbewoners melding maakten van overlast van jongeren. Zij reden onder andere met bromfietsen hard door de straat heen. Toen de agenten ter plaatse kwamen, rende de groep uiteen. De agenten spraken een 16-jarige jongen aan. Hij weigerde zijn identiteit bekend te maken, waarop de politie hem aanhield. Een 15-jarige plaatsgenoot bemoeide zich met de aanhouding en probeerde de 16-jarige jongen uit de politieauto te laten stappen. Toen agenten hem daarop aanhielden, verzette de jongen zich hevig. Hij trapte daarbij een achterlicht van een politieauto kapot. Toen hij werd afgevoerd naar het politiebureau trapte hij ook een ruit van een auto kapot.

Beide verdachten werden uiteindelijk overgebracht naar het bureau. De 16-jarige kreeg aan het bureau een bekeuring, de 15-jarige werd ingesloten voor nader verhoor. Politie Haaglanden tolereert geen (verbaal) geweld tegen politiemensen en doet in voorkomende gevallen aangifte. Met het Openbaar Ministerie zijn afspraken gemaakt dat de strafeis bij geweld tegen politieambtenaren wordt verdubbeld.

Bron: http://www.politie.nl/haaglanden/nieuws/0304jeugdigeagressievelingvernieltpolitieauto.asp

Volgens mij een bijzonder duidelijk verhaal volgens het persbericht van Politie Haaglanden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2775 Gepost op: 3 augustus 2012, 17:10:08
En weer die lagere levensvormen die om de politiewagens heen zwermen en stupide commentaar leveren en de boel alleen maar erger maken. Is dat 'sla me dan, sla me dan' soms de nieuwste rage?  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2776 Gepost op: 3 augustus 2012, 17:29:44
Hé, maar de politie lokte die vernieling dan ook wel uit he. Ik bedoel, hunnie houden zonder reden zomaar een lieverdje aan! Dat moeten we niet willen!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2777 Gepost op: 3 augustus 2012, 17:36:34
Ook in Zoetermeer hebben we de 'alles op video'-aanhoudingen  8)

Politie zoetermeer arresteert 2 jongeren zonder enkele reden.

User: HydraaZ

Het commentaar wat onder het filmpje staat is:
Citaat
Hier in zoetermeer worden 2 jongeren gearresteerd zonder enkele reden , de eerste heb in niet kunnen opnemen maar
de jongen vroeg waarom hij zijn ID moest tonen en werdt direct tegen de auto aan geslagen .
de 2de jongen kwam de straat ingelopen met eten en werdt vervolgens direct tegen de auto gegooit en daarna mishandeld
achter de politie auto. vervolgens sloeg de agent zijn eigen raam door om de jongen te kunnen slaan , is dit normaal ?
*Sorry dat het geluid soms wegvalt dat komt omdat ik de mute knop op mijn telefoon soms drukte *

Ten 1e: Wat een verdomd simpel en zielig volk is het ook wat er rondhangt zeker in combinatie met het commentaar wat men heeft.
Ten 2e: Een bullshit verhaal van omdat ik soms de mute knop op mijn telefoon in drukte.
Dat is voor mijn gevoel ( lees: onderbuikgevoel ) met opzet gedaan omdat men anders achter de waarheid gaat komen wat
er allemaal gezegd is.

In mijn ogen is het gewoon een stelletje hersenloos onderkruipsel figuren en hadden ze er nog wel wat meer op mogen pakken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2778 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:56:09
Het is natuurlijk ook heel toevallig dat het stukje mist waarom de tweede werd aangehouden...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2779 Gepost op: 4 augustus 2012, 02:50:31
Ook in Zoetermeer hebben we de 'alles op video'-aanhoudingen  8)
Politie zoetermeer arresteert 2 jongeren zonder enkele reden.
User: HydraaZ
Bij deze het vriendelijke verzoek of we ook een kotsende smiley kunnen krijgen. Scheelt een boel typewerk want dan kunnen we massaal in één beeldje laten zien wat we van dit soort Neandertalers vinden....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl