Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951399 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3290 Gepost op: 23 november 2012, 00:22:32
De man wordt ter bescherming vvoor zichzelf en anderen aangehouden.
De zaak gaat aan het bureau worden afgehandeld.

Ik zou zelf nog een 130 procedure tegen de man opstarten om hem door het CBR te laten beoordelen!
De man is nog niet eens aangesproken of hij ontploft al.
Dit soort mensen wil je niet op de weg hebben!

Klopt! Dat zeg ik ook in mijn reactie, ter beoordeling of openbare orde. Hij is echter aangehouden obv 184, vandaar het stukje proza.
Welkom hier trouwens, blijf vooral filmpjes plaatsen  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3291 Gepost op: 23 november 2012, 12:52:13
NYPD dat een aardige sprong maakt.(0:58)
NYPD and Cars jump on Bumper (Brooklyn Bridge)
robsssenreal


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #3292 Gepost op: 23 november 2012, 15:07:24
130 procedure, waar heeft die beste man dat nou weer aan verdiend? De wijze waarop de man reageert slaat nergens op.
Maar daardoor ga ik niet twijfelen aan zijn rijgvaardigheid. Lichamelijk mankeert de man ook niks. Dan blijft geestelijk over.

Dat het een opgewonden standje is moge duidelijk zijn. Maar ik twijfel bij het zien van deze beelden niet aan de geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen.
--Niets is wat het lijkt--


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3293 Gepost op: 23 november 2012, 15:09:58
130 procedure, waar heeft die beste man dat nou weer aan verdiend? De wijze waarop de man reageert slaat nergens op.
Maar daardoor ga ik niet twijfelen aan zijn rijgvaardigheid. Lichamelijk mankeert de man ook niks. Dan blijft geestelijk over.

Dat het een opgewonden standje is moge duidelijk zijn. Maar ik twijfel bij het zien van deze beelden niet aan de geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen.
Als je kijkt dat drugs de rijvaardigheid aanpast, en de mogelijke symptomen van drugs, dan denk ik dat je ook kan zeggen dat iemand die buitengewoon irrationeel reageert nooit de rationaliteit heeft om verantwoord een voertuig te besturen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3294 Gepost op: 23 november 2012, 15:21:49
Leren de Nederlandse agenten deze procedure ook? :D
Huwelijksaanzoek met een klein beetje help van de politie
Bruiloftnl


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3295 Gepost op: 23 november 2012, 16:33:20
Mwah, ik vind een vorderingsprocedure (130) ook wel ver gaan. Op zich hoef je natuurlijk slechts een vermoeden te hebben dat iemand niet meer aan de geschiktheidseisen voldoet, maar het enige wat ik zie is iemand die heel boos is. Waarom ie zo boos is, is niet duidelijk. Maar het is ook weer niet zo dat ie gaat lopen rollen over straat, wartaal uitkraamt, verward is etc. Vraag me ook zeer af of het cbr wel iets met de (130) mededeling zal doen.
greetz,  Enrique


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3296 Gepost op: 23 november 2012, 21:59:35
130 procedure, waar heeft die beste man dat nou weer aan verdiend? De wijze waarop de man reageert slaat nergens op.
Maar daardoor ga ik niet twijfelen aan zijn rijgvaardigheid. Lichamelijk mankeert de man ook niks. Dan blijft geestelijk over.

Dat het een opgewonden standje is moge duidelijk zijn. Maar ik twijfel bij het zien van deze beelden niet aan de geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen.

Je kan twijfelen over zijn (psychische) geschiktheid op basis van zijn heftige reactie op een bonnetje voor het niet dragen van een gordel. Ik ben wel zaken tegen gekomen waarin voor minder een 130 is toegekend, maar daar spreekt dan de ervaring denk ik. Ik wil er niet aan denken hoe deze "brave borst" reageert op een burger die hem kruist in het verkeer en die in zijn ogen iets doet wat hem niet aan staat. Van mij had ie um ook gekregen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3297 Gepost op: 23 november 2012, 22:17:14
Wat heeft het voor nut om deze meneer een zo'n groot mogelijke stapel problemen (bonnen) te geven?

Ik denk dat sommige mensen zich even af moeten vragen of het geven van zo veel bekeuringen wel bijdraagt aan de verkeersveiligheid, of aan de psyche van deze man.

Als je maar met alle mogelijke manieren probeert deze meneer zijn rijbewijs af te pakken, krijgt hij ten eerste een hekel aan de politie. En daarnaast verplaats je het probleem. Want de volgende keer gaat deze meneer door het lint op de fiets, in de bus of in de trein. En dan staan we weer in dezelfde situatie.

Ik denk dat meneer in dit geval meer gebaat is bij Psychische hulp. Op die manier kan je misschien het daadwerkelijke probleem oplossen. Kost deze meneer geen kapitaal aan het CJIB. Meneer kan gewoon auto blijven rijden. En z'n omgeving heeft er ook profijt van.

Volgens mij moet het vanuit de Politie mogelijk zijn om meneer Psychische hulp te geven. Wanneer deze man dit dan niet wil, kun je altijd nog kijken naar de strafrechtelijke kant.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3298 Gepost op: 23 november 2012, 23:28:47
Iemand die geen psychische hulp wil krijgt die ook niet tenzij... en ik zie in deze casus geen tenzij voorwaarde op het beperkte beeld dat wij hebben.

Wel zie ik iemand die zijn emoties blijkbaar niet in bedwang kan houden. Daar kan achteraf best een (goede) reden achter zitten maar als er al zo op politie gereageerd wordt dan kan je wel indenken dat iemand rijdend dan ook een gevaar is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3299 Gepost op: 24 november 2012, 00:10:49
Iemand die geen psychische hulp wil krijgt die ook niet tenzij... en ik zie in deze casus geen tenzij voorwaarde op het beperkte beeld dat wij hebben.

Wel zie ik iemand die zijn emoties blijkbaar niet in bedwang kan houden. Daar kan achteraf best een (goede) reden achter zitten maar als er al zo op politie gereageerd wordt dan kan je wel indenken dat iemand rijdend dan ook een gevaar is...

Dwingen tot psychische hulp werkt ook niet. Als iemand niet wil, dan luistert hij toch niet. Echter lijkt deze meneer nogal behoorlijk wanhopig, en de kans lijkt mij nogal groot dat hij wel degelijk hulp wil. Kan je als politie zijnde niet aandringen op die psychische hulp, en als hij dat echt niet wil, alsnog kijken wat er strafrechtelijk dan maar moet gebeuren?

Mag je als agent zijnde iemand aanhouden wegens een psychisch dieptepunt? En welke voorwaardes kleven daar dan aan?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens