Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947525 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3430 Gepost op: 21 december 2012, 18:51:55
Doel bereikt toch? Boef wordt vervolgd.

Voor de zoveelste keer.......... En de zoveelste lage straf...........
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3431 Gepost op: 21 december 2012, 19:53:03
Doel bereikt toch? Boef wordt vervolgd.

Jij hebt andere doelen dan ik Frank. De grijpgragen Oostblokkers lachen zich rot, in afwachting van de dagvaarding gaan ze vrolijk door en mochten ze zin hebben komen ze misschien opdagen, heeeeeel misschien dan he!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3432 Gepost op: 21 december 2012, 22:11:30
Jij hebt andere doelen dan ik Frank. De grijpgragen Oostblokkers lachen zich rot, in afwachting van de dagvaarding gaan ze vrolijk door en mochten ze zin hebben komen ze misschien opdagen, heeeeeel misschien dan he!

Op zich wel een leuke discussie. Ik ben het met je eens, maar ook met Frank. In hoeverre moeten wij willen weten wat er met onze zaak gebeurd als ons werk erop zit? Praktisch gezien hoeven wij ons niet bezig te houden met de straffen, wij moeten boeven vangen. En dat lukt het doelgroepenteam. Doel bereikt? Maar ook ik zou graag een systeem willen waarin ik kan zien wat er met mijn zaken gebeurd is qua eis/uitspraak. Is dat noodzakelijk? Nee, maar wel goed om te weten waar ik werk voor heb verzet. Kan motiverend werken (of niet)...


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3433 Gepost op: 21 december 2012, 22:20:54
Op zich wel een leuke discussie. Ik ben het met je eens, maar ook met Frank. In hoeverre moeten wij willen weten wat er met onze zaak gebeurd als ons werk erop zit? Praktisch gezien hoeven wij ons niet bezig te houden met de straffen, wij moeten boeven vangen. En dat lukt het doelgroepenteam. Doel bereikt? Maar ook ik zou graag een systeem willen waarin ik kan zien wat er met mijn zaken gebeurd is qua eis/uitspraak. Is dat noodzakelijk? Nee, maar wel goed om te weten waar ik werk voor heb verzet. Kan motiverend werken (of niet)...

Ik weet niet hoe dat zit waar jij werkt, maar in Amsterdam kennen wij dat al in de vorm van afloopberichten. Waar het vooral omgaat is de draaideurcrimineel die minimumstraffen krijgt en gewoon telkens weer zijn gang gaat omdat het "systeem" de boef alle gelegenheid daartoe biedt.

Horen dat een verdachte vervolgd wordt is leuk en aardig. Horen dat een draaideurcrimineel de mogelijkheid ontnomen wordt zijn dagelijkse gang te zijn is veel beter en datgene waar wij het in de blauwe sector voor doen toch???
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3434 Gepost op: 21 december 2012, 22:34:56
Wij zijn een scheidsrechter, niet meer en niet minder. Wij handhaven de wet, wat de rechters voor straffen uitdelen maakt voor mijn werk niet uit. Op persoonlijke titel heb ik er een andere mening over en vind ik sommige straffen ook te laag, met nadruk op sommige want langer straffen werkt lang niet altijd.

Ik snap ook wel degelijk de frustratie en dat ze terugkomen, maar dat is niet iets waar wij ons mee bezig moeten houden. Daar verdient iemand anders zijn brood mee, al kan het mij frustreren om wederom dezelfde vent te pakken voor hetzelfde delict.
Kortom: wil je het systeem veranderen, moet je toch een andere baan zoeken denk ik.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3435 Gepost op: 21 december 2012, 22:44:00
De positie en taak van de politie in het systeem is een ieder wel duidelijk lijkt mij. Neemt niet weg dat de politie wel heel veel tijd besteed aan dezelfde klanten omdat het systeem bij recidive niet voldoet of lijkt te doen. En ik ken heel veel collega's die de betreffende tijd anders en beter zou willen besteden. Als je snapt wat ik bedoel ;)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3436 Gepost op: 21 december 2012, 22:58:06
Ik snap je helemaal hoor, persoonlijk vind ik ook dat het weggegooide tijd is als je elke dag achter dezelfde vd aan zit. Maar dat is nou eenmaal ons rechtsysteem, probleem is dat wij hier niets aan kunnen doen en we ook moeilijk die vent morgen kunnen laten lopen. Als anderen dat nou ook eens zouden inzien  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #3437 Gepost op: 21 december 2012, 23:26:28
Jij hebt andere doelen dan ik Frank. De grijpgragen Oostblokkers lachen zich rot, in afwachting van de dagvaarding gaan ze vrolijk door en mochten ze zin hebben komen ze misschien opdagen, heeeeeel misschien dan he!

Dan worden ze per verstek veroordeeld. Gaan ze in de zomer lekker binnen zitten. Maar ik begrijp je punt. Laatst ook drie dagen met een zaak bezig geweest, vd alsnog heengezonden door R.C.  :(


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


PRR

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #3439 Gepost op: 22 december 2012, 11:35:36
Nieuw kanaal op Youtube: http://www.youtube.com/PolitieRRoost
Youtube kanaal van de Directe Hulpverlening (DHV) van Politie Rotterdam-Rijnmond district Oost.
Een kijkje in de keuken van de eenheid die 24 uur per dag 7 dagen in de week reageert op 112 meldingen.

Eerste twee filmpjes staan er op:

Politie Rotterdam Oost: Overval café 'Het lage land'    Overval op horecagelegenheid

Politie Rotterdam Oost: Aanhouding fietsendieven op heterdaad   Aanhouding fietsendieven op heterdaad