Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951448 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4370 Gepost op: 1 september 2013, 13:09:01
En weer omstanders die er de ene na de andere verwensing/belediging uit gooien en agenten die dat over zich heen laten gaan.

In Nederland wordt daar o.a. tegen opgetreden omdat het gezag van de agent taant als ie in het openbaar wordt beledigd en hij daar niet tegen optreedt.

Juist in een land als de USA, waar het gezag voor de agent zo geroemd wordt (critici van de politie in NL gebruiken de agent in de USA vaak als prototype agent 'waar tenminste nog wel respect voor bestaat') valt mij dit op.

Overigen dat treiterende gejuich iedere keer over 'filmpje komt op YouTube' komt op mij steeds pathetischer over. Alsof dat wonderen zou doen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4371 Gepost op: 1 september 2013, 16:59:25
Citaat van: noordernieuws link=msg=1197039 date=1377935226
Zijn rang is inderdaad wat cynisch omschreven. Maar gaat om het idee dat deze persoon blijkbaar nog niet zo lang mee draait en dan vind ik zijn gesprekstechniek in deze video best goed. Je ziet soms bij hogere rangen en standen wel andere voorbeelden van hoe 't eigenlijk niet moet.

Het is sowieso niet echt nuttig om het over de strepen te hebben  ::). Voorheen was een collega met 1 streep een Aspirant, tegenwoordig loopt men in vele regio's (eenheden) tot het eind van de opleiding met 1 streep. Dus die "éénstreper" kan tegenwoordig net zo goed op enkele weken na een Hoofdagent zijn...


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4373 Gepost op: 1 september 2013, 19:22:10
Net optreden. Persoonlijk was ik wel terug gegaan om die vrouw aan te houden voor belediging.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4374 Gepost op: 1 september 2013, 19:40:14
Ja, ze vragen het netjes en vorderen zelfs. Laat niets aan onduidelijkheid over.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4375 Gepost op: 1 september 2013, 21:12:07
Het is sowieso niet echt nuttig om het over de strepen te hebben  ::). Voorheen was een collega met 1 streep een Aspirant, tegenwoordig loopt men in vele regio's (eenheden) tot het eind van de opleiding met 1 streep. Dus die "éénstreper" kan tegenwoordig net zo goed op enkele weken na een Hoofdagent zijn...

Ehh... Dan is die nog steeds een aspirant. Die hoofdagent kan namelijk morgen wel een brigadier zijn, maar is vandaag nog steeds een hoofdagent.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4376 Gepost op: 2 september 2013, 00:35:42

Ja, ze vragen het netjes en vorderen zelfs. Laat niets aan onduidelijkheid over.
Juist!
Ik heb al heel vaak moeten vorderen de afgelopen jaren en daar wordt 9 van de 10 x niet aan voldaan, met een aanhouding tot gevolg. Waarom men dat niet doet is soms echt niet duidelijk. Spijt achteraf is er vaak wel maar soms ook nog niet eens. Eigenwijsheid, denken dat we toch niet ingrijpen enz hoor ik soms als excuus.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #4377 Gepost op: 2 september 2013, 15:39:34
Citaat van: AVLS142 link=msg=1197305 date=1378027068
http://www.liveleak.com/view?i=3bf_1378009165

Activist wordt gesommeerd te vertrekken. Op moment van verwijdering van mevrouw werkt ze tegen en ontstaat er een worsteling.

Allemachtig wat een mondelinge agressie jegens de politie aldaar. En als ik het zo bekijk lopen daar ook "gewone" burgers tussen het publiek.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #4378 Gepost op: 2 september 2013, 17:15:38
Citaat van: DiNozzo link=msg=1197103 date=1377950095
Aspirant zegt niet heel over zijn ervaring. Hij kan morgen ineens hoofdagent of brigadier zijn omdat hij dan zijn laatste examen heeft gehad. Ben je dan ineens meer ervaren?
In dat geval zou het een prima hoofd-agent zijn. 0098
Heb ook eigenlijk te weinig verstand van die strepen bij de politie. e050


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4379 Gepost op: 3 september 2013, 09:16:38
Citaat van: TDMdR link=msg=1197515 date=1378062727
Ehh... Dan is die nog steeds een aspirant. Die hoofdagent kan namelijk morgen wel een brigadier zijn, maar is vandaag nog steeds een hoofdagent.

Ja, dat weet ik, maar ik neem aan dat je mijn opmerking wel snapt, en dat is dat je niet kan zien of hij net aan de opleiding begonnen is, of a, zo goed als klaar is. Dat maakt wel degelijk verschil natuurlijk.