Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1937457 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7080 Gepost op: 10 december 2016, 10:56:36
Citaat van: silque link=msg=1465746 date=1481362770
Het gaat om een toegesnelde agent die zijn collega wilde helpen, dan heeft het weinig zin om iemand op afstand te houden met een lange lat.
Bovendien mogen ze alleen in Amsterdam, Rotterdam en Zeeland *) standaard met de lange lat lopen. Niet in Arnhem.

*) Neem aan vooral o.a. Terneuzen en beruchte drugsverslaafde gebieden.

@ In de praktijk (neem aan in o.a. Arnhem) worden agenten geregeld langdurig (preventief) behandeld na incidenten waarbij bijvoorbeeld besmet bloed of spuug door verschillende oorzaken kan zijn overgedragen.

Waarom is dit dragen/gebruiken van de lange lat alleen voorbehouden aan Amsterdam. Rotterdam en Zeeland ? Als ik het zo lees hebben ze ook in o.a. Arnhem kennelijk geregeld te maken met dit soort voorvallen.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #7081 Gepost op: 10 december 2016, 10:59:57
Citaat van: Thor link=msg=1465745 date=1481362432
@Deze agent schrok van het spugen in zijn gezicht. Niet vanwege het beledigde karakter maar vanwege de mogelijke gevolgen (verhoogd risico met besmetting van o.a. het hepatitis C-virus en HIV).
Je kan geen Hepatitis C óf HIV infectie oplopen door spugen in je gezicht.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7082 Gepost op: 10 december 2016, 11:42:16
Citaat van: Proost link=msg=1465749 date=1481363997
Je kan geen Hepatitis C óf HIV infectie oplopen door spugen in je gezicht.

Even laten doordringen tot Stoffel Heijsman, politiechef Gelderland en Overijssel dan hoeven ze zich daar( @Deze agent schrok van het spugen in zijn gezicht. Niet vanwege het beledigde karakter maar vanwege de mogelijke gevolgen (verhoogd risico met besmetting van o.a. het hepatitis C-virus en HIV).in ieder geval geen zorgen meer over te maken en zoals agent niet van te schrikken.
En geen aandacht en tijd aan te besteden:@In de praktijk worden agenten geregeld langdurig (preventief) behandeld na incidenten waarbij bijvoorbeeld besmet bloed of spuug door verschillende oorzaken kan zijn overgedragen.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #7083 Gepost op: 10 december 2016, 12:18:38
Citaat van: Thor link=msg=1465754 date=1481366536
Even laten doordringen tot Stoffel Heijsman, politiechef Gelderland en Overijssel dan hoeven ze zich daar( @Deze agent schrok van het spugen in zijn gezicht. Niet vanwege het beledigde karakter maar vanwege de mogelijke gevolgen (verhoogd risico met besmetting van o.a. het hepatitis C-virus en HIV).in ieder geval geen zorgen meer over te maken en zoals agent niet van te schrikken.
En geen aandacht en tijd aan te besteden:@In de praktijk worden agenten geregeld langdurig (preventief) behandeld na incidenten waarbij bijvoorbeeld besmet bloed of spuug door verschillende oorzaken kan zijn overgedragen.
Wat houdt deze preventieve langdurige behandeling dan in?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7084 Gepost op: 10 december 2016, 12:24:45
Citaat van: Proost link=msg=1465758 date=1481368718
Wat houdt deze preventieve langdurige behandeling dan in?

Ik heb dat niet zelf bedacht ik citeerde, voor alle duidelijkheid, het schrijven de politie Arnhem, dus gewoon daar even je licht opsteken mbt de door hen genoemde preventieve langdurige behandeling.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7085 Gepost op: 10 december 2016, 12:33:41
Citaat van: Thor link=msg=1465748 date=1481363796
*) Neem aan vooral o.a. Terneuzen en beruchte drugsverslaafde gebieden.

Waarom is dit dragen/gebruiken van de lange lat alleen voorbehouden aan Amsterdam. Rotterdam en Zeeland ? Als ik het zo lees hebben ze ook in o.a. Arnhem kennelijk geregeld te maken met dit soort voorvallen.

Heeft helemaal niets te maken met drugsverslaafden, in dat geval zou Vlissingen zeker op 1 staan.  0098
Voor Rotterdam/Amsterdam weet ik het niet, Zeeland heeft toen een uitzondering gemaakt (formeel afgekaderd) omdat het gebied enorm uitgestrekt is en de collega's vaak lang moeten wachten op assistentie. Door gebruik te maken van de lange wapenstok kunnen collega's veiliger en sneller optreden. Ze liggen dus standaard in ieder dienstvoertuig en worden ook regelmatig gepakt bij verstoringen van de openbare orde. Iedereen is er in getraind en wordt jaarlijks afgetoetst.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #7086 Gepost op: 10 december 2016, 14:36:01
Citaat van: silque link=msg=1465762 date=1481369621
Heeft helemaal niets te maken met drugsverslaafden, in dat geval zou Vlissingen zeker op 1 staan.  0098
Voor Rotterdam/Amsterdam weet ik het niet, Zeeland heeft toen een uitzondering gemaakt (formeel afgekaderd) omdat het gebied enorm uitgestrekt is en de collega's vaak lang moeten wachten op assistentie. Door gebruik te maken van de lange wapenstok kunnen collega's veiliger en sneller optreden. Ze liggen dus standaard in ieder dienstvoertuig en worden ook regelmatig gepakt bij verstoringen van de openbare orde. Iedereen is er in getraind en wordt jaarlijks afgetoetst.

Als het in Zeeland gunstig werkt, om in elke politieauto twee lange latten mee te nemen, zal dat mogelijk ook gunstig werken in de andere provincies. Daarom stel ik voor, dat dat systeem in heel Nederland wordt toegepast, eventueel samen met twee kleine schilden en helmen. Want in elke Nederlandse provincie is de politie zeer ernstig overbelast. En de ME kan meestal veel minder snel ter plaatse komen, dan gewone politieagenten, bij een onverwachte geweldsdreiging.
Ik stem links.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7087 Gepost op: 11 december 2016, 11:47:29
Ik ben er ook voorstander van, behalve dat debiele idee over de helm. De kracht van ME is het groepsoptreden, met 2 man als ME optreden slaat als een tang op een varken.

Overigens, zullen we hier weer ontopic gaan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7088 Gepost op: 11 december 2016, 15:42:22
N.a.v. het incident in het Shell benzinestation is Dumpert bij diensthond Rakker en zijn baas langs geweest.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6968933/5a9acb5f/dumperttv_langs_bij_politiehond_rakker.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #7089 Gepost op: 11 december 2016, 19:12:44
Citaat van: Thor link=msg=1465745 date=1481362432
In Amsterdam houdt/hield de politie dat soort figuren in de beruchte buurten op ruime afstand met de lange lat. De lange lat werkt preventief en de agent geeft aan tot hier en niet verder als de figuur dichterbij zou willen komen.

Da's best een verhaal met een baard uit Amsterdam, want tegenwoordig is dit echt niet meer zo... Er lopen nog maar weinig collega's in Amsterdam standaard met de lange lat in de binnenstad.. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar wel in de minderheid in de standaard dienst.