Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 77225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fire5

  • Gast
Met een bruilloft van een collega brandweerman. Hebben wij het bruidspaar begeleid vanaf de kerk naar de receptie restaurant. Hierbij zijn regelmatig de sirene's aangezet langs de route die door ons eigen dorp ging.

Maar nu gelijk booze blikken en reactie van onze gemeentelijk beroeps officieren.
Onregelmatig voertuig gebruik, en geen toestemming om met sirene aan te zetten. Zeggen ze.

Het bruidspaar vond het prachtig en de mensen langs de kant ook.

Wat vinden jullie ??  Wordt dit elders ook gedaan of niet. ??




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
mwoah in dit soort situaties lijkt me gedogen niet onredelijk. ondanks dat ik me de situatie van de beroeps vrij goed kan voorstellen zou ik persoonlijk zoiets hebben van "het is een bijzondere situatie en als het koninklijk huis hele steden opnieuw bestraat mag hebben voor een huwelijk dan moet dit ook wel kunnen."
Politie Aspirant niveau 4


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
afgelopen jaar is hier een brandweerman getrouwd... de "normale" manschappen vonden niet kunnen dat ze zwaailicht aan hadden richting feestzaal... maar juist de commandant vond dat dit wel mocht!! dus hier is het precies het omgekeerd


StefanKleijer

  • Gast
Dat moet kunnen vindt ik!


(Er zijn regeltjes voor, maar regels zijn er om af en toe te verbreken. Anders hoeven er geen regels te zijn.)

Als je je hele leven volgens de regels moest doen................................................  :D :-X :-X :D ::) ::)


112Owolde

  • Gast
Ik denk dat er toch toestemming moet zijn van de MKD of hogere heren...

Gr.T

Hallo Theo,

Weet je eigenlijk wel waar je over praat? Weet je uberhaubt waar MKD voor staat?

Gr, P.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
dat gebeurt hier ook  als er bijv een brandweerman 50 word  is het gebruikelijk  om hem om 12 uur even met 1 of meer wagens  te komen feliciteren   en wel toeterend ik vind gewoon dat dat moet kunnen


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Wel of geen toesteming maakt me niet zo veel uit.
Maar meld het we,l liefst met de route erbij,

Het doet mij denken aan die keer dat ik dacht een ambu nodig te hebben,
ik had de meldkamer nog maar amper aan de lijn en ik hoorde een ambu aanrijden.
via mijn telefoon hoorde de centralist dit ook en wist mij te vertellen dat deze in aantocht was voor een andere spoedklus (hartproblemen) in de buurt.

ik gun alle hulpverleners hun feestje, maar wees duidelijk en communieseer.

Groeten.


pros

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
    • ambulancecentrum
Een paar jaar geleden op het huwelijk van een goede vriend en collega zijn we hem met 6 ziekenwagens in collone gaan begeleiden van het gemeentehuis naar de feestzaal. Toen hij buiten kwam even alle sirenes aan (heel de buurt kwam uiteraard kijken) en daarna op zwaailampen naar de zaal.
Ik ben zelf erg tegen misbruik van prioritaire signalen maar in zo'n geval zie je toch wel duidelijk dat het om een "evenement" gaat.

(dit voorbeeld is wel in België)


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Dit moet kunnen.

Het hoort tenslotte bij de beroepsgroep.

Een bakker zal zijn collega misschien een bruidstaart geven.
De brandweer brengt een groet met sirenes.

Als het commando hier een probleem mee heeft dan is men wel heel zielig.
Rode Kruis Utrecht Midden


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Met de commando wisseling hier ( oude cdt ging met pensioen )   reden we ook op de voertuigen prio 1 op het gemeentehuis-terrein   ;D ;D :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid