Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 76822 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
waar maken we ons druk om gewoon licht en geluid aan, iedereen begrijpt best wel waarom het gedaan wordt.

bij ons bij:

trouwerij

50 jaar

brandweer jubileum

koninginnedag als de kinderen met de TAS mee mogen (hele dag door bij terugkomst opstappunt)

kinderen die op school een spreekbeurt houden over de brandweer en met de hele klas naar de kazerne gaan

en nog vele andere situaties, we melden niets en vragen ook niets.

zelf zet ik oudejaars avond 12.00 uur ook even de sirene aan.
Nemo me impune lacessit


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
waar maken we ons druk om gewoon licht en geluid aan, iedereen begrijpt best wel waarom het gedaan wordt.
koninginnedag als de kinderen met de TAS mee mogen (hele dag door bij terugkomst opstappunt)

Ik heb als sigma lid kinderen mee laten rijden in de sigma bus op open dagen van de brandweer.
hoewel ik een ruimere toestemming had gekregen, had ik voor mezelf de regel gesteld dat ik alleen bij vertrek en bij terugkomst binnen het afgezette gebied met OGS  reed.
Het bevorderd de veiligheid van de kinderen niet als ik onderweg zo nu en dan even de OGS aanzet.
Het moet kunnen, totdat er iets misgaat......


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Ik vind dat het er heel erg vanaf hangt waar dit gebeurd. In principe moet je consequent zijn, maar dat vergeten we even voor het gemak.

Ik vind dat het kan in een klein dorp. Wat is klein? Tjah, ik weet niet waar iedereen woont, maar alles wat op een stad lijkt is sowieso te groot. In een dorp zie je snel genoeg dat er niets aan de hand is.

Maar, toestemming vragen om problemen te voorkomen, kan geen kwaad.
*leegheid*


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Late reactie, maar ik vind het niet kunnen, als je bij elk feestje met een Prio 1 rijd, is het effect er op een gegeven moment af. En dan als er een auto tewater is, en je rijd met Prio 1 en ze gaan niet aan de kant? Gewoon verbieden, en zware straffen op uitdelen. Sorry brandweermensen maar als iedereen met Prio 1 gaat rijden is het effect er af.
Groeten Quinten



Deze opmerking kan als schokkend worden beschouwd


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
dat gebeurt hier ook  als er bijv een brandweerman 50 word  is het gebruikelijk  om hem om 12 uur even met 1 of meer wagens  te komen feliciteren   en wel toeterend ik vind gewoon dat dat moet kunnen

Toeteren kan opzich nog wel, maar om nou midden in de nacht met sirenes voor een huis te gaan staan, vind ik toch een beetje erg veel van het goede. Stel nou dat het overdag is, dan zou het geen probleem moeten zijn.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Deze opmerking kan als schokkend worden beschouwd

Niet schokkend... Snap alleen niet waarom je deze topic zo omhoog schopt.  ::)

Maar dan vind je dus ook dat hulpverleningswagens die een ronde rijden voor chronisch zieke kinderen geen sirene aan mogen doen?


paul_hartog

  • Gast
Gerard, op zulke opmerkingen moet je niet eens reageren.

De mensen die deze voertuigen besturen met OGS weten heus wel waar ze mee bezig zijn.

Je ziet wel vaker dat er zulke ritjes gedaan worden met sirene, maar dan word er niet hard gereden, dus is het gevaar voor het overige verkeer ook veel minder!!!


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Gerard, op zulke opmerkingen moet je niet eens reageren.

De mensen die deze voertuigen besturen met OGS weten heus wel waar ze mee bezig zijn.

Je ziet wel vaker dat er zulke ritjes gedaan worden met sirene, maar dan word er niet hard gereden, dus is het gevaar voor het overige verkeer ook veel minder!!!

En daarbij. Over het algemeen zie je als wegge/misbruiker echt wel of het om een echte spoedrit gaat of een feestritje. In Enschede zag ik ook eens z'n rit. De brandweerwagens en andere hulpverleningsvoertuigen die mee reden waren ook volop versiert. Dan snap je best wel dat het geen prio zit is. tenminste... iedereen met een gezonde portie verstand.

Maar nu dit topic toch omhoog is geschopt vraag ik mij iets af. Je ziet wel eens wanneer een brandweerman (of andere hulpverlener) tijdens zijn/haar werk om het leven komt dat de hele stoet word begeleid door bijvoorbeeld een paar brandweerwagens met OGS. Zijn hier nog vaste regels voor?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


paul_hartog

  • Gast
denk dat dat een beetje het zelfde geval is.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Late reactie, maar ik vind het niet kunnen, als je bij elk feestje met een Prio 1 rijd, is het effect er op een gegeven moment af. En dan als er een auto tewater is, en je rijd met Prio 1 en ze gaan niet aan de kant? Gewoon verbieden, en zware straffen op uitdelen. Sorry brandweermensen maar als iedereen met Prio 1 gaat rijden is het effect er af.
Groeten Quinten



Deze opmerking kan als schokkend worden beschouwd

Er word niet bij ieder feesje met prio 1 gereden. Maar wel bij bijzondere gelegenheden. Moet kunnen. Zoals eerder gezegd... met een portie gezond verstand.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.