Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 81849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Ik snap de toestand ook niet zo, iemand haalde de blauwe tak aan nou dit gebeurd daar ook gewoon hoor. Jongens maak het leven nou niet moeilijker maar ben blij dat dit nog kan.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Waar ligt de grens.....dat bepaald de leidinggevende wel (Die weet ook binnen welke kaders hij of zij moet handelen)
Ik ben blij dat dit nog gebeurd.....er is al genoeg ellende in de wereld.
Tja, het is niet binnen de gestelde wetgeving....dus? Braafste jongetjes van de klas?
Misbruik is niet te tolereren, maar dit is geen misbruik.
Zolang je de wet kan buigen, breek je hem niet  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: 7131 link=msg=1173658 date=1371290344
Dat joch heeft z'n diploma gehaald en zijn vrienden hebben dit voor hem geregeld. En wat dan nog ?

Jullie lopen (alweer) te mouwen als een stelletje kleine jaloerse kinderen.

GET A LIFE !!!
Vreemd inderdaad dat je op een forum vaak verschillende meningen hebt...  ;)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Wel eens opgevallen dat dit soort discussie's vaak worden gestart door:

-mensen die dichtbij een HV instantie wonen en het geluid moe zijn,
-mensen die vanwege hun werk geërgerd zijn omdat zij het soms nodig hebben maar niet  mogen,
-mensen die op hun vingers zijn getikt ooit omdat zij iets deden wat niet mocht,

OGS gebruik bij feestjes vanwege het beroep, de hobby of liefdadigheid is een manier voor collega's om hun waardering te kunnen geven op een ludieke manier.  O0

Overigens behoor ik af en toe tot de eerste categorie sinds men oefent met OGS op de openbare weg hier...... maar ja ik wist ook dat die opleiding hier in Lelystad zat dus dat is ook weer snel over >:D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

zwaailamp

• Forum gebruiker
  • bijrijder op een gele bus....
Citaat van: Mattheeuwse link=msg=1173663 date=1371290751
Ik snap de toestand ook niet zo, iemand haalde de blauwe tak aan nou dit gebeurd daar ook gewoon hoor. Jongens maak het leven nou niet moeilijker maar ben blij dat dit nog kan.

nou ja, of het kan?? het gebeurd, dat is wat anders... stel ik ga met de gele bus naar een school voor uitleg, dan rij ik ook niet met OGS het schoolplein op omdat het ook zo leuk is voor de kinderen. Daarbij maakt het simpelweg gewoon een takkeherrie, zeker in een woonwijk!

En wie bepaald eigenlijk dat het gebeurd? mijn buurjongen is gek op brandweerwagens, kan ik nu ook de brandweer een keer langsvragen om met OGS langs te komen? lijkt me niet.. Daar hebben ze richtlijnen voor opgesteld, om dit soort discussie niet te krijgen! Daarbij komt nog dat de brandweer zo strikt zich aan deze richtlijnen houdt, daar wordt je naar van. Laat ik dan toch maar even de voorbeelden noemen van s'nachts half vier met OGS over het platteland schuren omdat het een prio 1 is....

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: HIT link=msg=1173667 date=1371291106

OGS gebruik bij feestjes vanwege het beroep, de hobbie of liefdadigheid is een manier voor collega's om hun waardering te kunnen geven op een ludieke manier.  O0
Dus je vindt het prima als er 5 leden van een jeugdkorps in 1 plaats afstuderen met een mooi HAVO-diploma, en zij vervolgens allemaal zo,n ludieke actie krijgen? ::)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Peter71 link=msg=1173670 date=1371291296
Dus je vindt het prima als er 5 leden van een jeugdkorps in 1 plaats afstuderen met een mooi HAVO-diploma, en zij vervolgens allemaal zo,n ludieke actie krijgen? ::)
Ja hoor, net zo goed als dat ik het goed vind dat het hele korps door drie dorpen heen rijdt omdat er drie met pensioen zijn gegaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

zwaailamp

• Forum gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1173667 date=1371291106

OGS gebruik bij feestjes vanwege het beroep, de hobby of liefdadigheid is een manier voor collega's om hun waardering te kunnen geven op een ludieke manier.  O0

weet jij hoeveel feestjes wij hebben binnen onze groep??? pfff, zal de omwonenden vast informeren.

INRI

• Senior gebruiker
Citaat van: VKRC link=msg=1173664 date=1371290908
Tja, het is niet binnen de gestelde wetgeving....dus? Braafste jongetjes van de klas?
Misbruik is niet te tolereren, maar dit is geen misbruik.
Zolang je de wet kan buigen, breek je hem niet  e050
Gelukkig heeft niet iedereen deze houding, zou dan erg druk voor de blauwe tak worden.... 98uiye
En dit is nu precies wat mij stoort in dit soort discussies. "Ach ja, regels en wetten zijn er wel, maar alleen als ik er wat aan heb...." De wetten en regels in dit land worden opgesteld door een democratisch gekozen overheid, gekozen door jou en mij. Samen hebben wij dit afgesproken, en samen moeten wij ons hier dan ook aan gaan houden. Punt. En als het je niet bevalt moet je anders gaan stemmen, een burger-initiatief starten of zelf de politiek in gaan.

Zeker in dit geval is het gewoon niet goed. Je gebruikt 2 volledig uitgeruste brandweerwagens, met dito 'personeel' voor een vriendendienstje. En vriendendienstjes en de publieke sector gaan niet zo goed samen....

zwaailamp

• Forum gebruiker
op elke werkvloer zijn er een aantal dingen die je serieus moet benaderen. Zo heb je in het ziekenhuis de noodknop, is niet om mee te spelen, moet je simpelweg vanaf blijven..
bij oefeningen heb je de term no-play... niet roepen als het niet nodig is.
Bij hulpverleningsvoertuigen geldt dat voor de OGS knoppen.

Gewoon gebruiken wanneer dat nodig is, en waar het voor bedoeld is. voor feesten en partijen hebben we slingers en ballonnen!