Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 76797 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: HIT link=msg=1173667 date=1371291106
Wel eens opgevallen dat dit soort discussie's vaak worden gestart door:

-mensen die dichtbij een HV instantie wonen en het geluid moe zijn,
-mensen die vanwege hun werk geërgerd zijn omdat zij het soms nodig hebben maar niet  mogen,
-mensen die op hun vingers zijn getikt ooit omdat zij iets deden wat niet mocht,

OGS gebruik bij feestjes vanwege het beroep, de hobby of liefdadigheid is een manier voor collega's om hun waardering te kunnen geven op een ludieke manier.  O0

Overigens behoor ik af en toe tot de eerste categorie sinds men oefent met OGS op de openbare weg hier...... maar ja ik wist ook dat die opleiding hier in Lelystad zat dus dat is ook weer snel over >:D

Wat mij stoort aan deze discussie, 'mooi' verwoord door meneer 7131, dat je er kennelijk alleen maar vóór mag zijn anders heb je kennelijk 'geen leven'.

Laten we om te beginnen nou eens elkaars standpunten respecteren en niet zodra iemand een andere mening verkondigt, lopen te droeftoeteren 'get a life' of woorden van gelijke strekking.

Als je een andere mening niet kan verdragen dan hoor je op dit forum niet thuis. En daar ben ik heel serieus in!  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: zwaailamp link=msg=1173677 date=1371291698

Gewoon gebruiken wanneer dat nodig is, en waar het voor bedoeld is. voor feesten en partijen hebben we slingers en ballonnen!
Of het feestje moet in ieder geval gerelateerd zijn aan de hulpverlening. En niet zoals nu omdat iemand zijn schooldiploma heeft behaald. Als we dit ook als reden gaan zien om een buurt op stelten te zetten is het einde geheel zoek. ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Citaat
Ach ja, regels en wetten zijn er wel, maar alleen als ik er wat aan heb....
Wanneer heb ik dat gezegd?

Wat ik stel is dat er wel eens een uitspatting mag wezen....en de mate daarin zal door een leidinggevende genomen moeten worden.
Zelf had ik al leidinggevende geen toestemming voor een "Havo Diploma" van een jeugdlid gegeven. (Want hoeveel "promoties" heb je dan)
Maar een pensioen van een collega die 30 jaar gediend heeft weer wel.
Je zult namelijk altijd uitzonderingen houden, maar een lijn is daarin niet aan te geven.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Arie link=msg=1173680 date=1371291888
Wat mij stoort aan deze discussie, 'mooi' verwoord door meneer 7131, dat je er kennelijk alleen maar vóór mag zijn anders heb je kennelijk 'geen leven'.

Laten we om te beginnen nou eens elkaars standpunten respecteren en niet zodra iemand een andere mening verkondigt, lopen te droeftoeteren 'get a life' of woorden van gelijke strekking.

Als je een andere mening niet kan verdragen dan hoor je op dit forum niet thuis. En daar ben ik heel serieus in!  >:(

Psst, waar geef ik aan dat iemand niet zijn mening mag hebben? Volgens mij gaf ik hier alleen mijn mening?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: VKRC link=msg=1173685 date=1371292318
Wanneer heb ik dat gezegd?

Wat ik stel is dat er wel eens een uitspatting mag wezen....en de mate daarin zal door een leidinggevende genomen moeten worden.
Zelf had ik al leidinggevende geen toestemming voor een "Havo Diploma" van een jeugdlid gegeven. (Want hoeveel "promoties" heb je dan)
Maar een pensioen van een collega die 30 jaar gediend heeft weer wel.
Je zult namelijk altijd uitzonderingen houden, maar een lijn is daarin niet aan te geven.

Eens, amen O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Citaat
Wat mij stoort aan deze discussie, 'mooi' verwoord door meneer 7131, dat je er kennelijk alleen maar vóór mag zijn anders heb je kennelijk 'geen leven'.

Nee hoor, ook met een foute mening ben je welkom  e050

Grapje......om even de spanning weg te halen.

Voordeel van een forum is dat je elkaars mening hoort en respecteert...soms kan dat wel eens kort door de bocht gaan.....
Maar ook de mensen die vinden dat dit totaal niet kan vind ik welkom op dit forum.
Zo krijg je altijd belichting van meerdere kanten.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: Peter71 link=msg=1173681 date=1371291953
Of het feestje moet in ieder geval gerelateerd zijn aan de hulpverlening. En niet zoals nu omdat iemand zijn schooldiploma heeft behaald. Als we dit ook als reden gaan zien om een buurt op stelten te zetten is het einde geheel zoek. ;)

Oh, dus dan mag het wel ?? En waar dan, alleen op de binnenplaats van de kazerne, of ook op de openbare weg ?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik mis in dit specifieke geval een heel belangrijk discussie punt.....
Is er door de gemeente een ontheffing verleend voor het gebruik van dan de OGS, die is namelijk de verantwoordelijke wegbeheerder en zou een ontheffing afgegeven kunnen hebben al of niet mondeling...niemand weet of dit wel of niet gebeurd is.

Ik zou als verantwoordelijke binnen het korps in elk geval zelf geen toestemming verlenen. Ik ben van mening dat dit soort zaken te ver van de brandweer afstaan. Anderzijds mag je als leidinggevende volgens mij die toestemming niet eens verlenen omdat het geen uitruk betreft (geldt ook voor feestjes binnen de hele HV keten) Zou men bij mij aankomen met een dergelijk verzoek voor toestemming dan zou ik de collega's gewoon doorverwijzen naar de wegbeheerder waar iedereen zijn ontheffing kan aanvragen. Hiermee dek je dit soort discussies af en heel eerlijk denk ik dat de wegbeheerder in dit geval wel een ontheffing zou verlenen (kan in tijd van vijfminuten geregeld zijn)

Met andere woorden ik had het normale civiele pad bewandeld niet omdat ik zo zeer tegen het gebruik van OGS ben in dit soort gevallen maar laat de juiste persoon maar toestemming geven, uit ervaring weet ik dat je die in 90% van de gevallen krijgt.
Ik denk dan aan een goodwill rally in Barneveld, afscheid van een collega in Beemster / Purmerend die in een donker verleden bij de bedrijfsbrandweer van eurometaal heeft gewerkt... Beide niet HV gerelateerd (in de verste verte niet) maar keurig toestemming gevraagd en verkregen.

Conclusie het mag in basis niet voor niets en voor niemand maar gelukkig is er middels de wegbeheerder of de hogere legerleiding in de vorm van een ontheffing veel mogelijk alleen moet je het netjes regelen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
* Bakt popcorn.. *  8)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Maar...en dan richt ik me even op DvdW, maar ook op de andere welke stellen dat dit niet moet kunnen:

Kan en mag dit nooit, of is daar nog een ruimte in te verzinnen?
Zo vind ik een Havo diploma "Not done", maar bij een overlijden of pensioen heb ik er weer geen moeite mee.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat