Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 76811 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Kusje:

Stopstopstop,

Unload, show clear, hammer down, holster en u kunt gaan met een DQ.

Je haalt nu onzinnige voorbeelden aan die niets te maken hebben met de casus.

lees even de reactie van Skippy02   en dan lees je dat deze dit er bij haalt en ik niet maar hierop reageer.  

  
Ach kom nou, mensen. Dit gaan we toch niet echt menen he?
Volgens mij is het al een gebruik uit de vorige eeuw om leden van je korps te eren.
Of moeten we dan ook alle mensen die op pensioen gaan bij een willekeurig bedrijf gaan verbieden om op een boeren kar rond gereden te laten worden. Of een optocht van de gemeentelijke reinigingsdienst voor iemand die afscheid neemt. Kom nou zeg, er zijn inderdaad wel andere dingen waar men zich over druk mag maken.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
(...)Stopstopstop,

Unload, show clear, hammer down, holster en u kunt gaan met een DQ.
(...)
[offtopic]
Hoooooo...! Stop stop stop = wapen uit de schouder, vinger langs de trekker, geen handelingen aan het wapen, waarnemen in het voorterrein en wachten op nadere instructie!  0098

En voor de wasmachine: wie mag het commando opheffen?  ;D
[/offtopic]

Ontopic: tja, als iedereen zich nu eens aan de regels zou houden, wat was de wereld dan een saaie plek  :D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik vraag me werkelijk af of elke traditie in ere moeten worden gehouden.

Het verkeer is aanziendelijk drukker geworden dan "de vorige eeuw"  en wordt alleen maar drukker.  

Er zijn ook meerdere ongelukken gebeurd wat betreft die boerenkarren waarop bijv. werknemers of voetbalelftallen zijn rondgereden. Acceptabel?

Op zich heb ik niets tegen optochten maar ik denk echt dat de verkeersregels in acht moeten worden genomen.

De vraag is wanneer is een spontane optocht gerechtvaardig en wanneer niet.

Ja, die tradities moeten in stand gehouden worden. In elke vorm van het bedrijfsleven en dus ook bij de overheid (zoals politie, brandweer en ambulance in dit geval) kom je een heel groot sociaal gevoel tegen. Men is bijna familie van elkaar, vaak na jarenlange samenwerking. Het is een traditie om bij een afscheid of bij b.v. een trouwpartij een stukje van het werk mee te nemen. Dat wordt vaak gedaan in de vorm van een optocht of iets dergelijks.

Je schrijft dat het verkeer drukker is geworden. Dat klopt, maar dat kan dan alleen betekenen dat het beter geregeld moet zijn dan vroeger. (dus misschien een mannetje meer voor de beveiliging of verkeersafwikkeling) Is dat nou zo erg? Ik denk het niet.
Ongelukken met boeren karren. Ja, ook dit is voorgekomen. Dat betekent in mijn ogen dat ook hier gewoon beter opgelet moet worden en er meer aandacht voor moet zijn.

Als we dit zouden gaan verbieden (met de nadruk op ALS), dan zou de Artis parade ook afgeschaft moeten worden en alle andere optochten die vooraf gegaan worden of begeleid door politie?
Kom op zeg, laten we wel zijn! Het verdient alleen misschien iets meer aandacht maar het hoeft zeker niet verboden te worden of strafbaar gesteld. Nogmaals, er zijn echt belangrijker zaken die aangepakt kunnen/moeten worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
[offtopic]
En voor de wasmachine: wie mag het commando opheffen?  ;D
[/offtopic]
Baancommandant.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Baancommandant.
098uo

(Ik was wel benieuwd of DB het ook wist... van u had ik niet minder dan dit resultaat verwacht, Sylvester!  ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Ik ben zo blij met die wasmachine. 998765 098uo
Dan hoef ik op de basis niet elke keer te wachten. 0098


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik peins me alleen rot over dat holsteren van dat schouderwapen... :-\
Misschien een Mare's Leg maar dan heb je het wel gehad...

On topic en wat mij betreft the end of topic:

Nee het mag niet, maar we doen het wel.

En we vertrouwen er op dat de overtreders dit doen in goed overleg en met in acht neming van de veiligheid.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Kom op zeg, laten we wel zijn! Het verdient alleen misschien iets meer aandacht maar het hoeft zeker niet verboden te worden of strafbaar gesteld. Nogmaals, er zijn echt belangrijker zaken die aangepakt kunnen/moeten worden.

Het ergere in deze is dat als het mis gaat mensen wel aangepakt worden en strafbaar / aansprakelijk gesteld worden   dus dan zou dit ook niet moeten. Omdat het in de kader is van het sociale, familie gevoel.   Ik vraag me af hoe het sociale en het familie gevoel dan is binnen die "gemeenschap".    

Wanneer is het vervoer van personen in een/op een boerenkar dan niet toegestaan?     Huur dan die open dubbeldekker.   Kost wat geld maar het is een stuk veiliger.  

Je schrijft dat het verkeer drukker is geworden. Dat klopt, maar dat kan dan alleen betekenen dat het beter geregeld moet zijn dan vroeger. (dus misschien een mannetje meer voor de beveiliging of verkeersafwikkeling) Is dat nou zo erg? Ik denk het niet.

Nee, dan is het inderdaad niet erg.    Zeker niet met het voorgestelde wat tussen haakjes staat


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Ik vindt dit weer zo,n zinloze discussie. Dit soort zaken gebeuren ik weet niet hoe lang al, en er is zover ik weet nog nooit geschreven voor dit soort zaken.
Inderdaad, ik mag hopen dat er belangrijker zaken zijn waarover men zich druk kan maken, dan over dit soort zaken.
Ja dat ik gecorrigeerd 4 km/h te snel rijd en dan een beukering van 5 euro krijg + 6 euro aan admin kosten 098uo
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat we overal een zondebok voor willen zoeken en die aan de hoogste boom willen ophangen. Iets wat je in veel gevallen niet zou willen maar omdat de "samenleving" dit graag wil er pas gehoor aan gegeven wordt. Hoe het achter de schermen afgehandeld wordt is een tweede.

Ik denk dat in bepaalde gevallen waarbij er ongelukken gebeuren of misstanden dat er genoeg schade en schande over gesproken wordt en dat de betrokkenen zich dit heel zwaar zichzelf aantrekken. Ik denk dat die schade groter is dan welke straf je ook kunt bedenken.

Edit: zeker bij de HV-diensten
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.