Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 76812 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ja dat ik gecorrigeerd 4 km/h te snel rijd en dan een beukering van 5 euro krijg + 6 euro aan admin kosten 098uo

Heeft weinig met deze discussie van doen lijkt mij. Misschien moet je wat beter op je snelheid letten of op het verkeer en de bosjes.  :D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
11 euro voor 4 km/u te hard, daar zou ik mij niet druk om maken, tenslotte is het in NL duurder. 0098
-------------------------------------
Tarieven snelheidsovertredingen
U heeft aangegeven:

    U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
    U reed binnen de bebouwde kom.
    U reed met een snelheid van 57 km/u.
    De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 50 km/u.
    U heeft de maximumsnelheid dus met 7 km/u overschreden.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u.
Het boetebedrag:

    Boetebedrag: € 26,-.
    Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 23,-.
    Dezelfde overtreding op de snelweg: € 23,-.

Bron: OM


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat we overal een zondebok voor willen zoeken en die aan de hoogste boom willen ophangen. Iets wat je in veel gevallen niet zou willen maar omdat de "samenleving" dit graag wil er pas gehoor aan gegeven wordt. Hoe het achter de schermen afgehandeld wordt is een tweede.

Ik denk dat in bepaalde gevallen waarbij er ongelukken gebeuren of misstanden dat er genoeg schade en schande over gesproken wordt en dat de betrokkenen zich dit heel zwaar zichzelf aantrekken. Ik denk dat die schade groter is dan welke straf je ook kunt bedenken.

Edit: zeker bij de HV-diensten



Dus de HV diensten boven de wet staan?   Daardoor ondermijn je de rechtstaat.      

Dus je vind dat het OM een zondebok zoekt ergens voor?     Want dat is de instantie die beslist of iets voor de rechter wordt gebracht (strafrechtelijk)

Wie gaat er bepalen dat betrokkene zich het eea zichzelf het zwaar aantrekt?    En wie gaat bepalen bij welke ongelukken dit gaat gelden?  
Hoe wil je dit gaan aan tonen?    

Deze reactie van je past niet in een rechtstaat.


sylvester1986

  • Gast
Ach, ik vind het verder ook geen probleem en vind het nog mooi* ook dat men OGS met feesten/evenementen/demonstraties voert of het wettelijk (niet) mag is een 2e.

*Denk maar aan Dreamnight @ Artis.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
11 euro voor 4 km/u te hard, daar zou ik mij niet druk om maken, tenslotte is het in NL duurder. 0098
-------------------------------------
Tarieven snelheidsovertredingen
U heeft aangegeven:

    U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
    U reed binnen de bebouwde kom.
    U reed met een snelheid van 57 km/u.
    De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 50 km/u.
    U heeft de maximumsnelheid dus met 7 km/u overschreden.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u.
Het boetebedrag:

    Boetebedrag: € 26,-.
    Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 23,-.
    Dezelfde overtreding op de snelweg: € 23,-.

Bron: OM

Was was wel in NL maar een tijdje geleden. Kreeg ik 11 euro. Dus ze zijn idd met belangrijke dingen bezig. Mensen bekeuren die 4 km/h te snel reden.  ;) Levensgevaarlijk ik zeg het je  998765
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ach, ik vind het verder ook geen probleem en vind het nog mooi* ook dat men OGS met feesten/evenementen/demonstraties voert of het wettelijk (niet) mag is een 2e.

*Denk maar aan Dreamnight @ Artis.
En zo ook in Almere waar gehandicapte kinderen elk jaar weer plezier beleven aan de optocht met brandweervoertuigen met OGS. Gaan we hun dat pleziertje ook maar afnemen, het is niet enkel maar voor onze eigen feestjes. Maar ook ten plezier voor kinderen die al niet zoveel kunnen en hebben.


sylvester1986

  • Gast
Inderdaad Peter71


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Dus de HV diensten boven de wet staan?   Daardoor ondermijn je de rechtstaat.      

Dus je vind dat het OM een zondebok zoekt ergens voor?     Want dat is de instantie die beslist of iets voor de rechter wordt gebracht (strafrechtelijk)

Wie gaat er bepalen dat betrokkene zich het eea zichzelf het zwaar aantrekt?    En wie gaat bepalen bij welke ongelukken dit gaat gelden?  
Hoe wil je dit gaan aan tonen?    

Deze reactie van je past niet in een rechtstaat.

Ik geloof niet dat wij er samen uitkomen. We hebben beiden andere ideeën over hoe e.e.a. zou moeten zijn.
Ik denk ook dat je de dingen anders leest (of wil lezen) zoals ik ze schrijf.
Ik staak mijn betoog en blijf bij mijn eigen mening. Of ik daarmee de rechtstaat schade berokken zal mij worst zijn.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293

Wanneer is het vervoer van personen in een/op een boerenkar dan niet toegestaan?     Huur dan die open dubbeldekker.   Kost wat geld maar het is een stuk veiliger.  


Als zo'n open dubbeldekker omvalt is deze net zo, danwel gevaarlijker.
Aangezien er zo'n dubbeldekker net zo goede rolkooi op zit als op de gemiddelde boerenkar, dus geen.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Volledig volgens de diverse tradities worden tijdens (afscheids)feestjes en demonstraties OGS op de openbare weg gebruikt.

In hoeverre is dit wettelijk toegestaan en in hoeverre wordt hier tegen opgetreden?

Uit jullie reacties begrijp ik dat het niet toegestaan is maar (in mijn ogen terecht) vaak in het kader van het maatschappelijk belang wordt gedoogd.

Zolang we bij de burgers nog op begrip kunnen rekenen is er niets aan de hand maar laten we oppassen dat we niet boven de wet blijven staan. Het gezag van de hulpverlener is al niet meer datgene wat het zou moeten zijn.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever