Politie Verenigde Staten

Auteur Topic: Politie Verenigde Staten  (gelezen 68651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2009, 13:58:00
Klopt,

Op de basis in Schinnen staan 2 dergelijke Fords gestationeerd. De voertuigen zijn uitgerust met zwaailichtbalk van het type Whelen Liberty LED. In tegenstelling tot de meeste USA voertuigen is deze balk in Zuid-Limburg helemaal blauw uitgevoerd en niet blauw/rood.

Sirene is een USA versie, met mogelijkheid voor EU 2 toon. Ik heb hem ooit al eens gezien met ingeschakelde balk.


groeten, Ruud


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2009, 18:51:52
Klopt, mag niet. Maar;

Een aantal landen, w.o. Amerika, heeft zo links en rechts gebieden welke zijn aangewezen als hun grondgebied. Denk ook aan schepen onder Amerikaanse vlag = Amerikaans grondgebied. Denk aan een opslagplaats voor Amerikaans materiaal, wat bewaakt wordt door Amerikaanse millitairen, met bijbehorende Amerikaanse voertuigen. Alleen op dat aangewezen terrein, tot op de meter nauwkeurig, hebben de Amerikanen alle rechten (en plichten), immers; Amerikaans grondgebied. Dus binnen die aangewezen gebieden, mogen the Yanks over het algemeen doen en laten wat ze willen, met OGS. Geldt voor meerdere landen / gebieden / aangewezen locaties. Daarbuiten ligt het bij de Ned. overheidsdiensten.

Ik ken bijvoorbeeld ook gevallen waar locaties worden aangewezen als millitair terrein. Denk aan open dagen van de diverse onderdelen, denk aan een ''crash-site''. Een crash-site = locatie waar millitair toestel is gecrasht, kan worden aangewezen als tijdelijk millitair terrein. Dan gelden op dat terrein de regels en wetten van aanwezige millitaire ordediensten.

dit schijnt ook te gelden voor de diverse buitenlandse ambasade's... de grond waar het gebouw/terrein op staat wordt ook toegewezen als grondgebied van het betreffende land... hoe het met de hulpverlening daar zit weet ik niet? geld de Nederlandse wet? of de "locale" wet?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2009, 21:00:31
dit schijnt ook te gelden voor de diverse buitenlandse ambasade's... de grond waar het gebouw/terrein op staat wordt ook toegewezen als grondgebied van het betreffende land... hoe het met de hulpverlening daar zit weet ik niet? geld de Nederlandse wet? of de "locale" wet?

In geval van calamiteit(en) kan men niet anders. Men is dan afhankelijk van hulpverlening uit de directe omgeving. Maar heb je het b.v. over een grote Amerikaanse basis op grondgebied van een ander land, dan heeft men een eigen uitrukpost brandweer, ziekenhuisje met ambu en natuurlijk eigen ordediensten. Maar goed, als we van een calamiteit spreken is alle hulp welkom, indien nodig. Op Amerikaanse terreinen in uitzendgebieden (bv. Iraq, Afghanistan) heeft men zelfs vestigingen van New York pizza, Mc. Donalds, Burger King, etc... ;D

Voor de rest gelden op de betreffende ambassades alle regels en wetten van dat land. Als je ooit in het buitenland in de problemen komt, door een of andere rare wet (bv Dubai, waar dat vrijende stelletje opgepakt is en een aantal jaren moet brommen) en je kunt zorgen dat je z.s.m. de Ned. ambassade in kan vluchten, doen!  ;D


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #43 Gepost op: 16 juli 2009, 22:51:10


DARE unit van Lake County Sheriff's Office, Florida

Grtz,
Marcel


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #44 Gepost op: 18 juli 2009, 01:19:35


DARE unit van Lake County Sheriff's Office, Florida

Grtz,
Marcel

Kennelijk is in Florida het belang van een uniforme huisstijl nog niet doorgedrongen (zou jij stoppen als vanuit een dergelijke pretpark-attractie een stopsignaal wordt gegeven...?)
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 18 juli 2009, 01:51:16
DARE is een voorlichtingsprogramma van de politie, DrugsAbuseResistanceEducation

Zie ook: http://www.jerseyvillage.info/pd/What_is_DARE.html

http://www.newlondonpd.us/PD_Kids/DARE_Vehicles/Content_Pages/low_riders/index.htm

http://www.gdoa.com/gadarevehicles.html

Daar doen ze het dus wel even anders, geen oude Golfjes stripen met Antilliaanse striping  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #46 Gepost op: 18 juli 2009, 07:53:47
DARE is een voorlichtingsprogramma van de politie, DrugsAbuseResistanceEducation

Zie ook: http://www.jerseyvillage.info/pd/What_is_DARE.html

http://www.newlondonpd.us/PD_Kids/DARE_Vehicles/Content_Pages/low_riders/index.htm

http://www.gdoa.com/gadarevehicles.html

Daar doen ze het dus wel even anders, geen oude Golfjes stripen met Antilliaanse striping  ;D

Bedankt voor de aanvulling  O0

In de US hebben de meeste korpsen dergelijke promotievoertuigen rondrijden.

In deze county hebben ze zelfs 6 van dit soort voertuigen rondrijden....

Voor meer info, zie www.lcso.org onder het kopje DARE.

Grtz,
Marcel


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #47 Gepost op: 6 juni 2010, 14:33:15
Op Hawaii (het eiland, ook wel bekend als 'the Big Island', dus niet de hele eilandengroep) rijden deels opvallende politiewagens rond, maar vooral eigen wagens van agenten. Een deel van de aanschaf wordt vergoed, een deel betaalt hij/zij zelf. Je ziet dan vooral 4x4's en SUV's met een blauwe pit, wat flitsers voorin en verder niks, maar er rijden ook een paar patsers (of ik daarmee de auto of de agent bedoel laat ik in het midden  ;D) tussen. Zie hier de foto die ik aldaar vorige week heb genomen:



JeDa

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #48 Gepost op: 6 juli 2010, 15:35:01
Hier een foto van mijn motor, het is een Kawasaki KZ1000P van de CHP (California Highway Patrol). Bekend uit de TV-serie "CHiPs" uit eind jaren '70, begin jaren 80. Zie ook hier voor http://www.chips-tv.com/



Verplaatst naar 'Amerikaanse politievoertuigen'


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #49 Gepost op: 29 juli 2010, 01:56:57
Klopt, mag niet. Maar;

Een aantal landen, w.o. Amerika, heeft zo links en rechts gebieden welke zijn aangewezen als hun grondgebied.

Zo is het niet helemaal. In internationale verdragen is een en ander uitvoerig geregeld. Diplomatieke posten en de woningen van diplomaten zijn beschermd. Dergelijk afspraken bestaan ook met betrekking tot de bevoegdheden van buitenlandse militairen en (militaire) politie. Voor de liefhebbers van zwaailichten e.d.: de stoet van de Amerikaanse president, inclusief zijn eigen zwaar gepantserde limousine is ook bij een bezoek aan ons land rijkelijk voorzien van rode en blauwe lampen...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding