Politie Verenigde Staten

Auteur Topic: Politie Verenigde Staten  (gelezen 68351 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #130 Gepost op: 6 december 2011, 13:46:53
Citaat
Het belangrijkste is dat ze geen striping hebben en niet voorzien zijn van een lichtbalk. Daardoor vallen ze nauwelijks (zeker in het donker niet) op. Er zijn zelfs korpsen die alle hondengeleiders bijvoorbeeld in dergelijke ''unmarked'' vehicle's laten rijden.
Echte burgerwagens hebben ze daar ook, daarvan zie je niet of nauwelijks dat het een politievoertuig is.

Vooral in de buitengebieden hebben de agenten hun onherkenbare dienstvoertuig altijd bij zich en mogen ze deze ook prive gebruiken omdat ze eigenlijk 24 per dag in dienst zijn. Achterin is hun uitrusting netjes opgeborgen in afgesloten koffers, zit het wapen in de kluis en de hond in zijn kennel opgeborgen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 21 januari 2012, 03:53:05


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #132 Gepost op: 21 januari 2012, 14:37:34
http://www.youtube.com/watch?v=HAOM1GDnTe0

Promo-filmpje van Sirennet.com / Starcar.com
www.Sirennet.com

Binnen een week een dergelijke ingreep  8) Zo kan het dus ook  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 21 januari 2012, 15:48:03
Mooi filmpje en ook goed nagedacht over de signalering.
Ook mooi dat hij zegt dat het achterin niet plezierig zit, maar dat dat ook niet hoeft als je gevangene bent. ;D


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #134 Gepost op: 3 november 2012, 08:50:12
Tijdens mijn bezoek aan de Aviation Unit van de Brevard County Sheriff's Office op Merritt Island Airport, Florida (zie bericht http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8263.msg1092141#msg1092141) stond bij hun in de hangar ook de Lenco BearCat van het SWAT-team geparkeerd....



Verder stond er buiten nog een Ford F-250 XL Super Duty



Grtz,
Marcel


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #135 Gepost op: 6 november 2012, 14:13:18
Werd je niet aangesproken door een FBI - medewerker omdat je foto's aan het maken was?
De veiligheid lijkt me na de aanslagen meer aangescherpt.

Meestal vinden ze het in de US zo leuk dat je foto's maakt, dat je gelijk een rondleiding krijgt of extra informatie krijgt over de voertuigen. En vaak vragen ze ook of je even met hun op foto wilt, slechts in weinig gevallen vragen ze of je weg wilt gaan en je foto's niet publiekelijk wilt publiceren, je hoeft ze nooit te verwijderen, tenminste ik niet.

De enige police afdeling waar ze bij mij wel eens moeilijk hebben gedaan is de, Key West military police in Florida.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #136 Gepost op: 6 november 2012, 16:03:52
Meestal vinden ze het in de US zo leuk dat je foto's maakt, dat je gelijk een rondleiding krijgt of extra informatie krijgt over de voertuigen. En vaak vragen ze ook of je even met hun op foto wilt, slechts in weinig gevallen vragen ze of je weg wilt gaan en je foto's niet publiekelijk wilt publiceren, je hoeft ze nooit te verwijderen, tenminste ik niet.

De enige police afdeling waar ze bij mij wel eens moeilijk hebben gedaan is de, Key West military police in Florida.

Ik kan dat alleen maar bevestigen. Ben bij diverse bureau's in New York, Washington en Florida geweest en nergens vond men het een probleem. Men is soms zelfs bereid om het voertuig te verplaatsten voor een mooiere foto....

Daarnaast helpt het aanspreken voor de collega's ook enorm; zeker als jij verteld dat jij uit Nederland komt en zelf ook werkzaam bent binnen de opsporing. Tip: zorg wel dat jij dat kan aantonen; dat levert meestal wel een aandenken op in de vorm van een patch, pin of t-shirt etc. al dan niet in combinatie met een rondleiding....

Wat betreft de foto's bij het FBI-gebouw, die zijn de dag na 9/11 gemaakt en de beveiliging was toen wel verscherpt. Ik ben toen niet aangesproken door een FBI-medewerker maar wel door een collega van de Metropolitan Police die ik niet had zien staan. Deze was in de veronderstelling dat ik de diverse gebouwen aan het fotograferen was en daar heeft men wel enige moeite mee. Nadat ik hem de foto's had laten zien en vertelde dat ik een collega uit Nederland was die de 9/11 herdenking had bijgewoond, bood hij spontaan zijn excuses aan. Vervolgens hebben wij patches uitgewisseld en zijn wij samen op de foto gegaan....

Grtz,
Marcel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 30 november 2012, 00:14:29
Zijn zulke observatietorens niet iets voor Nederland?
Bron: http://www.flickriver.com/photos/jag9889/tags/contol/


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #138 Gepost op: 30 november 2012, 00:20:37
Zijn zulke observatietorens niet iets voor Nederland?

Aan het IJzeren Gordijn stonden ook van dit soort torens...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #139 Gepost op: 30 november 2012, 00:33:04
Aan het IJzeren Gordijn stonden ook van dit soort torens...

 ::)
Senior GGP / Oost-Brabant