Foto's van Beveiligingsuniformen

Auteur Topic: Foto's van Beveiligingsuniformen  (gelezen 20565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArCee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #50 Gepost op: 24 december 2011, 09:33:53
Ik heb al eens meerdere malen laten vallen dat uniformen tegenwoordig veel meer herkenbare bedrijfskleding zijn geworden. Alleen maar om naar buiten toe zeer herkenbaar te zijn voor welk bedrijf je werkt. Op zich prima, maar eigenlijk zou die herkenbaarheid er gewoon voor de Nederlandse burger moeten zijn. Die zou aan het uniform koeten zien, meteen moeten zien, dat zij met een beveiliger te maken hebben. Dat geeft een gevoel van veiliheid, en is het daar niet om te doen in eerste instantie? Lijkt mij wel?

In de tijd dat ik voor Seceurop werkte liep ik in een donkerblauwe broek, lichtblauw overhemd en rode stropdas. Dat uniform, door de samenstelling van kleuren, was uitermate herkenbaar. Zo kwam ik eens, direct na mijn werk bij ons het winkelcentrum in lopen, nog in uniform om snel iets op te halen. Er was schijnbaar net iets voor gevallen en er liep redelijk veel politie ron.
Toen ik het winkelcentrum in liep kwam er meteen een oudere man naar mij toe met de woorden: Ze rende die kant op mijnheer en hij wees een bepaalde kant op.
Zo herkenbaar was het uniform dus (terwijl ik met het hele gebeuren dus niets te maken had) en eigenlijk zou je dat doel moeten willen nastreven?
Iedereen hetzelfde uniform aan, donkerblauwe broek, een wit/blauw/grijs overhemd erop en dan iets van een zwarte stropdas (indien gewenst) erop.
Wil je per se jezelf duidelijk afscheiden van politie etc, pak dan het uniform van securitas (broek en cobert) en combineer het met een grijs of blauw overhemd. Mooie zwarte (commando)trui erop voor de winter, klaar ben je. Beambtes pantalon met overhemd, surveillanten een worker polo of overhemd.  
Het enige wat je zelf anders mag doen is je bedrijfslogo's erop zetten, of van mijn part achterop de rug van de buitenjas, en dan meteen in reflecterende letters voor de veiligheid, PRUTSER SECURITY of zo?  ;D

Rijkspolitie, gemeente politie en de wijkagent dragen ook allemaal hetzelfde, toch, met iets anders logo's?
Maak het uniform, uniform voor de gehele branch!!
Als ik kijk naar dat foeilelijke en idiote pakkie van Securitas met dat roze hemje, maar ook die rode polo indertijd voor de surveillanten, dat was/is een verschrikking. Alleen de broek, die grijze worker, was een verbetering. Dat vies gele overhemd van Securicor indertijd, dito met een sterretje.
Stop daar gewoon mee.  >:(
Als beveiligingsbedrijven zo hard werken om de gehele bedrijfstak naar een hoger, en serieuzer niveau te brengen, begin dan eens met die circus kleding af te schaffen. Zorg er dan, om te beginnen, eens voor dat mensen in 1 oogopslag de beveiliger herkennen en meteen serieus nemen door een net, herkenbaar en serieus uniform wat echt weer een uniform is!!
Bij sommige mis ik echt alleen de grote schoenen, de rode neus en ornaje pruik als ik zie hoe ze erbij lopen. Droevig!!
TRANCE is not, just music, it is a passion!!


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #51 Gepost op: 24 december 2011, 13:25:15
Rijkspolitie, gemeente politie en de wijkagent dragen ook allemaal hetzelfde, toch, met iets anders logo's?

Je weet dat de rijkspolitie en de gemeentepolitie er al even niet meer zijn ?

Het lijkt mij dat bedrijven opvallende / afwijkende kleding gebruiken om zich te onderscheiden van de rest en daar is ook wel wat voor te zeggen.


Justitia

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2012, 20:21:30
Ingevolge artikel 9, eerste lid van de wet dragen personen, die belast zijn met het uitvoeren van beveiligingswerkzaamheden bij de uitoefening van hun dienst een uniform dat door mij is goedgekeurd. Deze goedkeuring kan worden verkregen door kleurenfoto's over te leggen, waarop de uitvoering van het uniform en de gebezigde herkenningstekens duidelijk zichtbaar zijn. Tevens dient een staal van de gebruikte stof te worden overgelegd.
Bij de uitvoering van het uniform dient er rekening mee te worden gehouden dat het uniform niet mag lijken op dat van de politie. Dit betekent dat een pantalon die is uitgevoerd in kleuren die een sterke gelijkenis vertonen met de kleuren die de politie gebruikt, niet mag zijn voorzien van een bies. Zo mag ook een eventueel gebruikte blouson geen sterke gelijkenis vertonen met de blouson die de politie gebruikt. Op het uniform mogen geen rangonderscheidingstekens zijn aangebracht. Ook de herkenningstekens (vignetten, emblemen of logo's) mogen geen gelijkenis vertonen met de vignetten van de politie. Dit betekent dat uniformen die zijn voorzien van goud- geel of koperkleurige emblemen niet zullen worden goedgekeurd. Het in het politie-embleem tot uitdrukking komende symbool van het wetboek en de vlam, is als embleem voor een particuliere beveiligingsorganisatie niet noodzakelijk en zal slechts -onnodige- verwarring bij het publiek veroorzaken. Aan uniformen die van een dergelijk embleem of van een daarop gelijkend embleem zijn voorzien, zal daarom geen goedkeuring worden verleend.
Elk uniform dient te zijn voorzien van een herkenningsteken van de particuliere beveiligingsorganisatie, zodat het voor zowel het publiek als voor de politie duidelijk is, met welke particuliere beveiligingsorganisatie zij te maken hebben.

dit zijn de wettelijke regels daar zullen wij het mee moeten doen.

verder zie ik vaal beveiligers die door de werkgever met te grote jas of trui worden aangekleed.
Resultaat een beveiliger die eruit ziet als droopey. Dat moet toch niet kunnen. Geef iedereen een net en representatief uniform de rest moet je idd als persoon zelf doen, uitstraling houding empathie en kennis van het vak dan kom je een heel eind.
Complexbeveiliging justitie, praktijkopleider ECABO/SVPB


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2012, 21:32:05
Misschien ook handig als je de volgende keer je Bron er bij zet dit omdat je 3 mogelijkheden hebt waaruit je deze info kan hebben.
In dit geval komt jou wetstekst uit de Circulaire particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus en gaat het om
Hoofdstuk 4 sectie 4.1

BRON: http://wetten.overheid.nl/BWBR0010343/geldigheidsdatum_10-01-2012#4_41
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Justitia

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #54 Gepost op: 11 januari 2012, 11:33:01
ik zal invervolg wat zorgvuldiger zijn  e050 Sorry
Complexbeveiliging justitie, praktijkopleider ECABO/SVPB


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #55 Gepost op: 10 februari 2012, 17:21:50
Ze steeds weer op je overhemd moeten schuiven, en zie het praktische er niet van in.
Vind het maar verkapte "rangonderscheidingstekens" en vind dat meer voor overheidsdiensten zoals het leger, Politie en Brandweer.

Toen ik net in de beveiliging werkte vond ik die dingen geweldig.
Geen probleem mee.
Epaulet zit op hemd vast en hoef enkel knoopje los-schuifpassant erover-knoopje dicht.
Kleur combinatie: zwart broek, lichtblauw hemd, zwarte das.
Heb 2 bloesen zonder epaulet en 3 met (pilothemd). Embleen VKR zit op borstzakje bloes zonder en als schuifpassant op andere bloes.
Dus als de bloes gewassen moet hoef ik enkel de schuipassant eraf te halen.