discussie over foto's van uniformen.

Auteur Topic: discussie over foto's van uniformen.  (gelezen 17930 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2006, 15:37:45
nou gewoon weer on-topic denk??? ??? ::) ::) ::) ::)
Ik denk dat er te weinig foto's van uniformen geplaatst worden in het andere topic, zodat de discussie hier wel een andere kant op moet gaan. Als dat binnen de perken blijft, en men elkaar niet gaat afbranden moet dat kunnen, hoewel een nieuw topic over hondegeleiders misschien niet verkeerd zou zijn (mocht men daar verder over willen bomen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2006, 21:19:28
Ik denk dat er te weinig foto's van uniformen geplaatst worden in het andere topic, zodat de discussie hier wel een andere kant op moet gaan. Als dat binnen de perken blijft, en men elkaar niet gaat afbranden moet dat kunnen, hoewel een nieuw topic over hondegeleiders misschien niet verkeerd zou zijn (mocht men daar verder over willen bomen....

wilde vandaag foto maken van Group 4 securicor maar de nogal knorrige collega wilde liever mn camera in bewaring nemen als ik hem niet binnen een paar seconden in mn tas stopte...
Politie Aspirant niveau 4


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2006, 21:27:38


DaNnY112

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 13 augustus 2006, 15:07:11
wilde vandaag foto maken van Group 4 securicor maar de nogal knorrige collega wilde liever mn camera in bewaring nemen als ik hem niet binnen een paar seconden in mn tas stopte...

lol, ook die heb je ertussen al had ik hem wel persoonlijk ff gevraagd op grond waarvan....waar was dat ergens in de winkels ofzo?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2006, 19:29:32
lol, ook die heb je ertussen al had ik hem wel persoonlijk ff gevraagd op grond waarvan....waar was dat ergens in de winkels ofzo?

"er mag niet gefotografeerd worden op het winkelcentrum"
reactie op: loop even die 2 stappen mee de deuren uit dan
"ik zie er niet uit, mn haar zit niet goed en je kan beter een vrouwelijke beveiligster nemen"
"ik denk ook niet dat mijn baas het goed vind want de uniformen zijn beschermd enzo he die mag niet iedereen aan"

*mijn reactie zou zijn om foto toch te namen maarrrrrrrr khad nogal lieftallig gezelschap en geen zin in bonje
Politie Aspirant niveau 4


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #45 Gepost op: 14 augustus 2006, 17:26:08
Als ik aan het werk ben wordt ik ook liever niet dat ik op de foto gezet. En als ik merk dat ik op de foto kom draai ik me om of doe een paar stappen opzij. En als ik wel op de foto sta vraag of die persoon de foto (in geval van digitalecamera) wil wissen, en meestal willen ze dat wel als ik het vriendelijk vraag  :)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #46 Gepost op: 14 augustus 2006, 19:21:38
ligt aan de context, als k gewoon rondrij met mobiele surveillance is dat geen probleem. echter als men hier op dit object foto wil maken weiger k ook. maargoed ligt er ook aan of het gevraagd wordt en zo ja WIE het vraagt
Politie Aspirant niveau 4


MICK

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2006, 21:50:30
Ik kan je vertellen dat er van mijn geen foto gemaakt word als ik aan het werk ben. (ik werk veel al op evenementen of horeca) Of ik moet er zelf toestemming voor geven. Ik heb wel eens op een minder vriendelijke maniier iemand zijn SD kaartje gewist omdat hij doodleuk een uitzetting van me stond te fotograveren. Dat gebeurt gewoon niet bij me. Ik leg het eerst vriendelijk uit en als dat niet help dan maar lomp. maar die foto's komen niet op internet. Als ik het gezien heb te minsten


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #48 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:19:57
Ik kan je vertellen dat er van mijn geen foto gemaakt word als ik aan het werk ben. (ik werk veel al op evenementen of horeca) Of ik moet er zelf toestemming voor geven. Ik heb wel eens op een minder vriendelijke maniier iemand zijn SD kaartje gewist omdat hij doodleuk een uitzetting van me stond te fotograveren. Dat gebeurt gewoon niet bij me. Ik leg het eerst vriendelijk uit en als dat niet help dan maar lomp. maar die foto's komen niet op internet. Als ik het gezien heb te minsten
En op basis van welke artikelen pas jij dan geweld toe? volgens mij is dat voor beveiligers zowiezo al moeilijk, en zeker als je op de openbare weg op camera vastgelegd wordt denk ik dat je een uitdaging hebt als je mij op zo'n manier zou bejegenen ::) Ik denk dat je dan op zoek kunt naar een andere manier van je geld verdienen.... ;) Staat misschien een beetje kort door de bocht zo, maar je eigen post is ook vrij kort door de bocht ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


DaNnY112

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:39:03
En op basis van welke artikelen pas jij dan geweld toe? volgens mij is dat voor beveiligers zowiezo al moeilijk, en zeker als je op de openbare weg op camera vastgelegd wordt denk ik dat je een uitdaging hebt als je mij op zo'n manier zou bejegenen ::) Ik denk dat je dan op zoek kunt naar een andere manier van je geld verdienen.... ;) Staat misschien een beetje kort door de bocht zo, maar je eigen post is ook vrij kort door de bocht ;)

Ik ben het met JVO eens over deze,
zelf ben ik op het werk op de NS ook diverse op de foto vastgelegd(amateur) ook vriendelijk verzocht om het te verwijderen(mits de foto echt expres van mij werd gemaakt), een keer megemaakt dat ze dit niet wilden doen hierop aangegeven dat in de huisregels van de NS staat vastgelegd dat het niet is toegestaan om op het station te fotograferen op basis hiervan dus gevorderd de foto's te verwijderen en uitgelegd wat eventuele gevolgen konden zijn. (Wet persoonsvervoer geeft aan dat als iemand niet aan een vordering (dus je moeft maar 1x te vorderen) van persooneel voldoet dat hij strafbaar is.) Hierop werd het wel verwijderd dus echt extreem heb ik het niet meegemaakt.

Verder ook al op camera vastgelegd geworden door diverse nieuwszenders met het treinongeluk in Maastricht maar kon hier moeielijk zeggen van "hey ff verwijderen ja"  :P  werd gebeld door mensen dat ze me op tv zagen maarja...