25e druk oranje kruis

Auteur Topic: 25e druk oranje kruis  (gelezen 3452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leerling

  • Gast
Gepost op: 8 augustus 2006, 16:21:34
in de beschrijving van de NRR staat nog steeds dat je nadat je de ademcontrole hebt gedaan moet alarmeren. in de 25e druk  van het oranje kruis kan ik dat niet meer terug vinden.




jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2006, 16:24:40
per augustus zijn de reanimatie regels weer verandert kijk op de site van de hartstichting of ga googlen


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2006, 20:11:24
in de beschrijving van de NRR staat nog steeds dat je nadat je de ademcontrole hebt gedaan moet alarmeren. in de 25e druk  van het oranje kruis kan ik dat niet meer terug vinden.

Heb je het nieuwe benaderingsschema op de site van het OK al eens bekeken ?


leerling

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2006, 14:08:27
dan is het ok boekje ook weer verouderd wat hebben ze nu dan weer veranderd? :D ik heb de site doorzocht maar kan het niet vinden


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2006, 18:38:25
dan is het ok boekje ook weer verouderd wat hebben ze nu dan weer veranderd? :D ik heb de site doorzocht maar kan het niet vinden
http://www.ehbo.nl/Brochures/25/Benaderingsschema.pdf


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2006, 00:05:28
in de beschrijving van de NRR staat nog steeds dat je nadat je de ademcontrole hebt gedaan moet alarmeren. in de 25e druk  van het oranje kruis kan ik dat niet meer terug vinden.

volgens mij staat op blz.21 bij actie; roep om hulp, op blz. 4 staat hoe professionele hulp gewaarschuwd moet worden ''melding''

het roepen om hulp (alarmeren) komt steeds terug bij de 'actie/aanpak' in het 'oranje' vakje.

ik heb verder geen referentie, ik ken/heb alleen het oranje kruis boekje, druk 25
Nemo me impune lacessit


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2006, 14:14:52
Dan heb je niet goed gekeken. Het staat er wel: waarschuw professionele hulp... maar niet in alle handelingsschema's. Alleen in de schema's waar volledige reeks van handelingen in wordt behandeld, zoals stabiele zijligging en reanimatie... ;)
It's me!