Vervoer overleden personen

Auteur Topic: Vervoer overleden personen  (gelezen 37030 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2004, 19:44:13
Waarvoor een ehbo'er annex kaderinstructeur een protocol in zijn kast heeft staan.

Dit is het eerste deel van ca 70 zeer plaatselijke protocollen voor de eerste hulpverlening ten einde een optimale aansluiting te krijgen op de verdere hulpverlening  ;D

hernoem bs.txt bs.zip en pak dat bestand uit.
bs serie 1.doc. De protocollen zijn wmf file.

Laat je vooral niet weerhouden uw positief kritische mening, op aanmerkingen en alles wat daarom heen zit over mij uit te gieten

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2004, 23:22:42
Je moet trouwens niet alles letterlijk nemen wat in het boekje staat. Het is en blijft een handig hulpmiddel ipv een dwingend voorschrift. Ik mag er gerust van afwijken, mits ik dat goed kan onderbouwen.

Carl dit is het goude toverwoord van de nieuwe regelgeving. Ik houdt mij in het dagelijks leven ook bezig met europse wetgeving op het gebied van elektrotechnische installaties en elke introduktie van een nieuwe richtlijn is steeds weer dat zelfde verhaal.

Als je niet wil nadenken doe je wat het boekje voorschrijft, maar als je wel nadenkt dan kun je met een passende risico inventarisatie een verantwoorde keuze maken.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2004, 11:23:11
Beste EHBO ér

Wij begrijpen elkaar!

Carl
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2004, 19:36:32
daar had ik geen enkel moment aan getwijfeld Carl.

Vroeger kon ik de schema's vinden op de ambulance stie, maar dat lukt nu niet meer. Is er een truuk om dat wel te kunnen ( met mijn 51 jaar is een sosa opleiding volgen geen goede oplossing meer  ;D)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2004, 23:23:37
Hoi,

51 jr en nog zo veel hart voor de zaak? Petje af, hoor!!!


carl
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2004, 19:33:49
Bijverschijnsel van de tweede jeugd, denk ik


miekusss

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 3 november 2004, 08:44:13
Er staat in de wet dat we slachtoffers vervoeren, er staat niet bij levend of dood. Dus dat de ambu geen overledenen mogen vervoeren is niet waar. Het ligt eraan waar de overledene ligt, buiten op straat of in eigen woonomgeving.
Wel is het bij ons zo dat we dan eerst contact opnemen met de CPA of we een overledene mogen vervoeren.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 3 december 2005, 20:29:03
Mag iemand op straat dood verklaard worden door een ambu-pleeg? Ik dacht dat alleen een arts dat mocht...
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 3 december 2005, 20:32:45
Mag iemand op straat dood verklaard worden door een ambu-pleeg? Ik dacht dat alleen een arts dat mocht...
Ik heb het nu 2x bij de hand gehad.Eenmaal bij een brand,en daar werdt inderdaad gewacht tot er een schouwarts was.En de 2e keer was bij een ongeval,daar piepte die man er tussenuit terwijl wij hem uit de auto aan het halen waren in onze handen dus :-\
Daar heeft de ambulanceverpleegkundige geconstateert dat hij dood was.Maar in het ziekenhuis moest de dood alsnog officieel worden vast gesteld door een schouwarts ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #29 Gepost op: 4 december 2005, 00:32:16
Ik heb het nu 2x bij de hand gehad.Eenmaal bij een brand,en daar werdt inderdaad gewacht tot er een schouwarts was.En de 2e keer was bij een ongeval,daar piepte die man er tussenuit terwijl wij hem uit de auto aan het halen waren in onze handen dus :-\
Daar heeft de ambulanceverpleegkundige geconstateert dat hij dood was.Maar in het ziekenhuis moest de dood alsnog officieel worden vast gesteld door een schouwarts ;)

Iedereen mag de dood vaststellen, alleen een arts mag een "verklaring van natuurlijk overlijden" afgeven (deel A), wat nodig is om een vergunning voor begraven of cremeren te verkrijgen. Vroeger was voor een crematie ook toestemming van de burgemeester of officier van justitie nodig.

De verklaring van natuurlijk overlijden mag alleen afgegeven worden door de behandelend arts of diens waarnemer, of door de gemeentelijk lijkschouwer. Lijkt er sprake te zijn van niet-natuurlijk overlijden dan moet de gemeentelijk lijkschouwer sowieso ingeschakeld worden. Die kan dan nog alsnog een verklaring van natuurlijk overlijden afgeven of, in overleg met de officier van justitie, niet-natuurlijk overlijden. Afhankelijk van hoe en wat kan er dan zonder toestemming van de nabestaanden nodig te hebben besloten worden tot een gerechtelijke sectie, deze hebben plaats op het Forensisch Instituut in Rijswijk.