Beveiligers in de fout?

Auteur Topic: Beveiligers in de fout?  (gelezen 9187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2006, 14:40:15
Ik ben ook bij de bij dat cityracing geweest, de beveiligers die ik heb gezien kwamen zeer professioneel over, zeker niet als "uitsmijterfiguren" die hun agressie niet in bedwang kunnen houden.
Dat ooggetuigenverhaal spreekt dat sterk tegen, maar de persoon in kwestie is een kennis van die oogetuige. De ooggetuige kijkt denk ik niet vanuit een neutrale positie naar de situatie. Dat hoop ik althans, anders is dit wel een heel fout optreden van de beveiligers :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:21:21
http://www.ad.nl/binnenland/article559586.ece

  
Door ADRIANNE DE KONING


ROTTERDAM - Zes beveiligers van Bavaria City Racing in Rotterdam zijn maandag opgepakt voor een schermutseling, ...

Jos Verstappen over de Willemsbrug tijdens de Bavaria City Racing. FOTO ANPwaarbij de 26-jarige Rotterdammer Cesar zondagavond in coma is geraakt.

Een ooggetuige stelt dat het slachtoffer werd gewurgd, geslagen en geschopt door de beveiligers van het ‘vip-dorp’. Volgens de organisatie hebben de 20- tot 45-jarige verdachten geen buitensporig geweld gebruikt.

De verhalen lopen ver uiteen. De woordvoerder van het race-evenement op het Noordereiland stelt dat het slachtoffer de aanstichter was van opstootjes in het vip-dorp. ,,Hierbij vielen enkele klappen, niet met de beveiligers, maar met andere gasten.’’ Hierop besloot de beveiliging de man te verwijderen via de nooduitgang. ,,Voor zover ik weet is er geen klap gevallen.’’

Eenmaal buiten haalde het slachtoffer snel adem, waarna hij in elkaar is gezakt. Hij is eerst gereanimeerd door de beveiligers, daarna door de politie. Met spoed is de man naar de intensive care van het Rotterdamse Erasmus-ziekenhuis gebracht, waar ernstig inwendig hoofdletsel werd geconstateerd.

Zes verdachten uit Heeg, Leeuwarden, Arnhem en Mookhoek zijn aangehouden. De beveiligers zijn behoorlijk aangeslagen, zegt de woordvoerder. ,,Ze deden hun werk goed.’’

Volgens de ooggetuige, die niet met naam in de krant durft, zijn de beveiligers niet onschuldig. ,,Het was de hele tijd erg gezellig. De dj draaide net het laatste plaatje. Toen verzamelde opeens de security zich bij het podium.’’ De beveiligers namen Cesar, die veel had gedronken, mee door de hekken. De Rotterdamse zag hoe haar kennis in een wurggreep werd genomen. ,,Het bloed kwam uit zijn mond.’’

Weer bijgekomen ging Cesar ‘door het lint’, zoals ook de politie stelt. ,,Als een razende ging hij tekeer. Hij wilde weten wie hem te grazen had gekomen en probeerde een beveiliger een klap te geven.’’ Volgens haar belandde het slachtoffer hierna op de grond, waar hij geboeid werd geslagen, geschopt en gewurgd. Pas toen zijn gezicht paars aanliep zouden zijn belagers hem hebben losgelaten. ,,Het was bizar hoeveel geweld ze hebben gebruikt. Volgens mij wisten ze dat ook, want ze vroegen direct of we geen aangifte wilden doen.’’

----------------------------------

Erg wazig verhaal. De politie was al aanwezig toen hij bij kwam?? Want hij werd geboeid....

Dit is weer een voorbeeld van proffesionele, onafhankelijke, journalistieke helderheid....... ;)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:23:30
:o K*T!  :o

Dat is het bedrijf waar ik ook voor werk, ik had alleen afgelopen zondag vrij.   :-\


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:41:22
Tja wordt lastig, eigenlijk onmogelijk om zonder feitenkennis  een oordeel te geven.
Ik ben er ook de hele dag geweest, maar in tegenstelling tot een eerdere mening was er naar mijn mening wel een behoorlijk hoog macho gehalte onder de beveiliging ewaarders aanwezig.
Maar ......... een hoog of een laag macho gehalte is ook geen bewijs voor of tegen.
Lijkt me handig de feiten af te wachten

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2006, 17:24:12
Beveiligingsmensen Bavaria City Racing vast

Zes medewerkers van een beveiligingsbedrijf zitten vast voor openlijke geweldpleging. Het bedrijf was ingehuurd voor de Bavaria City Racing van zondag in Rotterdam. Ze zouden een 26-jarige Rotterdammer zo hebben mishandeld dat de man in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis is beland, meldde de politie dinsdag.

Het hoofd van de beveiliging zondag spreekt de mishandeling tegen. Er is wel wat geduwd en getrokken, omdat de Rotterdammer zich niet zo maar uit het vip-dorp liet verwijderen, weet hij. De beveiligers zouden hem echter niet hebben geslagen. "Zij zijn speciaal getraind en opgeleid voor dit soort incidenten." Volgens hem hebben juist twee beveiligers een klap ontvangen.

Het hoofd van de beveiliging zegt dat de man zich samen met een groepje vrienden vervelend gedroeg. "In het vip-dorp waren wat schermutselingen. Tussen de jongeren en bezoekers ontstond wat geduw en getrek en er werd zelfs geslagen. De mannen werden daarop aangesproken door de beveiligers. Zij hebben geprobeerd de man te kalmeren, maar dit lukte niet."

Zelfs een van de mannen uit de groep wilde hem tot bedaren brengen. Dat liep uit op een handgemeen, heeft het hoofd van de beveiliging gehoord. Uiteindelijk lukte het de beveiligers de oproerkraaier buiten het vip-terrein te zetten. Ook de politie meldde dat de 26-jarige Rotterdammer door het lint ging. "Waarna hij werd aangehouden door de beveiligers", aldus een woordvoerster.

Nadat de man buiten het vip-terrein was gezet, kreeg hij last van versnelde ademhaling. Daarna stokte zijn adem waarop hij moest worden gereanimeerd. Later op de avond kwam uit het onderzoek in het ziekenhuis naar voren dat de 26-jarige Rotterdammer ernstig inwendig hoofdletsel had opgelopen. Hij is opgenomen op de intensive care, aldus de politie. De man ligt in coma.

Bron: ANP


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2006, 21:47:37
Ik lees hier en daar reacties op het krantenartikel. Geweldig hoe mensen reageren op de beveiliging. Ik kom niet bij van het lachen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2006, 21:59:30
Ik lees hier en daar reacties op het krantenartikel. Geweldig hoe mensen reageren op de beveiliging. Ik kom niet bij van het lachen.

Je bedoelt:

Tja wordt lastig, eigenlijk onmogelijk om zonder feitenkennis  een oordeel te geven.
Ik ben er ook de hele dag geweest, maar in tegenstelling tot een eerdere mening was er naar mijn mening wel een behoorlijk hoog macho gehalte onder bewaarders aanwezig.
Maar ......... een hoog of een laag macho gehalte is ook geen bewijs voor of tegen.
Lijkt me handig de feiten af te wachten

Jacques


of:

:o K*T!  :o

Dat is het bedrijf waar ik ook voor werk, ik had alleen afgelopen zondag vrij.   :-\




of:

Ik ben ook bij de bij dat cityracing geweest, de beveiligers die ik heb gezien kwamen zeer professioneel over, zeker niet als "uitsmijterfiguren" die hun agressie niet in bedwang kunnen houden.
Dat ooggetuigenverhaal spreekt dat sterk tegen, maar de persoon in kwestie is een kennis van die oogetuige. De ooggetuige kijkt denk ik niet vanuit een neutrale positie naar de situatie. Dat hoop ik althans, anders is dit wel een heel fout optreden van de beveiligers :-\

Je begrijpt het al..... ik begrijp je reactie niet!  ;) Volgens mij wordt er 'erg' genuanceerd gereageerd........ ;) :)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2006, 22:04:49
ik bedoel de reacties op www.telegraaf.nl en www.leeuwardercourant.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2006, 07:58:33
ik bedoel de reacties op www.telegraaf.nl en www.leeuwardercourant.nl

Ok, dat is dan ook weer helder  ;D  :)