Beveiligers in de fout?

Auteur Topic: Beveiligers in de fout?  (gelezen 9134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2006, 08:41:11
De betreffende persoon schijnt inmiddels overleden te zijn
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Michelle1983

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2006, 08:41:19
Mishandelde bezoeker Bavaria City Racing overleden

Uitgegeven: 23 augustus 2006 07:47
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2006 08:26

ROTTERDAM - De 26-jarige Rotterdammer die zondag tijdens het evenement Bavaria City Racing in Rotterdam zou zijn mishandeld door medewerkers van een beveiligingsbedrijf, is dinsdagavond overleden. Dat meldde een woordvoerder van de politie woensdagochtend. Zes mannen die bij het incident betrokken zouden zijn geweest, zaten al vast wegens openlijke geweldpleging.

Het hoofd van de beveiliging ontkende dinsdag dat er sprake is geweest van mishandeling. Het slachtoffer en een groep vrienden zouden zich vervelend hebben gedragen, waarna de Rotterdammer buiten het vip-terrein werd gezet.

Volgens het hoofd van de beveiliging was er wel een schermutseling, maar hebben de beveiligers daarbij niet geslagen. Later zondagavond bleek dat het slachtoffer inwendig hoofdletsel had opgelopen.

bron: nu.nl


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2006, 10:19:28
ik bedoel de reacties op www.telegraaf.nl en www.leeuwardercourant.nl

De meeste reacties zijn wel erg kortzichtig. Laat die mensen maar eens een evenement meedraaien en we zullen zien hoe ze reageren.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2006, 11:11:43
De meeste reacties zijn wel erg kortzichtig. Laat die mensen maar eens een evenement meedraaien en we zullen zien hoe ze reageren.

Daar heb je zeker gelijk in, aan de andere kant is de beeldvorming door de branch ook niet altijd optimaal.
Kijk even naar je eigen  avatar  ;)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2006, 13:15:09
is er iets op tegen dan dat iemand er atletisch gebouwd uitziet?  :) Lijkt mij van niet.

Aan de andere kant wordt het ook wel in de hand gewerkt door 'het publiek' op evenementen. Als je er niet 'breed' uitziet heeft iedereen zoiets van, wat wil jij me nou maken. Heb dat zelf wel meegemaakt.
Maar als je er weer 'breed' uitziet denkt iedereen direct dat je weer een anabolen gebruiker die een te kort lontje heeft.  :-\

maar dat gaat niet meer over het onderwerp in dit topic, dus gaan we maar weer ontopic.


MICK

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2006, 19:17:29
geloof mij als beveiliger/ portier ben je altijd de lul als je ingrijpt roept heel nederland dat we namaak agenten zijn. En als we niet ingrijpen moeten we ander werk doen want we durfen toch niet. IK heb er tegen wordig maar schijt aan. Maar wat die jongens in rotterdam is overkomen is verschrikkelijk. Dit wil niemand mee maken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2006, 19:21:36
Een bericht van voor dat bekend was dat het slachtoffer overleden was!

http://www.ad.nl/binnenland/article562554.ece

‘Ik was blij met die beveiligers’
Door ADRIANNE DE KONING

ROTTERDAM - De Bavaria City Racing krijgt een staartje. Bij het racespektakel werd een 26-jarige Rotterdammer...

De race. FOTO JAAP ROZEMA
....door beveiligers zo in elkaar geslagen dat hij in coma ligt. Het zestal zit vast.

Terwijl de 26-jarige Rotterdammer Cesar in het ziekenhuis vecht voor zijn leven, zitten zes beveiligers van de Bavaria City Racing nog steeds in de cel.

Het zestal was betrokken bij de schermutseling waarbij het slachtoffer in coma raakte.

Hun arrestatie is onterecht, zo menen verschillende vips die in de tent op het Noordereiland in Rotterdam zagen hoe het slachtoffer door het lint ging.

,,Ik was blij dat de beveiligers aanwezig waren,’’ zegt een medewerker van een Rotterdams bedrijf, die met zijn gezin naar het race-evenement was gekomen. ,,Anders was de situatie écht geëscaleerd.’’

Deze ooggetuige, die anoniem wil blijven, zag hoe Cesar met een groepje vrienden binnenkwam. ,,Direct hing er een hele agressieve sfeer.’’ Toen alle gasten werd gevraagd te vertrekken, liep de situatie uit de hand. ,,Hij was écht buiten zinnen. Ik voelde me bedreigd. Hij was duidelijk de agressor, niet de beveiligers. Hij sloeg zelfs één van zijn vrienden.’’

Dit komt overeen met het verhaal dat een bekende van het slachtoffer eerder vertelde. Ook zij erkende dat Cesar door het lint ging, maar daarvoor zou hij al voor de eerste keer bewusteloos zijn geraakt toen de beveiligingsmensen hem achter de hekken in een wurggreep namen.

Bovendien zag zij tot haar schrik hoe de geboeide Rotterdammer werd geschopt, geslagen en gewurgd. Volgens haar was dit geweld absoluut niet nodig was om hem in bedwang te krijgen.

Volgens de vip-gast vielen er echter geen klappen. Ook niet toen Cesar een beveiliger een klap en een kopstoot zou hebben gegeven.

,,Ze hebben hem alleen tegen de grond gewerkt en riepen: ‘Wees nu rustig, wees nu rustig’. Dat moesten ze ook wel doen.’’


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2006, 19:25:55
http://www.refdag.nl/artikel/1271647/Opnieuw+arresatie+na+overlijden+bezoeker+racespektakel.html

ROTTERDAM (ANP) – De politie heeft woensdag een zevende verdachte aangehouden naar aanleiding van het overlijden van een bezoeker van het evenement Bavaria City Racing in Rotterdam.

Het gaat om een 30–jarige man uit Leeuwarden. Hij is net als de andere zes aangehouden mannen een beveiliger, aldus de politie.


Het 26–jarige slachtoffer zou zondag tijdens het evenement zijn mishandeld door medewerkers van een beveiligingsbedrijf. Hij overleed dinsdagavond.

De zeven medewerkers van een beveiligingsbedrijf zitten vast wegens openlijke geweldpleging. Een politiewoordvoerder wist woensdag nog niet of nu de aanklacht tegen de mannen wordt verscherpt, nu het slachtoffer is overleden. De politie wil eerst uitzoeken wat er zondagavond precies is gebeurd. Sectie moet de doodsoorzaak vaststellen.

„Wij willen voor 100 procent meewerken aan het onderzoek, net als onze jongens die vastzitten", zei woordvoerder Hans Holtman van het Friese beveiligingsbedrijf ISA (International Security Agency). „Het is voor hen ook een verschrikkelijke ervaring geweest. Eén van onze jongens heeft van het slachtoffer een paar kopstoten gehad en heeft zijn neus gebroken. Een paar tellen later moest hij de man reanimeren. Ik kan u wel vertellen, de grootste mannen van ons team rollen op dit moment de tranen over de wangen".

Het bedrijf heeft advocatenkantoor Anker en Anker in de hand genomen. ISA hield zondag met honderden beveiligers de boel in de gaten. „In de twintig jaar dat ik bezig ben met beveiliging, heb ik dit nog nooit meegemaakt", aldus de zegsman.

Ook het hoofd van de beveiliging sprak dinsdag tegen dat er sprake is geweest van mishandeling door de beveiligers. Het slachtoffer en een groep vrienden zouden zich vervelend hebben gedragen, waarna de Rotterdammer buiten het vip–terrein werd gezet. Volgens het hoofd van de beveiliging was er wel een schermutseling, maar hebben de beveiligers niet geslagen.

Later zondagavond bleek dat het slachtoffer inwendig hoofdletsel had opgelopen. Getuigen meldden dat de beveiligers de man wel hard zouden hebben aangepakt, anderen zeiden dat juist de groep jongeren zich agressief heeft gedragen. Ook verklaarden mensen dat het slachtoffer drank en drugs zou hebben gebruikt.

De organisatie van Bavaria City Racing heeft „met afschuw kennisgenomen van het overlijden" van de Rotterdammer.

Overigens heeft ISA deze week tevergeefs een werkvergunning voor in de beveiliging aangevraagd voor Hells Angel–president Daniël Uneputty uit Amsterdam. De Friese politie weigerde de vergunning af te geven. Uneputty is daartegen in beroep gegaan.

„Wij hebben nooit de bedoeling gehad Uneputty in dienst te nemen. Wij hebben hem alleen maar opgeleid", aldus de zegsman van ISA. „Als zich weer een Hells Angel meldt voor een cursus, zullen we die niet direct weigeren".


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2006, 20:55:53
De meeste reacties zijn wel erg kortzichtig. Laat die mensen maar eens een evenement meedraaien en we zullen zien hoe ze reageren.

Deze man is dood nadat hij door beveiligers is verwijderd. Als uit obductie blijkt dat dit komt door letsel dat door de beveiligers is aangebracht door excessief geweld, zijn die beveiligers voor 100% in de fout gegaan...
Arts  www.alphalog.nl


MICK

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2006, 20:57:41
niet als het noodweer is he?


bericht aangepast wegens onuitwasbare vlekken  :)


Anneke

mod