Beveiligers in de fout?

Auteur Topic: Beveiligers in de fout?  (gelezen 9230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2006, 21:02:55
niet als het noodweer is he?


Met meerdere personen op 1 persoon noodweer?

http://www.weerbaarheid.nisb.nl/nieuwsbrief/jaargang2_2_2003/juridisch.pdf#search=%22wetsartikel%20noodweer%22

Laten we nu gewoon maar afwachten hoe het afloopt als je er niet bij ben geweest kan je er ook moeilijk over oordelen.


DaNnY112

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2006, 21:07:13
Vrienden van hem die getuigen zeggen dat hij mishandeld is door de beveiligers (Niet betrouwbaar in mijn mening zou ik ook zeggen als een vriend van mij zoiets overkwam om het aan te dikken)

VIPs die los staan van de beveiligers en dus in mijn mening neutraal zijn zeggen dat er geen klappen in het slachtoffer zijn richting zijn gevallen.....

Hoofdbeveiliging en Organisatie zeggen hetzelfde dus...kan ook zijn dat hij het letsel net zo goed heeft opgelopen bij een van zijn meningsverschillen met andere bezoekers......
 
maarja wat mij betrefd gaan de beveiligers vrijuit helaas heb ik het niet voor het zeggen


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2006, 21:22:45
Heren, we gaan maar weer ontopic, zonder speculaties en scheldpartijen  :)


Anneke

Mod


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2006, 22:29:00
Ik proef hier een aantal reacties die het opnemen voor de beveiligers die nu vast zitten.
Ik ben van mening dat zij voorlopig in voorarrest dienen te blijven, en dat er grondig onderzoek van politie en de uitkomst van de obductie op het lichaam van het slachtoffer het antwoordt moet geven wat er daadwerkelijk is gebeurt. Maar helaas waren deze beveiligers betrokken bij deze situatie, dus geen andere keuze dan de voorarrest doorzetten.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2006, 22:55:44
Deze man is dood nadat hij door beveiligers is verwijderd. Als uit obductie blijkt dat dit komt door letsel dat door de beveiligers is aangebracht door excessief geweld, zijn die beveiligers voor 100% in de fout gegaan...
Dat kan ik inderdaad niet ontkennen, maar in de reacties waar ik op doelde wordt de hele branche zwart gemaakt -> alsof iedere beveiliger een grote anabole slikker/spuiter met een kale kop is  :-X.

Ik proef hier een aantal reacties die het opnemen voor de beveiligers die nu vast zitten.
Ik ben van mening dat zij voorlopig in voorarrest dienen te blijven, en dat er grondig onderzoek van politie en de uitkomst van de obductie op het lichaam van het slachtoffer het antwoordt moet geven wat er daadwerkelijk is gebeurt. Maar helaas waren deze beveiligers betrokken bij deze situatie, dus geen andere keuze dan de voorarrest doorzetten.

Vind je het gek als het je directe collega's zijn  ???
Zoals je zegt waren deze beveiligers helaas betrokken bij deze situatie, ik besef me ook dat ik erbij had kunnen zijn. Ik had namelijk de dag ervoor nog met een aantal mensen gewerkt die nu vast zitten.  :(

Het doodslaan van iemand is natuurlijk nooit wenselijk. Maar als beveiliging kun je (lang) niet altijd vertrouwen op de politie en om dan niet over je heen te laten lopen moet je het zelf weleens oplossen.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2006, 23:08:12
Citaat van: Jelmer

Vind je het gek als het je directe collega's zijn  ???
Zoals je zegt waren deze beveiligers helaas betrokken bij deze situatie, ik besef me ook dat ik erbij had kunnen zijn. Ik had namelijk de dag ervoor nog met een aantal mensen gewerkt die nu vast zitten.  :(

Ik vind ook spijtig dat het jou directe collega's betreft, maar laten de instanties hun onderzoek doen. En mocht het zo zijn dat dat jou collega's geen blaam treft, dan kan er opgelucht worden adem gehaald bij jullie bedrijf.
Maar de situatie en de huidige verhalen zijn anders en ernstig en belastend voor jullie, en dan kan men niet meer doen dan de voorarrest doorzetten.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 23 augustus 2006, 23:14:56
Dat kan ik inderdaad niet ontkennen, maar in de reacties waar ik op doelde wordt de hele branche zwart gemaakt -> alsof iedere beveiliger een grote anabole slikker/spuiter met een kale kop is  :-X.
Dat was dan op andere sites als hier? Daarnaast is het gemiddeld gezien ook wel het geval, de gemiddelde beveiliger bij horeca die ik zie is bovengemiddeld breedgeschouderd... dat heeft verder niets met de manier van optreden te maken, of met zwartmaken, maar het is wel duidelijk zichtbaar...

Vind je het gek als het je directe collega's zijn  ???
Zoals je zegt waren deze beveiligers helaas betrokken bij deze situatie, ik besef me ook dat ik erbij had kunnen zijn. Ik had namelijk de dag ervoor nog met een aantal mensen gewerkt die nu vast zitten.  :(

Het doodslaan van iemand is natuurlijk nooit wenselijk. Maar als beveiliging kun je (lang) niet altijd vertrouwen op de politie en om dan niet over je heen te laten lopen moet je het zelf weleens oplossen.
Lang niet altijd vertrouwen op politie? Hoe bedoel je dat? dat er niet voldoende politie is om de vechtpartijen bij je evenement/kroeg te voorkomen?? Dan is er in een eerder/ander traject iets fout gegaan... met betrekking tot fouillering, crowdmanagement, sociale hygiene etc... maar de gemiddelde kroeg/zaaleigenaar heeft liever mensen die zich helemaal totall-loss  zuipen... dat levert namelijk meer geld op dan iemand die op het randje zit er alvast uitgooien.... Niet iets wat je als beveiliger direct kan beinvloeden, maar wel een factor.....  
Dit heeft verder niets met het eerdere incident te maken natuurlijk... daarvan weet ik namelijk niet wat er zich precies heeft voorgedaan... Ik heb het idee dat jij wel meer weet, maar ik ben bang dat dat ook gekleurde informatie is doordat het om directe collega's gaat. Ik wil niet zeggen dat je informatie niet klopt, alleen dat het gekleurde informatie is ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #27 Gepost op: 24 augustus 2006, 08:03:38
Het doodslaan van iemand is natuurlijk nooit wenselijk. Maar als beveiliging kun je (lang) niet altijd vertrouwen op de politie en om dan niet over je heen te laten lopen moet je het zelf weleens oplossen.

Je gelooft je eigen ogen niet als je dit soort reacties leest .....

Ik heb ook redelijk wat evenementen meegemaakt waarbij beveiliging of politie een aggresief persoon onder controlle moest krijgen, maar daar kwamen toch andere kwaliteiten als gewicht, lengte en breedte en haarlengte bij kijken. De meeste politie agenten en beveiligers zijn perfect in staat om een agressief persoon tot bedaren of onder controlle te te brengen zonder excesief gebruik van geweld of gebruik van wapens, dat lukt ook agentes/beveiligers van 1.60 lang en 65 kilo zwaar.

Maar dat soort vaardigheden leer je niet op de sportschool en sommigen wekken de indruk daar meer tijd door te brengen als in de schoolbanken voor ontwikkeling van de 'softere' kennis en vaardigheden die zo broodnodig zijn bij het vak van agent/beveiliger. geweld is een laatste redmiddel en soms een brevet van onvermogen van de gene die het toepast..
En bij incidenten  kan het soms wel eens de beste oplossing zijn om te de-escaleren door een brede rug te hebben, niemand wordt er minder van als er figuurlijk een keer over hem/haar heen gelopen wordt om escalatie ( onrust, gewonden, doden) te voorkomen, je weet immers zelf als agent/beveiliger wel beter.

Maar goed dat is inderdaad een discussie die los staat van de gebeurtenissen in Rotterdam, daar kennen we wel veel meningen (op basis van "horen zeggen") maar weinig feiten en bewijzen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


ltdoka

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 24 augustus 2006, 17:52:39
Als je de pers berichten leest heeft het so zelf ook een aantal kopstoten uitgedeeld, als leek denk ik dan dat het letsel waaraan het so, helaas, is overleden ook een gevolg van zijn eigen (mis)handelen kan zijn.
Onderzoek zal e.e.a. moeten uitwijzen het blijft uiteindelijk een incident met dodelijke afloop.

Niet meer dan terecht dat de beveiligers die erbij betrokken zijn dus vast zitten en straks misschien gedurende het onderzoek geen werkzaamheden mogen verrichten in de beveiligingssector.
Andere kant ben ik ook van mening dat niet alleen de beveiligers vast horen te zitten ook de andere betrokkenen uit de groep waartoe het slachtoffer behoorde zouden m.i. vast horen te zitten gedurende het onderzoek. wellliswaar niet opverdenking van doodslag of dood door schuld maar toch zeker op basis van medeplichtiheid bij het incident.

Laten we eerst het onderzoek afwachten alvorens over de betrokkenen te (ver)oordelen.


MICK

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2006, 23:02:12
Wat mijn tegen de borst stuut is dat die gozer die overleden is afgeschilderd word als het so. En mijn collega's beveiligers zijn door de meeste van jullie al veroordeeld. Nouw sorry maar dat schiet bij mij toch in het verkeerd keel gaat.  >:(